TM_80

8 2|6|2022 #080 Cosmote: Έρευνα για την ψηφιακή κατάσταση των ΜμΕ στην Ελλάδα Αυξητικές τάσεις στην ψηφιακή ωριμό- τητα των μικρομεσαίων επιχειρήσεων το 2022 καταγράφει η έρευνα Η Ψηφι- ακή Ετοιμότητα των Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων στην Ελλάδα , που εκ- πόνησε το Εργαστήριο Ηλεκτρονικού Εμπορίου (ELTRUN) του Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών για λογαριασμό της COSMOTE. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε πανελ- λαδικά τον Μάρτιο και τον Απρίλιο του 2022 σε συνέχεια προηγούμενης αντί- στοιχης έρευνας του 2020. Στην έρευνα αποτυπώνεται και ο Δείκτης Ψηφιακής Ετοιμότητας των Μικρομεσαίων Επιχει- ρήσεων, που καταγράφει την ψηφιακή ωριμότητά τους, με βάση την υιοθέτηση και χρήση 10 σημαντικών ψηφιακών ερ- γαλείων και υποδομών. Πιο συγκεκριμένα, αύξηση παρατηρείται στη χρήση των ψηφιακών εργαλείων και υποδομών από τις ΜμΕ το 2022 με την έρευνα να καταγράφει αυξημένα ποσο- στά χρήσης τεχνολογιών για ψηφιακή παρουσία, ηλεκτρονικό εμπόριο, τηλεδι- ασκέψεις και ψηφιακές καμπάνιες. 8 στις 10 ΜμΕ φαίνεται να διαθέτουν παρουσία στο διαδίκτυο (Website), ενώ σημειώνε- ται και αύξηση σε 77% από 65% των εται- ρειών που διαθέτουν Websites, τα οποία υλοποιήθηκαν από επαγγελματίες. Αύξη- ση 40% καταγράφηκε επίσης στις ΜμΕ, που διαθέτουν e-shop, ενώ φαίνεται ότι 6 στις 10 ΜμΕ χρησιμοποιούν σταθερά ERP ή CRM συστήματα. Το 2022 παρατηρείται αύξηση 10% στον Μ.Ο. του Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμό- τητας των ΜμΕ σε σχέση με το 2020. Ο Μ.Ο. των εταιρειών με βάση τον Δείκτη Ψηφιακής Ετοιμότητας είναι σήμερα στο 4,49/10, ενώ το 2020 κυμαινόταν στο 4,06/10. Οι εταιρείες κατατάσσο- νται στον δείκτη, σύμφωνα με τη χρήση των 10 ψηφιακών τεχνολογιών που αξι- οποιούν, σε πέντε εξελικτικά στάδια: 1-2 στοιχειώδες στάδιο (Elementary), 3-4 βασικό (Basic), 5-6 μεσαίο (Medium), 7-9 προχωρημένο (Advanced), 10 ιδεα- τό (Ideal). Σύμφωνα με την έρευνα κατα- γράφεται και αύξηση των εταιρειών που συγκαταλέγονται στο προχωρημένο στάδιο (Advanced). Πιο συγκεκριμένα 1 στις 5 ΜμΕ βρίσκεται, ήδη, σε προχω- ρημένα στάδια ψηφιακής ετοιμότητας, ενώ 1 στις 2 ΜμΕ βρίσκεται ακόμη σε αρχικά στάδια (Elementary, Basic). Λόγω του COVID-19, 1 στις 2 ΜμΕ χρησιμοποίησε περισσότερα εργα- λεία για τηλεργασία και τηλεδιάσκεψη και πραγματοποίησε περισσότερες digital προωθητικές ενέργειες. Επί- σης 2 στις 3 ΜμΕ αξιοποιούν τις ψη- φιακές τεχνολογίες, για να μπορέσουν να αντιμετωπίσουν τα προβλήματα από την πανδημία. Κατά τη διάρκεια των 2 τελευταίων χρόνων, 7 στις 10 ΜμΕ παρατήρησαν αύξηση της κίνη- σης στο ηλεκτρονικό κατάστημα και 1 στις 2 ΜμΕ με τηλεφωνικό κέντρο, κατέγραψε αύξηση στις ηλεκτρονικές πωλήσεις. Για να δείτε τα κύρια ευρήματα της έρευνας, καθώς και οι πρωτοβουλίες της COSMOTE για τη στήριξη των ΜμΕ, πα- τήστ ε εδώ . Ο κος Στέλιος Χατζηιωάννου, δημιουργός και ιδιοκτήτης των εμπορικών σημάτων easy (easy family of brands – που συμπεριλαμβάνει και τις easyJet, easyHotel, easyCar, easyFerry, easyStudies κ.ά.) και του Stelios Philanthropic Foundation, διοργανώνει για 13η χρονιά τον θεσμό Stelios Awards for Young Entrepreneurs in Greece για να επιβραβεύσει τις προσπάθειες των νέων επιχειρηματιών έως 40 ετών. Τα φετινά έπαθλα θα είναι δωρεά σε μετρητά συνολικής αξίας 100.000 ευρώ, τα οποία θα μοιραστούν σε 3 νικητές ως εξής: 50.000 στον πρώτο νικητή, 30.000 στον δεύτερο και 20.000 στον τρίτο. Οι επιχειρηματίες που έχουν ιδρύσει την εταιρεία τους στην Ελλάδα και έχουν ξεκινήσει την επιχειρηματική τους δραστηριότητα τα τελευταία 5 χρόνια, συγκεντρώνοντας συνολικό τζίρο τουλάχιστον €30.000 το χρόνο, θα είναι οι αποδέκτες των επάθλων. Η επιχείρησή τους πρέπει να απασχολεί τουλάχιστον 3 άτομα και ο επιχειρηματίας πρέπει να κατέχει τουλάχιστον το 50% αυτής. Εάν οι ιδιοκτήτες είναι δύο, θα πρέπει να κατέχουν πάνω από το 80% της εταιρείας μεταξύ τους. Η διαδικασία για την υποβολή των αιτήσεων πραγματοποιείται αποκλειστι- κά online, μέσα από τ η σελίδα τ ου Stelios Philanthropic Foundation. Η προ- θεσμία για την υποβολή των αιτήσεων είναι η Παρασκευή, 22 Ιουλίου 2022. Stelios Awards για τη νεανική επιχειρηματικότητα με έπαθλα συνολικής αξίας 100.000 ευρώ

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz