TM_637

8 10|12|2024 #637 Καθώς οι τράπεζες εισέρχονται βαθύ- τερα στον ψηφιακό κόσμο, η κυβερνο- ασφάλεια αναδεικνύεται ως το θεμέλιο για τη διατήρηση της εμπιστοσύνης των πελατών. Με τις απειλές να εξελίσ- σονται, η ανάγκη για πιο δυνατές στρα- τηγικές κυβερνοασφάλειας γίνεται πιο επιτακτική από ποτέ. Σύμφωνα με την Check Point SoftwareTechnologies , οι αριθμοί και για τη χώρα μας είναι ανησυ- χητικοί: Οι τράπεζες στην Ελλάδα δέχο- νται κατά μέσο όρο 757 κυβερνοεπιθέ- σεις την εβδομάδα τους τελευταίους έξι μήνες. Σε διεθνές επίπεδο, τα τελευταία 20 χρόνια, ο χρηματοπιστωτικός τομέας έχει καταγράψει απώλειες ύψους 12 δισ. δολάρια από περισσότερες από 20.000 κυβερνοεπιθέσεις, σύμφωνα με στοιχεία του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου και της Advisen. Οι τράπεζες αποτελούν διαρκώς στόχο κυβερνοεγκληματιών λόγω των ευαίσθητων δεδομένων και των μεγάλων χρηματικών συναλλαγών, που διαχειρίζονται καθημερινά. Οι επι- θέσεις αυτές δεν προκαλούν μόνο οι- κονομικές απώλειες, αλλά και διακοπές κρίσιμων υπηρεσιών, καθώς και βλάβες στη φήμη των ιδρυμάτων. Όπως αναφέρει η Check Point, η τεχνο- λογία είναι διττή δύναμη για τις τρά- πεζες. Ενώ επιτρέπει την ευκολία στις συναλλαγές μέσω e-banking και εφαρ- μογών, ανοίγει παράλληλα τον δρόμο για εξελιγμένες επιθέσεις, όπως το phishing και το ransomware. Η διατάραξη της εμπιστοσύνης μπορεί να οδηγήσει σε οικονομικές ζημιές, όπως η άμεση κλοπή κεφαλαίων ή πόρων, που απαιτούνται για την αποκατάσταση των συστημά- των. Επίσης, μπορούν να οδηγήσουν σε διακοπή υπηρεσιών, με τις καθυστε- ρήσεις στις συναλλαγές να επηρεάζουν τη λειτουργία των πελατών και άλλων επιχειρήσεων. επίσης σε επικοινωνιακή κρίση, καθώς οι παραβιάσεις προκαλούν δυσαρέσκεια και πλήττουν τη φήμη της τράπεζας. Οι κυβερνήσεις και οι τράπεζες, διε- θνώς, υιοθετούν αυστηρότερα πλαίσια κυβερνοασφάλειας. Στις Ηνωμένες Πο- λιτείες, κανονισμοί, όπως το Gramm- Leach-Bliley Act, επιβάλλουν την προ- στασία δεδομένων και την ενημέρωση πελατών για τις πρακτικές ασφάλειας. Στην Ευρώπη, ο GDPR απαιτεί από τις τράπεζες να εφαρμόζουν αυστηρά μέ- τρα για την προστασία των δεδομένων. Παρόμοιες κατευθυντήριες γραμμές υπάρχουν και σε άλλες περιοχές, όπως η APAC, όπου οι αρχές θεσπίζουν πρωτο- βουλίες για τη διαχείριση κινδύνων κυ- βερνοχώρου. Για να ενισχύσουν την αν- θεκτικότητά τους, οι τράπεζες μπορούν να εφαρμόσουν τις εξής πρακτικές: Zero-Trust Αρχιτεκτονική: Καμία συ- σκευή ή χρήστης δεν είναι εξ ορισμού αξιόπιστος. AI για ανίχνευση απειλών: Η τεχνητή νο- ημοσύνη μπορεί να εντοπίσει και να εξου- δετερώσει απειλές σε πραγματικό χρόνο. Κρυπτογράφηση δεδομένων: Προστα- σία ευαίσθητων δεδομένων κατά τη με- ταφορά και αποθήκευση. Τακτικοί έλεγχοι ασφάλειας: Εντοπι- σμός και αντιμετώπιση τρωτών σημείων. Εκπαίδευση πελατών: Η ενημέρωση πελατών για τις βέλτιστες πρακτικές μει- ώνει την πιθανότητα επιτυχούς επίθεσης. Ασφαλείς συνεργασίες τρίτων: Έλεγ- χος των προμηθευτών και των συνεργα- τών για την πρόληψη τρωτών σημείων. Πώς προστατεύονται οι ελληνικές τράπεζες από κυβερνοεπιθέσεις

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz