TM_73

24|5|2022 #073 9 Η μελέτη που πραγματοποίησε η Accenture, με τίτλο From Disruption to Reinvention – The future of supply chains in Europe , σημειώνει ότι απαι- τείται επανεφεύρεση της εφοδιαστικής αλυσίδας για την αντιμετώπιση της νέας πραγματικότητας. Μέχρι τώρα, οι αλυσί- δες εφοδιασμού είχαν σχεδιαστεί κυρίως για τη βελτιστοποίηση του κόστους. Στον σημερινό κόσμο, όμως, οφείλουν να είναι πιο ανθεκτικές και ευέλικτες για να αντα- ποκρίνονται σε ένα αυξανόμενα αβέβαιο περιβάλλον και παράλληλα να αποτελούν βασικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα, λει- τουργώντας ως βάση για μελλοντική ανά- πτυξη. Συγκεκριμένα, τονίζεται η εστίαση σε τρεις βασικούς τομείς: Ανθεκτικότητα: Οι αλυσίδες εφοδια- σμού πρέπει να είναι σε θέση να απορ- ροφούν, να προσαρμόζονται και να ανα- κάμπτουν από κραδασμούς, όποτε και όπου συμβαίνουν. Η ανάπτυξη σεναρίων και η ανάλυση των κινδύνων και των ευ- καιριών θα βοηθήσουν τις επιχειρήσεις να προσαρμοστούν στη μεταβαλλόμενη προσφορά και ζήτηση. Η μοντελοποίη- ση και η προσομοίωση δικτύου, τα stress tests και η εξασφάλιση πολλαπλών πη- γών εφοδιασμού θα επιτρέψουν στους οργανισμούς να διαχειρίζονται την αβε- βαιότητα. Συνάφεια: Οι αλυσίδες εφοδιασμού θα πρέπει να είναι πελατοκεντρικές και ευέ- λικτες, ώστε να μπορούν να προσαρμόζο- νται γρήγορα και αποδοτικά στις αλλαγές της ζήτησης. Η απόκτηση νέων συνόλων δεδομένων, συμπεριλαμβανομένων αυ- τών σε πραγματικό χρόνο, εντός και εκτός του οργανισμού από όλη την αλυσίδα αξίας θα είναι κρίσιμης σημασίας. Ο αυ- τοματισμός και η τεχνητή νοημοσύνη θα επιτρέψουν στους οργανισμούς να εντο- πίζουν γρήγορα νέες τάσεις, υποστηρίζο- ντας τη λήψη αποφάσεων. Η μετάβαση από κεντροποιημένα, γραμμικά μοντέλα προσφοράς σε αποκεντρωμένα δίκτυα που εφαρμόζουν μοντέλα on-demand παραγωγής και σε ορισμένες περιπτώ- σεις, φέρνοντας την παραγωγή πιο κοντά στο σημείο πώλησης, μπορεί να βοηθή- σει τους οργανισμούς να ανταποκριθούν καλύτερα στις προσδοκίες των πελατών για την ολοκλήρωση των παραγγελιών. Βιωσιμότητα: Οι σύγχρονες αλυσίδες εφοδιασμού πρέπει να υποστηρίζουν, αν όχι να επιταχύνουν τους στόχους βιωσιμότητας των οργανισμών. Για να κερδίσουν την εμπιστοσύνη των ενδια- φερομένων μερών, οι οργανισμοί πρέπει να κάνουν τις αλυσίδες αξίας τους διαφα- νείς. Ένας τρόπος για να γίνει αυτό είναι μέσω blockchain ή παρόμοιας τεχνολογί- ας. Η μετάβαση επίσης από γραμμικές σε κυκλικές διαδικασίες που ελαχιστοποιούν τα απόβλητα θα είναι επίσης καθοριστι- κής σημασίας. Accenture: Επανεφεύρεση της εφοδιαστικής αλυσίδας σε μια νέα οικονομική πραγματικότητα

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz