TM_690
4 11|3|2025 #690 Η Microsoft α λλάζει τη στρατηγική της για τα κέντρα δεδομέ- νων, ώστε να καθοδηγείται από τη διαθεσιμότητα ενέργειας και όχι από τη ζήτηση των χρηστών ή τη δημιουργία προσφοράς. Ο κος Alistair Spears, ανώτερος διευθυντής Data Centre & AI Infrastructure της Microsoft, δήλωσε ότι η παγκόσμια επέκταση της χρήσης της τεχνητής νοημοσύνης δημιουργεί νέους φόρ- τους εργασίας και οδηγεί τη Microsoft να κατασκευάσει κέντρα δεδομένων όπου υπάρχει άφθονη ενέργεια χωρίς εκπομπές ρύπων, όπως η περιοχή της Σκανδιναβίας. «Θα υπάρξουν τοπο- θεσίες σε όλο τον κόσμο, αλλά η αποδοτική ενεργειακή υποδο- μή θα είναι ο αποφασιστικός παράγοντας για πολλές από αυτές τις περιοχές», δήλωσε στο Reuters κατά την επίσκεψή του στη Φινλανδία. Η Microsoft αναπτύσσει επί του παρόντος δώδεκα νέα κέ- ντρα δεδομένων σε τρεις τοποθεσίες στη Φινλανδία και έχει συνεργαστεί με τοπικούς παραγωγούς τηλεθέρμανσης, όπως η εταιρεία κοινής ωφέλειας Fortum, η οποία θα αναδιανέμει την απορριπτόμενη θερμότητα από τα κέντρα δεδομένων για τη θέρμανση κατοικιών. Ο κος Spears δήλωσε: «Καθώς εξετά- ζουμε τη σκανδιναβική περιοχή, τη Φινλανδία ειδικότερα, έχει τεράστια πλεονεκτήματα για την ανάπτυξη τέτοιου είδους υπο- δομών», αναφερόμενος μεταξύ άλλων στο ψυχρό κλίμα της περιοχής που συμβάλλει στην ψύξη των κέντρων δεδομένων, στα αξιόπιστα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας και στην άφθονη διαθεσιμότητα ενέργειας με ουδέτερο ισοζύγιο άνθρακα. Η στρατηγική της Microsoft για την επέκταση των Data Centers της καθοριζόταν αρχικά από το πού υπήρχε ζήτηση, στη συνέ- χεια μετατοπίστηκε στη δημιουργία προσφοράς εκεί όπου ανα- μενόταν μεγαλύτερη ζήτηση, προτού υιοθετήσει αυτό που η εταιρεία αποκαλεί τώρα «πρώτα η ενέργεια», στην οποία η προ- σιτή και απαλλαγμένη από εκπομπές ρύπων παροχή ενέργειας αποτελεί καθοριστικό παράγοντα που οδηγεί τις επενδύσεις. Η Google λάνσαρε μια πειραματική μη- χανή αναζήτησης που αντικαθιστά τους γνωστούς μπλε συνδέσμους με περιλή- ψεις που παράγονται με ΑΙ, βλέποντας τον ανταγωνισμό να αυξάνεται στην επικερδή αγορά διαδικτυακών αναζητήσεων. Η νέα λειτουργία είναι προς το παρόν διαθέσιμη στους συνδρομητές του πακέτου Google One AI Premium και προσφέρει μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο και ορισμένα προηγμένα εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης. Οι συνδρομητές θα μπορούν να επιλέγουν την καρτέλα «ΑΙ Mode» που εμφανίζεται δίπλα στις υφιστάμενες επιλογές όπως οι εικόνες και οι χάρτες. H Google είχε ήδη αρχίσει να ενσωματώ- νει λειτουργίες τεχνητής νοημοσύνης με το «ΑΙ Overviews», περιλήψεις των απο- τελεσμάτων αναζήτησης που εμφανίζο- νται πάνω από τους κλασσικούς συνδέ- σμους σε περισσότερες από 100 χώρες. Από τον Μάιο, το ΑΙ Overviews συνοδεύ- εται από διαφημίσεις. Με το ΑΙ Mode, οι χρήστες βλέπουν μια πιο λεπτομερή περίληψη με σχετικούς συνδέσμους. Οι δέκα μπλε σύνδεσμοι έχουν αντικατα- σταθεί από ένα κουτί αναζήτησης για περαιτέρω ερωτήσεις. Το AI Mode βασίζεται σε μια ειδική έκ- δοση του μοντέλου Gemini 2.0, η οποία χρησιμοποιεί συλλογιστικές ικανότητες για να απαντά σε σύνθετες ερωτήσεις. Οι διαφημίσεις που εμφανίζονται στα αποτελέσματα αναζήτησης αντιστοι- χούσαν στο μεγαλύτερο μέρος των 350 δισ. δολαρίων που ανέφερε το 2024 η Alphabet, ο μητρικός όμιλος της Google. Τώρα όμως η εταιρεία πιέζεται από τον ανταγωνισμό της OpenAI, η οποία τον Οκτώβριο πρόσθεσε λειτουργία αναζή- τησης στο ChatGPT. Ανάλογη λειτουργία προσφέρει και το Copilot της Microsoft, το οποίο βασίζεται σε τεχνολογία της OpenAI, καθώς και κάποια εργαλεία της Perplexity ΑΙ. Ήδη όμως υπάρχουν αντιδράσεις καθώς τον Φεβρουάριο, η εταιρεία Chegg που αναπτύσσει εκπαιδευτικό λογισμικό κα- τέθεσε αγωγή κατά της Google, υποστη- ρίζοντας ότι οι περιλήψεις ΑΙ μειώνουν τη ζήτηση για πρωτότυπο περιεχόμενο και εμποδίζουν τους εκδότες να ανταγω- νίζονται τις εταιρείες τεχνολογίας. Η Google λανσάρει το AI Mode ΗMicrosoft επενδύει στις σκανδιναβικές χώρες με Data Centers
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz