TM_77

30|5|2022 #077 11 Bosch Future Mobility Challenge: Η ομάδα VROOM του ΑΠΘ στη δεύτερη θέση H Bosch, στο πλαίσιο των δράσεων εται- ρικής κοινωνικής ευθύνης, προχώρησε σε χορηγία, με μορφή οικονομικής ενί- σχυσης της ομάδας VROOM , του τμή- ματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Η/Υ του Αριστοτελείου Πανε- πιστημίου Θεσσαλονίκης. Η ομάδα VROOM ιδρύθηκε το 2020 και κύρια ενασχόλησή της αποτελεί η ανά- πτυξη λύσεων στην αυτόνομη οδήγηση και η δημιουργία ενός ολοκληρωμένου αυτόνομου συστήματος σε οχήματα κλίμακας 1:10, υπό την υποστήριξη της ερευνητικής ομάδας Robotics4All. Σκοπός της δημιουργίας της ομάδας αποτελεί ο διαγωνισμός Bosch Future Mobility Challenge (BFMC). Πρόκει- ται για έναν διεθνή τεχνικό διαγωνισμό που ξεκίνησε από το Bosch Engineering Centre στο Cluj της Ρουμανίας, το 2017. Κάθε έτος προσκαλούνται ομάδες σπου- δαστών με σκοπό να αναπτύξουν αλγό- ριθμους αυτόνομης οδήγησης και συνδε- σιμότητας σε οχήματα κλίμακας 1:10, τα οποία παρέχονται από την εταιρεία, προ- κειμένου να πλοηγηθούν σε ένα περιβάλ- λον προσομοίωσης μιας μικροσκοπικής έξυπνης πόλης. Οι ομάδες εργάζονται σε συνεργασία με ειδικούς της Bosch και ακαδημαϊκούς καθηγητές για αρκετούς μήνες προκειμένου να αναπτύξουν τους αλγόριθμους που θα έχουν την καλύτε- ρη δυνατή απόδοση. Για τους τελικούς, επιλέγονται οι καλύτερες ομάδες και οι πρώτες βραβεύονται με μεγάλα έπαθλα. H πρώτη συμμετοχή της VROOM το 2021 στέφθηκε με επιτυχία εφόσον κα- τάφερε να διακριθεί στον τελικό του διαγωνισμού λαμβάνοντας την τρίτη θέση. Πρόκειται για την πρώτη ελληνική ομάδα που συμμετείχε ποτέ στη συγκε- κριμένη διοργάνωση. Στον φετινό διαγωνισμό BFMC που έλαβε χώρα στις 10-15 Μαΐου, 2022, στη Ρουμανία, η ομάδα με νέο πιο δυνατό όχημα, κατάφερε να κατακτή- σει τη δεύτερη θέση, καθώς και να βραβευτεί με το Marketing Award. Για τη συμμετοχή της στον τελικό, η VROOM έχει καταθέσει συνολικά 4 τεχνι- κές αναφορές στις οποίες και έλαβε τη μέγιστη βαθμολογία. Επιπλέον, πέρασαν με επιτυχία ένα από τα βασικά ορόσημα του διαγωνισμού, όπου και παρέδωσαν ένα βίντεο με το αμάξι να ολοκληρώνει κάποιες βασικές εργασίες που είχαν τεθεί ως προϋπόθεση από τη διοργάνωση. Στο προαναφερθέν στάδιο κρίνονταν ποιες ομάδες θα προχωρούσαν στον ημιτελικό, με την VROOM να κατατάσσεται άμεσα και επιτυχώς στον τελικό του Μαΐου. Κατά τη δεύτερη ημέρα τoυ 10ου συνεδρίου Athens Energy Dialogues , εξετά- στηκαν οι πιθανότητες ενός πιο πράσινου και πιο έξυπνου ενεργειακού δικτύου στην Ελλάδα το επόμενο χρονικό διάστημα. Λίγες ώρες μετά την ψήφιση του νέου κλιματικού νόμου, ο Υφυπουργός Περι- βάλλοντος και Ενέργειας, κος Γιώργος Αμυράς, στην τοποθέτησή του έκανε λόγο για τις εύθραυστες ισορροπίες τόσο στην ενέργεια όσο και στο περιβάλλον που δημιουργεί η νέα γεωπολιτική κατάσταση, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία και τόνισε ότι ο στόχος πλέον είναι η ενεργειακή, πράσινη, καθαρή αυτονομία της χώρας, κάτι που σηματοδοτεί η πορεία προς τις ΑΠΕ. Σε μια απόπειρα να δώσει τις βασικές κατευθύνσεις του νέου κλιματικού νόμου, ο κος Αμυράς ανέφερε ότι το σύνθημά του είναι Ήλεκτροκίνηση παντού , η οποία φέρνει ενίσχυση της πορείας προς τις ΑΠΕ, μέτρα όπως τερματισμό της χρήσης μαζούτ, διακοπή χρήσης καυστήρα θέρμανσης στα κτίρια από το 2030, υποχρέ- ωση από το 2024 για τη χρήση εταιρικών ηλεκτρικών οχημάτων, αλλά και από- λυτη εναρμόνιση με την Ευρωπαϊκή πράσινη συμφωνία, καθώς μέχρι το 2050 θα πρέπει η χώρα να έχει πλήρη ανθρακική ουδετερότητα. Σε αυτό το σημείο, έκανε λόγο για τη διαδικασία απολιγνιτοποίησης, η οποία, όπως τόνισε, θα γίνει σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα και τον Δεκέμβριο του 2028 θα έχουν κλείσει όλες οι λιγνιτικές μονάδες στην Ελλάδα. Ο ίδιος αναφέρθηκε, επίσης, και στο πρόγραμμα της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Repower Eu, το οποίο, όπως είπε, παρέχει στα κράτη μέλη 800 δισ. ευρώ για κινή- σεις ενεργειακής μετάβασης. Το Athens Energy Dialogues πραγματοποιήθηκε στις 26-27 Μαΐου στο ξενοδοχείο Athenaeum InterContinental «Ηλεκτροκίνηση παντού» το σύνθημα του νέου κλιματικού νόμου

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz