TM_625

8 22|11|2024 #625 Η Check Point Software T echnologies ενισχύει την προτεραιότητα στην κυ- βερνοασφάλεια με στόχο την προστα- σία ατόμων, οργανισμών και κοινοτήτων από τις δαπανηρές και καταστροφικές επιπτώσεις της κυβερνοαπάτης. Είναι σημαντικό να αναγνωρίσουμε τις νέες μορφές απάτης που αντιμετωπίζουν οι επιχειρήσεις στο σημερινό ψηφιακό πε- ριβάλλον. Η εξέλιξη της τεχνολογίας έχει ενισχύσει όχι μόνο τις νόμιμες βιομηχα- νίες αλλά και τους κυβερνοεγκληματίες, καθιστώντας την πρόληψη της απάτης πιο σύνθετη και κρίσιμη από ποτέ. Από την κυβερνοαπάτη και τις εσωτερικές απάτες μέχρι τις εξελιγμένες μεθόδους όπως απάτη CEO και απάτες που βασίζο- νται σε τεχνητή νοημοσύνη, το τοπίο της επιχειρηματικής απάτης γίνεται ολοένα και πιο πολύπλοκο. Η εξέλιξη της κυβερνοαπάτης ακολου- θεί την πρόοδο της τεχνολογίας. Ενώ παλαιότερα οι απάτες περιορίζονταν σε απλά μηνύματα ηλεκτρονικού «ψαρέ- ματος», σήμερα οι επιθέσεις αξιοποιούν την τεχνητή νοημοσύνη και τη μηχανική μάθηση για την εξατομίκευση και τη βελ- τίωση της επιτυχίας τους. Οι κυριότερες μορφές απάτης περιλαμβάνουν: Απάτη στον κυβερνοχώρο: Η χρήση phishing, κακόβουλου λογισμικού και ransomware παραμένει διαδεδομέ- νη. Οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου στοχεύουν σε ευαίσθητα δεδομένα και διαταράσσουν τις επιχειρηματικές λει- τουργίες. Αυτές οι απάτες στον κυβερ- νοχώρο υπογραμμίζουν τη σημασία της ύπαρξης ισχυρών μέτρων ασφάλειας στον κυβερνοχώρο για τον εντοπισμό και την αποτροπή μη εξουσιοδοτημένης πρόσβασης. Εσωτερική απάτη: Η εσωτερική απάτη αποτελεί σημαντική απειλή εκ των έσω και περιλαμβάνει δόλιες ενέργειες από υπαλλήλους, όπως παραποίηση εγγρά- φων, υπεξαίρεση και κλοπή. Αυτός ο τύπος απάτης αναδεικνύει την ανάγκη αυστηρών εσωτερικών ελέγχων και πα- ρακολούθησης για τον έγκαιρο εντοπι- σμό ανωμαλιών. Απάτη με τιμολόγια: Οι επιτήδειοι στέλ- νουν ψεύτικα τιμολόγια σε επιχειρήσεις, ελπίζοντας ότι θα διεκπεραιωθούν χωρίς έλεγχο. Αυτή η μορφή απάτης μπορεί να απορροφήσει κεφάλαια εάν οι οργα- νισμοί δεν διαθέτουν επαρκείς διαδικα- σίες επαλήθευσης, υπογραμμίζοντας τη σημασία των λεπτομερών ελέγχων των συναλλαγών. Απάτη CEO: Οι απατεώνες παριστά- νουν τα υψηλόβαθμα στελέχη για να εξαπατήσουν τους υπαλλήλους ώστε να μεταφέρουν χρήματα ή να μοιραστούν ευαίσθητες πληροφορίες. Αυτή η τακτι- κή έχει γίνει ευκολότερη με τη χρήση της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης, η οποία επιτρέπει τη ρεαλιστική μίμηση του στυλ επικοινωνίας των στελεχών. Εξαπάτηση για επιστροφή: Η απάτη επιστροφών είναι ιδιαίτερα συχνή στο λι- ανικό εμπόριο, όταν οι πελάτες εκμεταλ- λεύονται τις πολιτικές επιστροφών για οι- κονομικό όφελος. Αυτός ο τύπος απάτης υπογραμμίζει την ανάγκη για σαφείς πο- λιτικές και εκπαίδευση των εργαζομένων για τον εντοπισμό ύποπτων επιστροφών. Απάτη στη μισθοδοσία: Όταν οι εργα- ζόμενοι χειραγωγούν τα συστήματα μι- σθοδοσίας για προσωπικό όφελος, αυτό μπορεί να οδηγήσει σε απροσδόκητες οικονομικές απώλειες. Αυτός ο τύπος απάτης απαιτεί συχνά ισχυρή εποπτεία της μισθοδοσίας και τακτικούς ελέγχους. Καθώς το τοπίο της απάτης εξελίσσεται, το ίδιο συμβαίνει και με τα εργαλεία και τις πρακτικές για την καταπολέμησή της. Τα βασικά μέτρα κυβερνοασφάλειας που μπορούν να βοηθήσουν στην πρό- ληψη της απάτης είναι η ολοκληρωμένη ασφάλεια e-mail, η πολυπαραγοντική ταυτοποίηση (MFA), η συνεχής εκπαί- δευση των εργαζομένων, οι τακτικοί έλεγχοι ασφαλείας και η φιλική διαχείρι- ση ασφαλείας. Ποιες είναι οι κυριότερες κυβερνοαπάτες σύμφωνα με την CPS

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz