TM_Special_Edition_VoIP

2 Special Edition 2|5|2023 Τα βασικότερα πλεονεκτήματα της τηλε- φωνίας IP είναι η υψηλή αποδοτικότητα με συγκριτικά πολύ χαμηλότερο κόστος από τη συμβατική τηλεφωνία, η ευελι- ξία , κάτι που σημαίνει εύκολη μεταφορά και επέκταση του δικτύου, αλλά και η αξι- οπιστία . Επιπλέον, η εμπειρία της χρήσης είναι ένας από τους πλέον καθοριστικούς παράγοντες για την επιλογή ενός συστή- ματος τηλεφωνίας IP. Σήμερα, οι παραπά- νω παράγοντες καθορίζονται εν πολλοίς και είναι σχεδόν ταυτόσημοι με την επι- λογή του παρόχου της IP τηλεφωνίας που θα κάνει μια επιχείρηση , καθώς τα πακέτα που διατίθενται στην αγορά είναι πιο πλήρη από ποτέ! Οι πάροχοι της IP τηλεφωνίας έχουν ανα- πτύξει δελεαστικά πακέτα για τις επιχει- ρήσεις, ανάλογα με τις ανάγκες τους, τα οποία άλλοτε αποτελούνται μόνο από συστήματα τηλεφωνίας, ενοποιημένες υπηρεσίες τηλεφωνίας για απλή ή σύν- θετη εγκατάσταση και τηλεπικοινωνιακά & δικτυακά προϊόντα, άλλοτε αποτελού- νται από έναν συνδυασμό των παραπά- νω. Στόχος είναι η εταιρική επικοινωνία να λειτουργεί απρόσκοπτα, να υπάρχει υποστήριξη στην εγκατάσταση, αλλά και αν τυχόν προκύψουν ζητήματα τεχνικής φύσεως, αλλά και να επιτυγχάνεται σχέ- ση ποιότητας-κόστους. Τα πακέτα VoIP που προσφέρονται σή- μερα μπορεί να χαρακτηρίζονται από πληρότητα, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι όλα διαθέτουν ίδιες παροχές. Έτσι, συ- ναντάμε διαφορετικά configurations, διαφορετικά πακέτα τιμών, ποικίλες δυ- νατότητες (πέρα από τις αυτονόητες), όπως και διαφόρων βαθμών ικανότητα επέκτασης. Οι παράγοντες «ευκολίας χρήσης» και «επεκτασιμότητας» είναι δύο από τους κυριότερους, στους οποί- ους μια επιχείρηση οφείλει να εστιάσει, για να έχει ένα future-proof σύστημα που θα συμβάλλει αποφασιστικά στην άνοδο της παραγωγικότητάς της. Ανάμεσα στα στοιχεία που διαφοροποι- ούν μεταξύ τους τα συστήματα VoIP εί- ναι το πού βρίσκονται οι υποδομές τους. Στο σημείο αυτό απαντάμε τον σχεδόν απανταχού παρόντα παράγοντα: Στις υπηρεσίες Cloud . Αυτό σημαίνει ότι οι υποδομές IP τηλεφωνίας μιας επιχείρη- σης μπορεί να είναι εγκατεστημένες on- premises, δηλαδή στις δικές της υποδο- μές, ή στο Cloud, δηλαδή στους servers του παρόχου, ή ακόμη και να ταξινομού- νται με βάση ένα υβριδικό μοντέλο, στην περίπτωση που ο επιχειρηματίας επιθυ- μεί να αξιοποιήσει παράλληλα τυχόν ήδη υπάρχουσες υποδομές. Η κρισιμότητα της επιλογής παρόχου IP τηλεφωνίας Η επιλογή παρόχου παίζει καίριο ρόλο στην VoIP τηλεφωνία, αφού ο κάθε πά- ροχος διαθέτει κατά κανόνα ένα ή πε- ρισσότερα VoIP brands, τα οποία προ- σφέρονται με τέτοιον τρόπο, ώστε να ικανοποιούν επιχειρήσεις διαφορετικών μεγεθών και αναγκών. Επίσης, πέρα από το κόστος των υποδομών, ο πάροχος εί- ναι αυτός που καθορίζει, εν πολλοίς, το κόστος παροχής της υπηρεσίας, όταν αυτή πλέον είναι σε χρήση από την επιχείρηση. Σκόπιμο είναι να αξιολογήσετε με τη δέουσα προσοχή τα SLAs (Service Level Agreements) που τυχόν προσφέρονται. Ιδιαίτερα χρήσιμο είναι στις παρεχόμε- νες υπηρεσίες να περιλαμβάνεται και η εκπαίδευση του προσωπικού, ώστε να χρησιμοποιεί σωστά το νέο σύστημα τη- λεφωνίας ή και του virtual τηλεφωνικού κέντρου που αυτό ίσως περιλαμβάνει. Αξίζει να σημειώσουμε ότι θεωρούμε σκόπιμο να υπάρχει η πρόβλεψη της επί τόπου ή απομακρυσμένης επίβλεψης των νέων σας τηλεφωνικών υποδομών από τον πάροχό σας, σε συνεργασία με την in-house ομάδα, έτσι ώστε να εξα- σφαλιστούν, κατά το δυνατό, μηδενικά down-time της υπηρεσίας. Αυτονόη- το θεωρούμε, επίσης, ότι θα πρέπει να υπάρχει πρόβλεψη για την ασφάλεια των επικοινωνιών, όπως για παράδειγμα σύ- στημα κρυπτογράφησης πληροφοριών. Εμπειρία χρήσης Ιδανικό για εμάς είναι ένα σύστημα VoIP που μετά την εγκατάστασή του παρέ- χει απρόσκοπτη εμπειρία χρήσης, ίδια και καλύτερη από εκείνη ενός υψηλού επιπέδου τηλεφωνικού κέντρου συμβα- τικής τεχνολογίας. Αυτό σημαίνει πως λειτουργεί ως plug and play, χωρίς δια- κοπές και διαθέτει δυνατότητες mobility, για λόγους επιχειρησιακής συνέχειας. Η εμπειρία του χρήστη είναι από τους ση- μαντικότερους παράγοντες, στους οποί- ους οφείλετε να εστιάσετε – και αυτό αφορά κάθε επίπεδο χρήστη: Από εκεί- νον που απλά απαντά και καλεί, έως τον χειριστή του τηλεφωνικού κέντρου, τον υπεύθυνο ή την ομάδα IT που έχει επι- φορτιστεί με τη συντήρησή του. Θα υποστηρίξουμε ότι η IP τηλεφωνία θεωρείται μια από τις εκ ων ουκ άνευ υπηρεσίες για μια επιχείρηση μικρού ή μεσαίου μεγέθους, που στόχο έχει την αύξηση της παραγωγικότητάς της και την ανάπτυξή της. Ένα από τα πρώτα βήματα που σχεδόν υποχρεωτικά καλείται να κάνει μια επιχείρηση κατά τη μετάβα- σή της στο ψηφιακό πεδίο είναι αυτό της απόκτησης ενός συστήματος αξιόπιστης, οικονομικής και ευέλικτης τηλεφωνίας, που σήμερα το συναντάμε σε μορφή IP Telephony ή VoIP (Voice over Internet Protocol). Είναι μια προηγμένη τεχνολογία που επιτρέπει την πραγματοποίηση φωνητικών κλήσεων μέσω διαδικτύου – δεν ακολουθεί δηλαδή τις υποδομές της κλασικής τηλεφωνίας (PTSN) – χρησιμο- ποιώντας υπολογιστή, smartphone ή οποιονδήποτε άλλο εξοπλισμό, συμβατό με VoIP τηλεφωνία. Του Στάθη Ασπιώτη και του Χάρη Ματθαίου VoIP Telephony Η τηλεφωνία για κάθε επιχείρηση!

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz