TM_701

10 27|3|2025 #701 Η Deloitte δ ημοσίευσε τη μελέτη «2025 Consumer Products Industry Outlook», στην οποία αναδεικνύονται οι βασικές τά- σεις που θα διαμορφώσουν τον κλάδο των καταναλωτικών αγαθών το 2025, ενώ παρουσιάζονται οι στρατηγικές που μπο- ρούν να ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητα και την κερδοφο- ρία του. Οι μεταβολές στο καταναλωτικό περιβάλλον απαιτούν νέες στρατηγικές από τις επιχειρήσεις του κλάδου. Οι πληθωριστικές πιέσεις και η μείωση της αγορα- στικής δύναμης έχουν κα- ταστήσει σαφές ότι η μέχρι τώρα στρατηγική της αύ- ξησης των τιμών δεν απο- τελεί πλέον βιώσιμη λύση. Από το 2021, οι αυξήσεις τιμών αποτέλεσαν τη βασική στρατηγική των εταιρειών καταναλωτικών προϊόντων για να αντι- σταθμίσουν το αυξανόμε- νο κόστος, καθώς η παν- δημία και οι διαταραχές στις αλυσίδες εφοδιασμού ενέτειναν τις πιέσεις. Παρά τις συνεχείς ανατιμήσεις, η ζήτηση παρέμεινε ανθε- κτική, καθώς πολλά κατα- ναλωτικά αγαθά, ιδιαίτερα τα βασικά, παρουσίασαν ανελαστική ζήτηση. Ωστό- σο, οι αυξήσεις τιμών δεν αντανακλούσαν μόνο την κάλυψη του κόστους, αλλά στήριξαν τόσο την ανά- πτυξη, όσο και την αντα- γωνιστικότητα των επιχει- ρήσεων στον κλάδο. Το 2024, όμως, οι συνθή- κες άρχισαν να αλλάζουν. Οι καταναλωτές, πιεσμένοι από τον υψηλό πληθωρισμό και την οικονομική αβεβαιότητα, έγιναν πιο επιφυλακτικοί απέναντι στις νέες ανατιμήσεις. Πα- ρόλο που ο πληθωρισμός εμφάνισε τάσεις αποκλιμάκωσης, οι τιμές διατηρήθηκαν σε υψηλά επίπεδα, περιορίζοντας την αγο- ραστική δύναμη των νοικοκυριών. Το 2025, η πίεση στις καταναλωτικές δαπάνες γίνεται πλέον αδιαμφισβήτητη και τα στελέχη του κλάδου αναγνωρίζουν ότι η στρατηγική των συνεχών ανατιμήσεων δεν μπορεί πλέον να αποτελεί τη μοναδική λύση. Σε αυτό το νέο περιβάλλον, οι πιο επιτυχημένες εταιρείες δεν επενδύουν αποκλειστικά στις αυξήσεις τιμών, αλλά ακολουθούν μια πιο πολυδιάστατη προ- σέγγιση. Όπως καταγράφει η μελέτη της Deloitte, που βασίζε- ται σε δεδομένα που προέρχονται από 100 κορυφαίες εταιρείες (βάσει εσόδων) καταναλωτικών προϊόντων παγκοσμίως, καθώς και σε στελέχη του κλάδου, οι ισχυρότερες εταιρείες διαφορο- ποιούν τη στρατηγική τους, δίνοντας έμφαση στη βελτιστοποί- ηση του χαρτοφυλακίου προϊόντων, στην ενίσχυση της ζήτησης και σε στοχευ- μένες επενδύσεις, όπως η ψηφιοποίηση και η αυτο- ματοποίηση. Αναλυτικά, οι νέες στρατηγικές για το 2025, βάσει της μελέτης, συνοψίζονται ως εξής: Χαρτοφυλάκιο προ- ϊόντων: Οι ηγέτες του κλάδου θεωρούν τη δι- αφοροποίηση του χαρ- τοφυλακίου τους και τη στρατηγική διαχείριση των προϊόντων ως καθοριστι- κούς παράγοντες για την επιτυχία τους. Ενίσχυση της ζήτησης: Η αύξηση της ζήτησης δεν θα προκύψει αποκλει- στικά από την άνοδο των διαφημιστικών δαπανών, αλλά απαιτεί μια πιο στο- χευμένη και στρατηγική προσέγγιση. Επένδυση στην ψηφιο- ποίηση και την αυτομα- τοποίηση: Οι εταιρείες επενδύουν στην παραγω- γικότητα και τη μείωση κό- στους μέσω απλοποίησης, ψηφιοποίησης και αυτο- ματοποίησης. Απλοποι- ούν τις εσωτερικές τους διαδικασίες για να μειώσουν τα λειτουργικά κόστη και να βελτιώσουν την επιχειρησιακή τους ευελιξία. Ο ψηφιακός με- τασχηματισμός είναι κρίσιμος για την ανταγωνιστικότητα, με επενδύσεις σε έξυπνες τεχνολογίες και νέες δεξιότητες. Οι εται- ρείες αυξάνουν τις επενδύσεις τους στην ΤΝ, με στόχο τη βελ- τίωση της αποδοτικότητας και της παραγωγικότητας, καθώς αναμένουν υψηλότερη απόδοση στους τομείς του μάρκετινγκ και των πωλήσεων. Το GenAI αποτελεί βασικό πεδίο επενδύ- σεων, με τις επιχειρήσεις να αναμένουν σημαντική απόδοση, ιδιαίτερα σε λειτουργίες του back office. Εναλλακτικές στρατηγικές κερδοφορίας από την Deloitte

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz