TM_643
6 18|12|2024 #643 Η Salesforce δη μοσίευσε τα αποτελέ- σματα της 6ης ετήσιας έρευνας «Small & Medium Business Trends Report», η οποία παρέχει πολύτιμες πληροφορίες για την υιοθέτηση των εφαρμογών της τεχνητής νοημοσύνης από τις μικρομε- σαίες επιχειρήσεις σε παγκόσμιο επίπε- δο. Η έρευνα, η οποία πραγματοποιήθη- κε σε ηγετικά στελέχη σε περισσότερες από 3.350 ΜμΕ σε 25 χώρες, αναδεικνύ- ει το πώς οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις χρησιμοποιούν την ΑΙ για να αυξήσουν την παραγωγικότητα, να ενισχύσουν τις σχέσεις με τους πελάτες τους και να επι- ταχύνουν την ανάπτυξή τους. Σύμφωνα με την έρευνα, το 75% των ΜμΕ αξιοποιεί λύσεις τεχνητής νοημο- σύνης, ενώ το 91% των επιχειρήσεων αυτών καταγράφει σημαντική αύξηση εσόδων. «Πρωταθλητές» στην υιοθέτη- ση λύσεων τεχνητής νοημοσύνης είναι οι αναπτυσσόμενες επιχειρήσεις (83%), με το 78% εξ αυτών να αναφέρει ότι θα επενδύσει ακόμα περισσότερο στο ΑΙ μέσα στο 2025, σε αντίθεση με το 55% των επιχειρήσεων που βρίσκονται σε φθίνουσα πορεία. Οι διαφορετικές προσεγγίσεις στην υιοθέτηση ή μη λύσεων τεχνητής νοη- μοσύνης αντικατοπτρίζουν ευρύτερες επιχειρηματικές προτεραιότητες: Συ- γκεκριμένα, οι λιγότερο αναπτυγμένες ΜμΕ εστιάζουν κυρίως στην απόκτηση πελατών, ενώ, αντίθετα, οι αναπτυσσό- μενες ΜμΕ επενδύουν περισσότερο στη βελτίωση της εμπειρίας των πελατών τους και στις δυνατότητες της τεχνολο- γίας που οδηγούν σε βιώσιμη ανάπτυξη. Σημειώνεται πως το 78% των στελεχών των ΜμΕ πιστεύει ότι η τεχνητή νοημο- σύνη θα αλλάξει ριζικά τον τρόπο που λειτουργούν οι επιχειρήσεις. Ήδη το 87% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι η τεχνητή νοημοσύνη τούς βοηθά στην αναβάθμιση των δραστηριοτήτων τους, ενώταυτόχρονα, το 86%παρατηρεί βελ- τιωμένα περιθώρια κέρδους. Η τεχνολο- γία μετασχηματίζει τόσο τις λειτουργίες που απευθύνονται στους πελάτες όσο και τις επιχειρησιακές, με χαρακτηρι- στικότερα παραδείγματα τη βελτιστο- ποίηση των εκστρατειών marketing, τα αυτοματοποιημένα chatbots εξυπη- ρέτησης, τη δημιουργία περιεχομένου κ.ά. Χάρη στις λύσεις τεχνητής νοημο- σύνης, οι ομάδες εξυπηρέτησης πελα- τών μειώνουν τους χρόνους επίλυσης ζητημάτων, οι ομάδες πωλήσεων συ- ντάσσουν αυτόματα εξατομικευμένα e-mails και οι ομάδες marketing αυξά- νουν το conversion rate τους. Η έρευνα εντοπίζει, επίσης, σαφή μο- τίβα στον τρόπο με τον οποίο οι επιτυ- χημένες και αναπτυσσόμενες ΜμΕ προ- σεγγίζουν την εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης. Τα συστήματα ΑΙ εκπαι- δεύονται και χρησιμοποιούν διαρκώς δεδομένα, συνεπώς η ποιότητα των δεδομένων καθορίζει άμεσα τα αποτε- λέσματα – τα ανακριβή δεδομένα μπο- ρεί να οδηγήσουν σε επιζήμια λάθη. Για τον λόγο αυτό, σύμφωνα με την έρευ- να, το 74% των αναπτυσσόμενων ΜμΕ αυξάνει τις επενδύσεις στη διαχείριση δεδομένων, σε αντίθεση με το 47% των λιγότερο αναπτυγμένων ΜμΕ. Σε μία προσπάθεια να περιο- ρίσει την αυξανόμενη απειλή των κυβερνοεπιθέσεων, η Ευ- ρωπαϊκή Ένωση προχωρά στη λήψη μέτρων για την ενίσχυση της ανθεκτικότητας των προϊ- όντων hardware και software, εξασφαλίζοντας μεγαλύτερη προστασία απέναντι στις κακό- βουλες επιθέσεις. Ο νόμος για την κυβερνοανθεκτικότητα - Cybersecurity Resilience Act (CRA) τέθηκε σε ισχύ στις 10 Δε- κεμβρίου 2024 και υποχρεώνει πλέον κατασκευαστές, διανο- μείς και εισαγωγείς «έξυπνων» διασυνδεδεμένων συσκευών να τηρούν συγκεκριμένες προ- ϋποθέσεις και προδιαγραφές για την ευρωπαϊκή αγορά. Πρόκειται για την πρώτη νομοθεσία της Ε.Ε. που θεσπίζει υποχρεωτικές απαιτήσεις κυβερνοασφάλει- ας για προϊόντα, τα οποία περιλαμβάνουν ψηφιακά στοιχεία. Τα τελευταία χρόνια, οι πολλαπλές αναφορές για χακαρισμέ- νες συσκευές, κατέστησαν επιτακτική την ανάγκη δημιουρ- γίας ενός αυστηρού κανονιστικού πλαισίου που θα εγγυάται την ασφάλεια των προϊόντων software και hardware καθ’ όλη τη διάρκεια του κύκλου ζωής τους. Η αυξανόμενη χρήση οικιακών συσκευών συνδεσι- μότητας, γνωστών ως Internet of Things (IoT), όπως οι «έξυ- πνες» ηλεκτρικές σκούπες και τα βρεφικά monitor, έχει δώ- σει στους κυβερνοεγκλημα- τίες τη δυνατότητα να εξαπο- λύουν επιθέσεις με στόχο την παραβίασή τους. Μέσω αυτών των επιθέσεων, κατάφεραν όχι μόνο να μολύνουν οικιακά δίκτυα, αλλά και να αποκτούν πρόσβαση σε κάμερες μέσα στους οικιακούς χώρους. Ταυτόχρονα, η στροφή μεγά- λης μερίδας του καταναλω- τικού κοινού σε αγορές οικο- νομικότερων, αλλά αμφιβόλου ποιότητας προϊόντων, που δεν έχουν υποβληθεί στους απαραίτητους ελέγχους για να βγουν στην αγορά, αποτελεί πολύ σημαντικό παράγοντα για την αύ- ξηση των κυβερνοεπιθέσεων. Είναι άλλωστε κοινό μυστικό, ότι τα εν λόγω προϊόντα συχνά φέρουν πολλά τρωτά σημεία και ανεπαρκείς ενημερώσεις ασφαλείας, με αποτέλεσμα να γίνο- νται εύκολοι στόχοι για τους hackers. Η αξιοποίηση της AI από ΜμΕ οδηγεί σε αύξηση εσόδων Η ΕΕ λαμβάνει μέτρα για ασφαλή προϊόντα τεχνολογίας
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz