TM_665

10 3|2|2025 #665 Η AI θα ενισχύσει την παραγωγικότητα των τμημάτων IT H νέα ετήσια έρευνα τη ς Salesforce , μ ε τίτλο «MuleSoft Connectivity Benchmark Report», αποκαλύπτει ότι το 93% των ηγετών του κλάδου IT παγκοσμίως έχει ήδη αξιοποιήσει AI Agents ή σκοπεύει να το κάνει μέσα στην επόμενη διετία. Ωστόσο, οι προκλήσεις ενσωμάτωσης εμποδίζουν τις εταιρεί- ες να αξιοποιήσουν πλήρως τις δυνατότητες της τεχνολογίας για τη δημιουργία ενός εργασιακού δυναμικού χωρίς περιορι- σμούς, ικανού να μειώσει σημαντικά τον φόρτο εργασίας των τμημάτων IT. Σύμφωνα με την έρευνα, το 95% των ερωτηθέ- ντων παγκοσμίως αντιμετωπίζει δυσκολίες στην ενσωμάτω- ση δεδομένων μεταξύ των διαφόρων συστημάτων. Επιπλέον, μόλις το 29% των εφαρμογών εντός των οργανισμών είναι συνήθως συνδεδεμένες, γεγονός που επηρεάζει την ακρίβεια και τη χρησιμότητα των AI Agents. Τα βασικά ευρήματα της έρευνας δείχνουν ότι η αυξανόμε- νη ζήτηση στον τομέα της πληροφορικής δημιουργεί νέες ευκαιρίες για βελτίωση της αποδοτικότητας με χαμηλότερο κόστος, μέσω των ΑΙ Agents. Οι ομάδες IT, οι οποίες είναι ήδη υπεύθυνες για τη συντήρηση των υφιστάμενων συστημάτων, δυσκολεύονται να ανταποκριθούν στην αυξανόμενη ζήτηση για λύσεις τεχνητής νοημοσύνης. Μάλιστα, το 2024, το ποσο- στό των projects που δεν παραδόθηκαν εγκαίρως έφτασε στο 29%, από 26% που ήταν το 2023. Παράλληλα, το 86% των δι- ευθυντικών στελεχών IT αναμένει αύξηση κατά 18% του φόρ- του εργασίας μέσα στο 2025. Σημειώνεται ότι για να ανταπο- κριθούν στην αυξημένη ζήτηση, οι κορυφαίες επιχειρήσεις πληροφορικής δαπάνησαν κατά μέσο όρο 16,9 εκατ. δολάρια για προσωπικό το 2024, μια αύξηση 61% σε σχέση με το 2023. Η πλειονότητα των ηγετών του κλάδου πληροφορικής παγκο- σμίως (93%) πιστεύει ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα ενισχύσει την παραγωγικότητα των προγραμματιστών τους στα επό- μενα τρία χρόνια. Μάλιστα, μεταξύ εκείνων που ήδη χρησι- μοποιούν AI Agents, η βεβαιότητα είναι ακόμα μεγαλύτερη, με το 98% να συμφωνεί. Επιπλέον, το 39% του χρόνου των ΙΤ τμημάτων, κατά μέσο όρο δαπανάται στον σχεδιασμό, την κα- τασκευή και τη δοκιμή νέων προσαρμοσμένων ενσωματώσε- ων μεταξύ συστημάτων και δεδομένων για την ενεργοποίηση ψηφιακών δυνατοτήτων και λύσεων για την επιχείρηση – κάτι που μπορεί να αυτοματοποιηθεί με την κατάλληλη λύση. Οι ολοένα και πιο σύνθετες υποδομές περιορίζουν την αποτε- λεσματικότητα των AI agents. Ο αυξανόμενος αριθμός εφαρ- μογών και μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης δημιουργεί data silos, τα οποία μπορεί να περιορίσουν την ικανότητα απο- τελεσματικής λειτουργίας των AI Agents. Κατά μέσο όρο, το 90% των ηγετών του κλάδου αναφέρει ότι τα data silos δημι- ουργούν προκλήσεις στους οργανισμούς τους. Το πρόβλημα είναι εντονότερο για όσους χρησιμοποιούν ΑΙ agents (94%) σε σύγκριση με εκείνους που δεν χρησιμοποιούν (87%). Κατά μέσο όρο, οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν 897 εφαρμογές, ενώ όσες αξιοποιούν AI Agents χρησιμοποιούν 45% περισσό- τερες, δηλαδή περίπου 1.103. Ο εκτιμώμενος αριθμός μοντέ- λων ΑΙ που χρησιμοποιούν οι οργανισμοί έχει διπλασιαστεί. Τα APIs και η συνδεσιμότητα μπορούν να βελτιώσουν την απόδοση του ΙΤ και των AI Agents. Εναρμονίζοντας τις στρα- τηγικές ενσωμάτωσης και ΑΙ, οι οργανισμοί μπορούν να απλοποιήσουν και να ενοποιήσουν την υποδομή δεδομένων τους, αξιοποιώντας πλήρως τις δυνατότητές τους για την απο- τελεσματική τροφοδότηση των AI Agents, ώστε να λειτουρ- γούν με τον βέλτιστο τρόπο και να αλληλεπιδρούν άμεσα με τα υπάρχοντα συστήματα και τους αυτοματισμούς. Όσοι χρησιμοποιούν APIs αναφέρουν αυξημένη παρα- γωγικότητα και ταχύτερη ανταπόκριση για την κάλυψη επιχειρηματικών αλλαγών (49%), βελτιωμένη συμμετοχή και συνεργασία των εργαζομένων (47%) και αυξημένη καινοτομία και ικανότητα των ομάδων να διαχειρίζονται θέματα ΙΤ (46%).

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz