TM_634

4 5|12|2024 #634 Η κοινοπραξία των εταιρειών Deloitte , Vodafone , Uni Systems κ αι Nova ICT ε ίναι οι ανάδοχοι του διαγωνισμού του ΕΔΥΤΕ για την παροχή Νεφο-Υπολογιστικών Υποδομών και υπηρεσιών (Cloud Services) , έναντι 18,6 εκατ. ευρώ. Ο διαγωνισμός που προκη- ρύχθηκε τον Σεπτέμβριο του 2022 από την Κοι- νωνία της Πληροφορίας αφορά στη διασφάλιση της επιχειρησιακής συ- νέχειας της παραγωγικής λειτουργίας των πληροφο- ριακών συστημάτων που φιλοξενούνται ή θα φιλο- ξενηθούν στη Γ.Γ.Π.Σ.Δ.Δ. ή την Η.ΔΙ.Κ.Α. στο πλαίσιο των κυβερνητικών νεφών G–Cloud και H–Cloud, ώστε να καταστεί δυνα- τή η παροχή σύγχρονων υπηρεσιών φιλοξενίας πληροφοριακών συστη- μάτων στα πρότυπα του υβριδικού υπολογιστικού νέφους στους δημόσιους φορείς, σύμφωνα με τις ανάγκες τους και παρέχο- ντας συμφωνημένο επί- πεδο υπηρεσιών (SLA), όπως απαιτείται από το νόμο, αλλά και αυτοματισμών που θα επιτρέπουν, πέραν των υφισταμένων, τη φιλοξενία και των κρίσιμων πληροφοριακών συστημάτων της δημόσιας διοίκησης. Οι τεχνολογικές υποδομές αποτελούν βασική προϋπόθεση του ψηφιακού μετασχηματισμού τόσο του κράτους όσο και της χώ- ρας ευρύτερα. Η οικονομική ανάπτυξη και η είσοδος στη νέα ψηφιακή οικονομία αποτελούν στόχους άμεσα συνυφασμένους με την αναβάθμιση των τε- χνολογικών υποδομών. Το «Κυβερνητικά νέφη» είναι το σύνολο των υπολογιστι- κών υποδομών που απαι- τείται να αναβαθμιστούνε ώστε να αποτελέσουν τη βάση για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του κρά- τους. Το αντικείμενο του έργου είναι η επέκταση των υπαρχουσών υπολο- γιστικών υποδομών για τους ανωτέρω φορείς. Για την επέκταση των υπαρ- χόντων Κυβερνητικών Νε- φών, θα πραγματοποιηθεί προμήθεια υπολογιστικών υποδομών από πάροχο δημόσιου υπολογιστικού νέφους. Ειδικότερα, αντικείμενο του έργου είναι η επέ- κταση των υπαρχουσών υπολογιστικών υποδομών για τους ανωτέρω φορείς. Για την επέκταση των υπαρχόντων Κυβερνητικών Νεφών θα πραγμα- τοποιηθεί προμήθεια υπολογιστικών υποδομών από πάροχο δημόσιου υπολογιστικού νέφους. Στόχος του υπουργείου Εργασίας και του ΕΦΚΑ ε ίναι μέχρι το τέλος του 2025 όλα τα αναγκαία έγγραφα που αφορούν την ασφάλιση να έχουν ψηφιοποιηθεί και να βρίσκονται εύκολα από τους ασφαλι- σμένους. Η «Θάλεια» βρίσκεται σε φάση σχεδιασμού και υλοποίησης για τη δη- μιουργία ολοκληρωμένου και ενιαίου «αποθετηρίου ασφαλιστικού ιστορικού», όπου όλα τα έγγραφα θα μετατρέπονται σε ψηφιακά δεδομένα. Αντικείμενο των έργων αποτελούν η σάρωση, τεκμηρίωση και εξαγωγή δε- δομένων του ιστορικού ασφάλισης από συνολικά 53 εκατομμύρια σελίδες αρ- χείου των πρώην Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης. Τα έργα αυτά είναι από τα πρώτα έργα ψηφιοποίησης στην Ελλάδα που αξιοποιούν σύγχρονες τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης και μηχανικής μά- θησης για την εξαγωγή των δεδομένων από χάρτινο αρχείο με παράλληλη μείω- ση του κόστους αξιοποίησης. Η ψηφιοποίηση των αρχείων αφορά στα ένσημα πριν από το 2001 και σε κάποι- ες περιπτώσεις πριν από το 1998, ώστε να είναι πλήρης ο φάκελος κάθε ασφα- λισμένου, ο οποίος θα μπορεί να έχει πλήρη εικόνα και άμεση πρόσβαση στο ασφαλιστικό του βιογραφικό. Ο ασφαλι- σμένος θα έχει ηλεκτρονική πρόσβαση στα ένσημα και τον χρόνο ασφάλισης. Αυτό είναι εν μέρει δυνατόν μέσω του συστήματος «ΑΤΛΑΣ», όπου εμφανίζεται το ασφαλιστικό βιογραφικό του καθενός με τους κωδικούς του taxisnet, αλλά με ένσημα από το 2001 και μετά. Ο συνταξιούχος θα έχει τη δυνατότη- τα να βλέπει σημαντικές πληροφορίες για τη σύνταξη του ανά πάσα στιγμή στο κινητό του, τη συνταξιοδοτική του απόφαση, να βλέπει πότε πληρώνεται η μηνιαία σύνταξη και πότε η επικουρική, αν δικαιούται αναδρομικά ή αν παρέρ- χεται η τριετία για τη σύνταξη χηρείας. Εάν ο ασφαλισμένος είναι μισθωτός θα γνωρίζει πότε πληρώνονται από τον εργοδότη οι εισφορές, πότε εκδόθηκε η ταυτότητα πληρωμής για να γίνεται άμεσα γνωστός ο χρόνος ασφάλισης, οι οφειλές, αλλά και η ύπαρξη ή μη ασφα- λιστικής ικανότητας. Η Θάλεια στο πλευρό των ασφαλισμένων του ΕΦΚΑ Διαγωνισμός για την παροχή Cloud Services

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz