TM_699

10 24|3|2025 #699 Η Mastercard π αρουσιάζει το ολιστικό πρόγραμμα ReStart, μία πρωτοβουλία που στοχεύει στην ενδυνάμωση ατόμων από ευάλωτες κοινωνικές ομάδες, παρέ- χοντάς τους τα απαραίτητα εφόδια, εκ- παίδευση, επαγγελματική καθοδήγηση και ευκαιρίες εργασίας, για να αξιοποι- ήσουν τις δυνατότητές τους στον μέγι- στο βαθμό και να ενταχθούν με επιτυχία στον κλάδο της εστίασης στην Ελλάδα. Το πρόγραμμα παρέχει ολοκληρωμένη επαγγελματική κατάρτιση, καλύπτοντας όλους τους τομείς λειτουργίας ενός εστια- τορίου από την κουζίνα και το σέρβις, έως τη διαχείριση υποδοχής και την καθαριό- τητα. Παράλληλα, οι συμμετέχοντες απο- κτούν πολύτιμες οριζόντιες δεξιότητες, όπως ομαδικότητα, διαχείριση χρόνου, προσαρμοστικότητα και επαγγελματική επικοινωνία. Επιπλέον, λαμβάνουν υπο- στήριξη για την ένταξή τους στην αγορά εργασίας, με υπηρεσίες όπως δημιουργία βιογραφικού, προετοιμασία για συνε- ντεύξεις και συμβουλές δικτύωσης. Η υλοποίηση του προγράμματος έχει ήδη ξεκινήσει, με την πρώτη ομάδα συμ- μετεχόντων να αποτελείται από άτομα με μεταναστευτικό υπόβαθρο. Μέχρι σήμερα, περισσότερα από 200 άτομα έχουν λάβει επαγγελματική εκπαίδευση και υπηρεσίες απασχόλησης, με περισσό- τερα από 70 να έχουν ήδη ενταχθεί στην αγορά εργασίας. Μέσα από τη στρατηγι- κή της, η Mastercard στοχεύει στη δημι- ουργία ανεκτίμητων εμπειριών για τους κατόχους καρτών της παγκοσμίως, με τη γαστρονομία να αποτελεί έναν από τους βασικούς πυλώνες εστίασης, τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό. Το ReStart αποτελεί την πρώτη πρωτοβουλία που συνδυάζει το ενδιαφέρον για τη γαστρο- νομία με έναν ουσιαστικό σκοπό, χρησι- μοποιώντας τη δύναμή της ως εργαλείο κοινωνικής ένταξης. Η Visa κ αι το Ινστιτούτο της ΕΣΕΕ ανακοίνωσαν τα αποτελέ- σματα πανελλαδικής έρευνας που ανέδειξε την καταναλωτική συμπεριφορά και τις προτιμήσεις πληρωμών της Gen Z στην Ελ- λάδα. Η έρευνα παρέχει πολύτιμες πληροφορίες για το εξελισ- σόμενο τοπίο των ψηφιακών πληρωμών και τη συμπεριφορά των Ελλήνων καταναλωτών ηλικίας 17-30 ετών. Συγκεκριμένα, περισσότεροι από τους μισούς ερωτηθέντες (56%) συνδυάζουν αγορές τόσο από το διαδίκτυο, όσο και στα φυσικά καταστήμα- τα. Όσον αφορά στις μεθόδους πληρωμών, σχεδόν 8 στους 10 χρησιμοποιούν κυρίως τις ψηφιακές πληρωμές, ενώ τα μετρη- τά εξακολουθούν να χρησιμοποιούνται από περίπου 40% όσων επιλέγουν να ψωνίζουν στα φυσικά καταστήματα. Ενώ κάρτες και μετρητά προτιμώνται σχεδόν εξίσου για συναλ- λαγές έως 20 ευρώ, οι ψηφιακές πληρωμές έχουν σημαντικό προβάδισμα για ποσά από 21 ευρώ και άνω. Συγκεκριμένα, επιλέγονται από το 75% για αγορές μεταξύ 21-50 ευρώ (έναντι 25% που προτιμά τα μετρητά), με το ποσοστό αυτό να αυξά- νεται στο 82% για τις αγορές μεταξύ 51-100 ευρώ και στο 84% για αγορές άνω των 100 ευρώ. Η έρευνα υπογραμμίζει επίσης την αυξανόμενη τάση για διαδικτυακές αγορές από την Gen Z, με το 28% των ερωτηθέντων να ψωνίζει με αυτόν τον τρόπο μία ή περισσότερες φορές την εβδομάδα και το 42% μία ή δύο φορές τον μήνα. Αν και το 38% τείνει να ψωνίζει μέσω των social media, αυτό δεν γίνεται συστηματικά. Μεταξύ των βασικών παραγόντων που επηρεάζουν την αγορα- στική συμπεριφορά είναι η προσωπική έρευνα σε ιστοτόπους και πλατφόρμες αγορών με 35%, ακολουθούμενη από τις διαφη- μίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (16%) και τις διαφημίσεις στα καταστήματα (16%). Σύμφωνα με τους ερωτηθέντες, η παρα- δοσιακή διαφήμιση (newsletters, τηλεοπτικές διαφημίσεις, push notifications σε εφαρμογές), καθώς και οι influencers ασκούν μι- κρότερη επιρροή στις αγορές αυτής της ηλικιακής ομάδας. ΗMastercard παρουσιάζει το πρόγραμμα ReStart Η εγχώρια Gen Z προτιμά ψηφιακές πληρωμές

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz