TM_92
2 21|6|2022 #092 Η Meta, η Google, το Twitter, το TikTok και η Microsoft είναι μεταξύ των 34 ορ- γανισμών που υπέγραψαν το Code of Practice για την παραπληροφόρηση που στόχο έχει την ενίσχυση καταπολέ- μησης της online παραπληροφόρησης. Σύμφωνα με την Commission, ο νέος Κώδικας στοχεύει στην αντιμετώπιση των ελλείψεων του προηγούμενου, με πιο ισχυρές και πιο αναλυτικές δεσμεύ- σεις και μέτρα, τα οποία βασίζονται στα λειτουργικά διδάγματα που αντλήθη- καν τα προηγούμενα χρόνια. Ο νέος Κώδικας κατά της παραπληρο- φόρησης έρχεται σε μια στιγμή που οι εμπόλεμοι στην Ουκρανίας χρησιμο- ποιούν την παραπληροφόρηση ως μέ- ρος της στρατιωτικής αντιπαράθεσης, αλλά και απέναντι στη Δημοκρατία, γενικότερα. Ο νέος Κώδικας περιλαμβάνει δεσμεύ- σεις και στόχους για: • Τη διεύρυνση της συμμετοχής, έτσι ώστε να μην περιορίζεται στις μεγάλες πλατφόρμες, αλλά να περιλαμβάνει και άλλους παράγοντες, οι οποίοι ενθαρρύ- νονται να συνυπογράψουν τον Κώδικα. • Περικοπές των οικονομικών κινήτρων για τη διάδοση της παραπληροφόρη- σης, διασφαλίζοντας ότι οι δράστες δεν επωφελούνται από διαφημιστικά έσοδα. • Προστασία ακόμη και εναντίων νέων πρακτικών χειραγώγησης, μέσω ψεύ- τικων λογαριασμών, χρήση bots ή deep fakes. • Ενδυνάμωση των χρηστών με εργα - λεία για την αναγνώριση, την κατανόη- ση και τον εντοπισμό της παραπληρο- φόρησης. • Επέκταση του ελέγχου στοιχείων σε όλες τις χώρες της Ε.Ε. και σε όλες τις γλώσσες της, διασφαλίζοντας παράλλη- λα ότι οι εργαζόμενοι για την επαλήθευ- ση των πληροφοριών αμείβονται δίκαια για το έργο τους. •Διασφάλιση διαφανών πρακτικών πο - λιτικής διαφήμισης που επιτρέπουν στους χρήστες να αναγνωρίζουν εύκο- λα τις πολιτικές διαφημίσεις χάρη στην καλύτερη επισήμανση (labelling), να έχουν πληροφόρηση σχετικά με τους χορηγούς, τις δαπάνες και την περίοδο προβολής. • Καλύτερη υποστήριξη των ερευνητών παρέχοντάς τους καλύτερη πρόσβαση στα δεδομένα των πλατφορμών. • Αυτοαξιολόγηση του αντίκτυπου μέσω ενός ισχυρού πλαισίου παρακο- λούθησης και τακτικών εκθέσεων από τις πλατφόρμες, σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο εφαρμόζουν τις δεσμεύ- σεις τους. • Δημιουργία ενός Κέντρου Διαφάνειας και Ομάδας Εργασίας για εύκολη και δι - αφανή επισκόπηση της εφαρμογής του Κώδικα, εξασφαλίζοντας ότι θα έχει αν- θεκτικότητα στον χρόνο. Ο Κώδικας στοχεύει να αναγνωριστεί ως Κώδικας Δεοντολογίας βάσει του Νόμου για τις Ψηφιακές Υπηρεσίες για τον μετριασμό των κινδύνων που απορρέουν από την παραπληροφό- ρηση για πολύ μεγάλες διαδικτυακές πλατφόρμες. Η Commission είπε ότι μαζί με τον πρόσφατα συμφωνημένο νόμο για τις ψηφιακές υπηρεσίες και την επικείμε- νη νομοθεσία για τη διαφάνεια και τη στόχευση της πολιτικής διαφήμισης, ο ενισχυμένος Code of Practice αποτελεί ουσιαστικό μέρος της εργαλειοθήκης για την καταπολέμηση της διάδοσης παραπληροφόρησης στην Ε.Ε. Οι υπογράφοντες θα έχουν στη διάθεσή τους 6 μήνες για να εφαρμόσουν τις δε- σμεύσεις και τα μέτρα, τα οποία έχουν υπογράψει. Στις αρχές του 2023, θα υποβάλουν στην Επιτροπή τις πρώτες τους εκθέσεις εφαρμογής. Εταιρείες τεχνολογίας και Social Media εναντίον παραπληροφόρησης Η διάθεση των καρτών SIM – εκ των οποίων οι 3.000 θα διατε- θούν στην Αθήνα και οι 2.000 στη Θεσσαλονίκη - ξεκίνησε την 1η Ιουνίου 2022 και θα διαρκέσει για ένα μήνα. Καθ’ όλη τη διάρ- κεια της ενέργειας, εργαζόμενοι της Vodafone θα βρίσκονται στα σημεία παροχής των καρτών SIM, και σε συνεργασία με εργαζομέ- νους της Ύπατης Αρμοστείας των Ηνωμένων Εθνών για τους Πρό - σφυγες και εθελοντές διερμηνείς θα προσφέρουν την απαραίτητη υποστήριξη στους ενδιαφερομέ- νους, για την αποτελεσματικότερη και ταχύτατη εξυπηρέτησή τους. Οι κάρτες παρέχουν δωρεάν 100GB data, 150’ δωρεάν προς αριθμούς εντός Ε.Ε., 1000’ λεπτά προς ουκρανικούς αριθμούς και 300’ προς αριθμούς Vodafone. ΗVodafone διαθέτει 5.000 κάρτες SIM σε πρόσφυγες από την Ουκρανία Του Στάθη Ασπιώτη
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz