TM_672

6 12|2|2025 #672 Οι προβλέψεις τη ς Intel Corporation για το επόμενο τρίμηνο είναι απογοητευτικές, αν και τα έσοδα και τα κέρδη της για το Δ’ τρίμηνο του 2024 ξεπέρασαν τις εκτιμήσεις. Συγκεκριμένα, τα έσοδα της εταιρείας μειώθηκαν για τρίτο σερί τρίμηνο, κατα- γράφοντας πτώση 7% σε ετήσια βάση. Η καθαρή ζημία της για το τρίμηνο ανήλθε σε 126 εκατ. δολάρια ή 3 σεντς ανά μετοχή, έναντι καθαρών κερδών 2,67 δισ. δολαρίων ή 63 σεντς ανά με- τοχή το αντίστοιχο τρίμηνο του προηγούμενου έτους. Αυτή είναι η πρώτη έκθεση αποτελεσμάτων της εταιρείας μετά την ανακοίνωση της αποχώρησης του CEO, Pat Gelsinger. Κατά τη διάρκεια της θητείας του, η Intel έχασε μερίδιο αγοράς από αντα- γωνιστές και έμεινε πίσω στην κούρσα της τεχνητής νοημοσύνης, ενώ επένδυσε δισεκατομμύρια σε νέες μονάδες παραγωγής. Για το Α’ τρίμηνο, η Intel προβλέπει μηδενικά κέρδη και έσο- δα μεταξύ 11,7 δισ. και 12,7 δισ. δολαρίων, έναντι πρόβλεψης 12,87 δισ. δολαρίων σε έσοδα και 9 σεντς προσαρμοσμένα κέρ- δη ανά μετοχή. Η απόδοση βασικών τομέων είναι: Client Computing Group (PC chips): 8,02 δισ. δολάρια έσοδα (-9% σε ετήσια βάση), πάνω από τις εκτιμήσεις των 7,84 δισ. δολαρίων. Data Center and AI (επεξεργαστές για cloud και εταιρικούς servers): 3,39 δισ. δολάρια (-3%), σε ευθυγράμμιση με τις προ- βλέψεις των 3,38 δισ. Network and Edge (δικτυακές υποδομές και edge computing): 1,62 δισ. δολάρια (+10%), πάνω από τις εκτιμήσεις των 1,5 δισ. Ζημίες παρουσίασε η Intel το Δ’ τρίμηνο του 2024 Η Convert Group δ ημοσίευσε τα στοι- χεία που περιλαμβάνονται στο ετήσιο report μέσω της πλατφόρμας της eRetail Audit Suite. Αυτά τα στοιχεία εξηγούν ότι συνεχίζεται η ανάπτυξη του ηλεκτρο- νικού εμπορίου στον κλάδο των super market με τους καταναλωτές να δαπα- νούν online 335 εκατ. ευρώ σε τιμές λι- ανικής συμπεριλαμβανομένου ΦΠΑ το 2024, δηλαδή 9% περισσότερα από το 2023. Σημειώνεται ότι ο τζίρος αυτός δεν περιλαμβάνει Q-Commerce παίκτες με δικές τους αποθήκες, όπως eFood Market και Wolt Market, που κερδίζουν συνεχώς μερίδιο στην ελληνική αγορά. Αξιοσημείωτη είναι, επίσης, η αύξηση μέσης αξίας παραγγελίας κατά 6% στα 85 ευρώ, που οφείλεται κυρίως στα πε- ρισσότερα τεμάχια που αυτή περιέχει και όχι στον πληθωρισμό, αφού η αύξηση της μέσης online τιμής αγαθών ήταν 1% σε σχέση με 8%, που ήταν το 2023. Ειδικά στην Ελλάδα, το δείγμα της Convert Group κάλυψε το 83% της αγο- ράς το 2024, ενώ για το 2025, θα ανέλθει σε 90% κάλυψη της αγοράς με την προ- σθήκη του efresh και των παραγγελιών του ΑΒ μέσω e-food (εξαιρώντας πάντα efood market και wolt market). Σε σύγκριση με το 2023, οι κατηγορίες που αυξήθηκαν σε αξία online αγορών το 2024 ήταν: +18% σε προϊόντα για κα- τοικίδια, +14% σε ποτά και αναψυκτικά, +12% σε κατεψυγμένα τρόφιμα, ενώ τα συσκευασμένα τρόφιμα αυξήθηκαν σε αξία online αγορών κατά 9% και τα φρέ- σκα τρόφιμα κατά 8%. Παρατηρήθηκε, επίσης, ότι το ποσοστό της δαπάνης που πηγαίνει σε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αποτελεί το 15% του συνόλου των online αγορών που πραγματοποιήθηκαν το πρώτο εξάμηνο του 2024. Τέλος, η Παρα- σκευή αποτέλεσε την πιο δημοφιλή ημέ- ρα για τα online ψώνια του νοικοκυριού, αφού το 16,8% των συνολικών παραγγε- λιών έγιναν τη συγκεκριμένη ημέρα. 9%αύξηση στον τζίρο των online super market για το 2024

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz