TM_629

8 28|11|2024 #629 Πέντε ομάδες ransomware, συμπεριλαμ- βανομένων των RansomHub και LockBit 3.0, αντιπροσώπευαν το 40% όλων των επιθέσεων στον κυβερνοχώρο το Γ’ τρί- μηνο του 2024, υπογραμμίζοντας την αυξανόμενη πολυπλοκότητα και τον ανταγωνισμό εντός του οικοσυστήματος ransomware, σύμφωνα με έρευνα της Corvus Insurance . Συνολικά, η έκθεση κυβερνοαπει- λής του Γ’ τριμήνου 2024 της Corvus, The Ransomware Ecosystem is Increasingly Distributed , σ ημείωσε ότι το επίπεδο απειλής ransomware παρέ- μεινε υψηλό. Τα ευρήματα της ασφαλι- στικής εταιρείας έδειξαν ότι το Γ’τρίμηνο είδε 1.257 θύματα να δημοσιεύονται σε ιστότοπους με διαρροές, σημειώνοντας αύξηση 0,7% από τα συνολικά 1.248 θύματα του Β’ τριμήνου. Από τις επιθέ- σεις ransomware το τρίτο τρίμηνο του 2024, το 40% μπορεί να εντοπιστεί στις ακόλουθες πέντε ομάδες: RansomHub, PLAY, LockBit 3.0, MEOW, Hunters International. Ο συνολικός αριθμός των ενεργών ομάδων ransomware σε όλο τον κόσμο αυξήθηκε σε 59, σύμφωνα με την έρευνα. Η έκθεση σημείωσε επίσης ότι η δρα- στηριότητα επιβολής του νόμου, όπως η επιχείρηση Cronos που επηρεάστηκε από το LockBit, μπορεί να μεταμορφώ- σει το οικοσύστημα ransomware. Το RansomHub γέμισε γρήγορα το κενό που άφησε η διακοπή στην υποδομή του LockBit και έχει προκαλέσει περισ- σότερα από 290 θύματα σε διάφορους τομείς το 2024. Τον Οκτώβριο, έρευνα της Symantec σημείωσε επίσης ότι το RansomHub είναι πλέον η κορυφαία λειτουργία ransomware όσον αφορά στις επιτυχη- μένες επιθέσεις. Η Symantec σχολίασε ότι η επιτυχία του ομίλου θα μπορούσε να εξηγηθεί από την επιτυχία του στη στρατολόγηση έμπειρων θυγατρικών για τις λειτουργίες του ransomware ως υπηρεσία. Η Corvus είπε ότι η δραστηριότητα του LockBit 3.0 μειώθηκε απότομα από 208 το δεύτερο τρίμηνο σε 91 θύματα το Γ’τρίμη- νο, πιθανότατα σηματοδοτώντας μια απά- ντηση στην πίεση επιβολής του νόμου. Πέντε ομάδες ransomware ευθύνονται για το 40% των κυβερνοεπιθέσεων Συγκρατημένες αγορές από τους Έλληνες καταναλωτές τις φετινές γιορτές Συγκρατημένοι εμφανίζο- νται οι Έλληνες καταναλωτές όσον αφορά τις αγορές κατά τη φετινή εορταστική περί- οδο, σύμφωνα με ευρήματα της μεγάλης έρευνας της ΕΥ , Future Consumer In dex Ελλάδα 2024 , η οποία ανα- μένεται να παρουσιαστεί στο σύνολό της τον Δεκέμβριο. Συγκεκριμένα, σε σχετική ερώτηση, ένας στους τρεις συμμετέχοντες στην έρευνα (36%) δήλωσε ότι σκοπεύει να ξοδέψει λιγότερα χρήμα- τα κατά την εορταστική περί- οδο των Χριστουγέννων και της Πρωτοχρονιάς, σε σύ- γκριση με πέρσι. Περισσότε- ροι από τους μισούς ερωτώ- μενους (54%) δήλωσαν ότι θα ξοδέψουν περίπου τα ίδια, ενώ 4% θα ξοδέψουν περισσότερα και 6% δεν θα κάνουν αγορές. Η πρόθεση για εορταστικές αγορές συνδέεται άμεσα με την ηλικία των καταναλωτών, καθώς μόλις 26% των ερωτώμενων ηλικίας 18-29 ετών δήλωσαν ότι θα ξοδέψουν λιγότερα ή καθόλου, ενώ το ποσοστό αυτό διπλασιάζεται στην ηλικιακή ομάδα 50-64 (50%). Πιο χαλαρή εμφανίζεται η σύνδεση με εισοδηματικά κριτήρια, υποδηλώνοντας, ενδεχομένως, ότι η απροθυ- μία για αγορές δεν οφείλεται μόνο στις υψηλές τιμές και τη συμπίεση του διαθέσιμου εισοδήματος. Η διάθεση για μειωμένες ή μηδενικές αγορές κατά τη φετινή εορταστική περίοδο στην Ελλάδα, διαμορφώνε- ται στο ίδιο ακριβώς επίπεδο στις τυπολογίες των κατανα- λωτών που αποδίδουν πρω- ταρχική σημασία στην τιμή και την προσιτότητα των προϊόντων (Affordability First), αλλά και τον αντίκτυπο των αγοραστικών τους επιλογών στην κοινωνία (Society First), αγγίζοντας το 50% και στις δύο κατηγορίες.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz