TM_679

12 21|2|2025 #679 Με αφορμή την Ημέρα του Αγίου Βαλε- ντίνου, η Klarna π αρουσιάζει στοιχεία για την αγοραστική συμπεριφορά των Ελλήνων καταναλωτών για το διάστημα 12-14 Φεβρουαρίου και αποκαλύπτει τις δημοφιλέστερες κατηγορίες δώρων. Σύμφωνα με τα διαθέσιμα στοιχεία, το 2025 πάνω από το 74% των συνολικών πωλήσεων που πραγματοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια των ημερών 12-14 Φεβρουαρίου, αντιστοιχούσε στην κα- τηγορία μόδα. Επιπλέον, στις ειδικές υποκατηγορίες προϊόντων που σχε- τίζονται με την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, οι περισσότεροι Έλληνες καταναλωτές αγόρασαν δαχτυλίδια για δώρο (σε πο- σοστό 68% επί του συνόλου των υποκατηγοριών) και ακολού- θησαν οι υπηρεσίες spa (16%) και τα airpods (13%). Η αυξημένη κινητικότητα την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου σχετίζεται και με τη συμπεριφορά των καταναλωτών, οι οποίοι τείνουν να αφήνουν την επιλογή του δώρου για την τελευταία στιγμή. Οι επιλογές τους φαίνεται να επικεντρώνονται σε δώρα που προσφέρουν έναν πιο προσωπο- ποιημένο χαρακτήρα και συναισθη- ματική αξία, όπως είναι τα κοσμήμα- τα, τα προϊόντα ομορφιάς και τα είδη ένδυσης. Συγκεκριμένα, η κατηγορία κοσμήμα- τα και αξεσουάρ κατέγραψε διπλασι- ασμό των πωλήσεων την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου σε σύγκριση με τις 13 Φεβρουαρίου. Τα είδη προσωπικής περιποίησης και ομορφιάς ακολούθη- σαν με αύξηση πωλήσεων της τάξης του 29% σε σύγκριση με την προηγού- μενη ημέρα, γεγονός που δείχνει ότι πολλοί καταναλωτές επι- λέγουν δώρα της τελευταίας στιγμής που σχετίζονται με την περιποίηση και την αισθητική. Τέλος, συγκρίνοντας τα στοι- χεία της φετινής ημέρας του Αγίου Βαλεντίνου με το περσι- νό αντίστοιχο διάστημα (12-14 Φεβρουαρίου), παρατηρείται αύξηση και στην κατηγορία ηλεκτρονικά είδη (150%), γεγονός που δείχνει ότι οι καταναλωτές έκαναν επιλογές για πρακτικά και ηλεκτρονικά δώρα. Οι CEO στον τομέα της τεχνολογίας και των τηλεπικοινωνιών αναμένουν ανά- πτυξη τα επόμενα τρία χρόνια τόσο στα κέρδη όσο και στον αριθμό εργα- ζομένων – με περισσότερους από τους μισούς ωστόσο να εκφράζουν τον προ- βληματισμό τους σχετικά με την υιοθέ- τηση των αναδυόμενων τεχνολογιών, με βάση τα ευρήματα έρευνας στην οποία συμμετείχαν 240 ηγετικά στελέχη του κλάδου παγκοσμίως. Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση «CEO Outlook» της KPMG , σ την 10η έκδοσή της φέτος, οι επικεφαλής του κλάδου τε- χνολογίας και τηλεπικοινωνιών, πιστεύ- ουν ότι οι τρεις κορυφαίες προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει ο κλάδος είναι η υιοθέτηση της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης (Gen AI) και άλλων αναδυό- μενων τεχνολογιών (55%), η οικονομική αβεβαιότητα (49%) και η γεωπολιτική πολυπλοκότητα (49%). Η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη ανα- δείχθηκε από τα ηγετικά στελέχη ως ο παράγοντας με τις μεγαλύτερες δυνα- τότητες επίδρασης στην παραγωγικό- τητα, το marketing, την ανάπτυξη προ- ϊόντων, την εμπειρία πελάτη και άλλους τομείς της επιχείρησής τους, με το 78% να τη θεωρεί την κορυφαία επενδυτική προτεραιότητα για την εταιρεία τους. Πολλοί αναγνωρίζουν τις πιθανές αρνη- τικές επιπτώσεις στις επιχειρήσεις, κα- θώς το 55% αναμένει την προσπάθεια για την ενσωμάτωση της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης να αποτελέσει τον σημαντικότερο δυνητικό κίνδυνο για την εταιρεία τους. Οι κορυφαίες προκλήσεις για τον κλάδο ΤΠΕ Οι προτιμήσεις των καταναλωτών για την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz