TM_642
10 17|12|2024 #642 Η Klarna π αρουσιάζει στοιχεία από την πρόσφατη έρευνά της για την καταναλωτική συμπεριφορά των Ελλήνων ενόψει της εορταστικής περιόδου. Τα αποτελέσματα της έρευνας υπο- γραμμίζουν μεταξύ άλλων την προσαρμογή των καταναλω- τών στις δυσκολίες που συνδέονται με την άνοδο του κόστους ζωής. Στην έρευνα, η οποία πραγματοποιήθηκε τον Νοέμβριο 2024 σε συνεργασία με την εταιρεία ερευνών Appinio, συμμε- τείχαν 1.000 Έλληνες καταναλωτές. Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι καταναλωτές προσαρ- μόζουν τις συνήθειές τους για να ανταποκριθούν στις προκλή- σεις του αυξημένου κόστους ζωής, δίνοντας έμφαση στην εξοι- κονόμηση και τη στρατηγική διαχείριση πόρων. • Πάνω από τους μισούς συμμετέχοντες (50,8%) αναζητούν πιο οικονομικά προϊόντα. • Το 41,1% σχεδιάζει να μειώσει τις δαπάνες του σε μη απαραί- τητα είδη και το 32,5% θα αγοράσει μόνο αν υπάρχει σημαντική προσφορά. • Συγκριτικά με προηγούμενες χρονιές, το 20,1% δηλώνει ότι θα αγοράσει λιγότερα δώρα. • Για να αποφύγει την σπατάλη τροφίμων, το 25,6% των ερω- τηθέντων δήλωσε πως σχεδιάζει να οργανώσει καλύτερα το μενού των γιορτών. Η πλειονότητα των καταναλωτών φαίνεται να διατηρεί έναν συγκρατημένο προϋπολογισμό για τα χριστουγεννιάτικα δώρα φέτος. Συγκεκριμένα, το 7,8% σκοπεύει να ξοδέψει από 1 ευρώ έως 50 ευρώ και το 18,7% προγραμματίζει δαπάνες μεταξύ 51 ευρώ και 100 ευρώ. Το μεγαλύτερο ποσοστό, που φτάνει το 37%, διαθέτει προϋπολογισμό από 101 ευρώ έως 250 ευρώ, ενώ το 20,2% σχεδιάζει να ξοδέψει από 251 ευρώ έως 500 ευρώ. Ένα 10,3% στοχεύει σε δαπάνες από 501 ευρώ έως 1.000 ευρώ, ενώ το 3% των καταναλωτών αναφέρει ότι θα ξοδέψει από 1.001 ευρώ έως 2.000 ευρώ. Οι άνδρες φαίνεται να ξοδεύουν μεγαλύτερα ποσά για χριστου- γεννιάτικα δώρα, με το 25% να επιλέγει το εύρος 251-500 ευρώ (έναντι 15% των γυναικών) και 12% το εύρος 501-1.000 ευρώ (έναντι 8% των γυναικών). Από την άλλη, οι γυναίκες φαίνεται να διαθέτουν μικρότερο budget, με το 25% να περιορίζεται στα 51-100 ευρώ (έναντι 13% των ανδρών). Οι τεχνολογικές λύσεις για την αναζήτηση ιδεών και πιο οικονο- μικών προϊόντων αυξάνονται, όπως και οι λύσεις πληρωμών, με περισσότερο από το 27% των ερωτηθέντων να δηλώνει ότι έχει ήδη χρησιμοποιήσει τους τελευταίους 12 μήνες λύσεις «Buy Now, Pay Later», όπως η μέθοδος πληρωμής σε τρεις άτοκες δόσεις της Klarna. Οι καταναλωτές υιοθετούν διάφορες έξυπνες πρακτικές για να εξοικονομήσουν χρήματα και να μεγιστοποιήσουν την αξία των εορταστικών αγορών τους. Οι πιο συχνοί τρόποι είναι οι αγορές κατά τη διάρκεια των εκπτώσεων (56,6%), εργαλεία σύγκρισης τιμών (40,8%), προγράμματα ανταμοιβής (36,2%), προγράμμα- τα επιστροφής χρημάτων (30%), κουπόνια (27,9%). Το 56,6% των καταναλωτών κάνει ενδελεχή έρευνα και προ- γραμματίζει εκ των προτέρων τις αγορές του, ενώ το 30% στο- χεύει στην αποτελεσματικότητα, ξοδεύοντας όσο το δυνατόν λιγότερο χρόνο. Το 19,7% αγοράζει την τελευταία στιγμή, αλλά με σαφή εικόνα του τι θέλει, ενώ το 13,9% δηλώνει ότι καθυστε- ρεί λόγω των πολλών επιλογών. Ένα 11% ζητά λίστες ευχών από την οικογένεια και τους φίλους για να διευκολύνει τη διαδικασία. Η πλειονότητα των καταναλωτών (50,2%) αναζητά και ολοκλη- ρώνει τις αγορές της online, επιβεβαιώνοντας την προτίμησή της για τις ψηφιακές αγορές. Ένα 28,4% ακολουθεί μια υβριδική προσέγγιση, καθώς αναζητά προϊόντα online αλλά τα αγοράζει σε φυσικά καταστήματα. Τέλος, το 18,7% παραμένει πιστό στις παραδοσιακές αγορές, πραγματοποιώντας εξ ολοκλήρου τις αγορές του σε φυσικά καταστήματα. Το 83,7% των Ελλήνων θα ξοδέψει έως 500 ευρώ σε χριστουγεννιάτικες αγορές
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz