TM_671

12 11|2|2025 #671 Άρρηκτα συνδεδεμένοι με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης εί- ναι οι Ελληνίδες και οι Έλληνες, σύμφωνα με την έρευνα της Palmos Analysis , που παρουσιάστηκε στο ΕΡΤNEWS, στην εκπομπή «Αναλύσεις». Ανα- λυτικά τα αποτελέσματα της πανελλαδικής έρευνας: • Περίπου 1 στους 4 (23%) έχουν λογαριασμούς και στα πέντε δημοφιλέστερα μέσα κοινωνικής δικτύω- σης (Facebook, Messenger, Instagram, YouTube, TikTok). • Το Instagram είναι η δημο- φιλέστερη επιλογή μέσου κοινωνικής δικτύωσης στους νέους (70% στις ηλικίες 17-24 ετών και 48% στις ηλικίες 25- 34 ετών), το Facebook είναι δημοφιλέστερο στις ηλικίες 35 και άνω (50% στους 35-44 ετών, 59% στους 45-54 ετών, 53% στους 55-64 ετών και 60% στους 65 ετών και άνω). • Πάνω από 9 στους 10 χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύ- ωσης (93%) δηλώνουν ότι επισκέπτονται τους λογαριασμούς τους τουλάχιστον μία φορά την ημέρα. Περισσότεροι από 7 στους 10 (73%) δηλώνουν ότι τους επισκέπτονται πολλές φο- ρές την ημέρα και 2 στους 10 (21%) δηλώνουν ότι είναι συνεχώς συνδεδεμένοι στους λογαριασμούς τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. • Η συχνότητα επισκέψεων αυξάνεται σημαντικά στους νεότε- ρους, ωστόσο και οι ηλικιωμένοι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αναφέρουν ότι επισκέπτονται τους λογαριασμούς τους πολλές φορές την ημέρα ή είναι συνεχώς συνδεδεμένοι σε ποσοστό άνω του 50%. • Το 95% των χρηστών μέσων κοινωνικής δικτύωσης επισκέ- πτονται τους λογαριασμούς τους και στον ελεύθερο χρόνο τους. Περίπου 1 στους 5 (22%) επισκέπτονται τους λογαρια- σμούς τους την ώρα της εργασί- ας ή των σπουδών, το 17% όταν βρίσκονται με φίλους / γνω- στούς και το 14% στη διάρκεια των γευμάτων. Η χρήση κατά τη διάρκεια εργασίας / σπουδών, γευμάτων και συνεύρεσης με φίλους / γνωστούς εμφανίζει σχεδόν διπλάσια ποσοστά στους νέους μέχρι 34 ετών και στους φοιτητές / σπουδαστές, ενώ εμφανίζεται αυξημένη και στους εργαζόμενους στον ιδιωτικό τομέα. Τρεις, ισοδύναμοι, οι βασικοί λόγοι χρήσης των μέσων κοινω- νικής δικτύωσης: ειδησεογραφική ενημέρωση, διασκέδαση / ψυχαγωγία και ενημέρωση για τα νέα φίλων / συγγενών (63% ο καθένας). Ακολουθούν οι επαγγελματικοί λόγοι (21%), η ανεύ- ρεση εργασίας / απασχόλησης (15%), η κοινωνικοποίηση (14%) και η ανεύρεση συντρόφου (4%). Η Starlink κ αι η Inalan π ροσφέρουν πολλαπλάσιες ταχύτητες internet στην ελληνική αγορά. Ειδικά, η Starlink εκμε- ταλλεύτηκε τις καθυστερημένες επενδύ- σεις των τηλεπικοινωνιακών εταιρειών στις υποδομές εκτός αστικών κέντρων και κερδίζει όλο και μεγαλύτερο μερί- διο αγοράς. Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ookla, η Starlink σημειώνει τη δεύτερη υψηλότερη ταχύτητα download στην Ελλάδα, φτάνοντας τα 131,36Mbps, με την Inalan να ξεπερνά ακόμα και αυτή, αγγίζοντας τα 225,75Mbps. Αντίθετα, οι εταιρείες του κλάδου υστερούν σημαντι- κά. Η Starlink προσφέρει γρήγορες συν- δέσεις, ιδιαίτερα σε περιοχές με αδύνα- μες υποδομές, όπως αγροτικές ή ακόμα και κεντρικές ζώνες της Αθήνας, όπου τα παλιά δίκτυα χαλκού δυσκολεύουν την πρόσβαση σε γρήγορο internet. Επιπλέ- ον, η πρόσφατη μείωση τιμών έκανε τη δορυφορική σύνδεση πιο ελκυστική για το ελληνικό κοινό. Η Ελλάδα είναι πλέον μία από τις κορυ- φαίες χώρες στην Ευρώπη ως προς τη διείσδυση της Starlink, ακολουθώντας μόνο την Ουγγαρία σε ταχύτητες. Πα- ράλληλα, η πύκνωση των δορυφόρων έχει μειώσει σημαντικά τον χρόνο από- κρισης (latency), ο οποίος στη χώρα μας έχει βελτιωθεί κατά 54% και πλέον αγγί- ζει τα 48ms. Ωστόσο, οι πάροχοι δεν μένουν αμέτο- χοι. Επενδύουν στο 5G και τις οπτικές ίνες, προσπαθώντας να ενισχύσουν τις ταχύτητές τους και να ανταγωνιστούν τη Starlink και την Inalan. Το ερώτημα είναι αν η δορυφορική εταιρεία του Elon Musk θα μπορέσει να διατηρήσει την ταχύτη- τα και την ποιότητα της υπηρεσίας της, καθώς η αυξημένη χρήση ενδέχεται να επηρεάσει τις επιδόσεις της. Πολλαπλάσιες ταχύτητες internet από Starlink και Inalan Εξαρτημένοι από τα social media οι Έλληνες

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz