TM_620

8 15|11|2024 #620 H παγκόσμια μετάβαση στην ηλεκτροκί- νηση αναπτύσσεται με ταχείς ρυθμούς, ωστόσο η επιτυχία της εξαρτάται σε με- γάλο βαθμό από την κυβερνοασφάλεια. Οι υποδομές για τα ηλεκτρικά οχήματα (EVs), όπως οι σταθμοί φόρτισης και τα ψηφιακά συστήματα διαχείρισης δεδο- μένων, αποτελούν κομβικό παράγοντα για τη λειτουργία τους, όμως, παράλ- ληλα εισάγουν σημαντικές προκλήσεις για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο. Όπως εξηγεί η Check Point Software , τα ηλεκτρικά οχήματα και οι υποδομές τους βρίσκονται εκτεθειμένα σε απειλές, όπως οι επιθέσεις μέσω API, οι οποίες εκμεταλλεύονται τα σημεία διασύνδε- σης για την υποκλοπή δεδομένων ή τη διατάραξη των υπηρεσιών. Σύμφωνα με την Global Automotive Cybersecurity Report, οι επιθέσεις σε API αυξήθηκαν κατά 380% το 2022, υπογραμμίζοντας την ανάγκη για ενισχυμένη προστασία. Να σημειωθεί ότι τα API συνδέουν σταθ- μούς φόρτισης, οχήματα και εφαρμογές για κινητά, καθιστώντας τα ελκυστικούς στόχους για εγκληματίες στον κυβερνο- χώρο, που επιδιώκουν να διαταράξουν υπηρεσίες, να κλέψουν δεδομένα ή να ξεκινήσουν επιθέσεις ransomware. Οι δημόσιοι σταθμοί φόρτισης ηλε- κτρικών οχημάτων, ιδίως εκείνοι που παρέχουν υπηρεσίες ταχείας φόρτισης, παρουσιάζουν δυνητικά τρωτά σημεία. Οι ερευνητές έχουν επιδείξει επιθέσεις, όπως το Brokenwire, το οποίο χρησιμο- ποιεί ραδιοσήματα για να διαταράξει τη διαδικασία φόρτισης. Σε ένα άλλο περι- στατικό υψηλού προφίλ, οι hackers εκμε- ταλλεύτηκαν τα συστήματα ψυχαγωγίας για να προωθήσουν άσεμνο περιεχόμε- νο στις οθόνες των σταθμών φόρτισης, εκθέτοντας τους χρήστες σε ακατάλληλο υλικό και υπογραμμίζοντας την αδύναμη στάση ασφαλείας πολλών από αυτά τα συστήματα. Η ενσωμάτωση ψηφιακών συστημάτων πληρωμών σε υποδομές φόρτισης ανοί- γει την πόρτα σε οικονομικά εγκλήματα. Οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου μπο- ρούν να υποκλέψουν και να εκμεταλ- λευτούν ευαίσθητα δεδομένα πληρω- μών, οδηγώντας σε κλοπή ταυτότητας ή μη εξουσιοδοτημένες συναλλαγές. Οι επιθέσεις κακόβουλου λογισμικού και ransomware, που στοχεύουν τα υποκεί- μενα συστήματα λογισμικού αυτών των σταθμών, θα μπορούσαν να σταματή- σουν τη λειτουργία, οδηγώντας σε δια- κοπές υπηρεσιών και οικονομικές απώ- λειες για τους χρήστες. Στο μεταξύ, με την άνοδο των συστη- μάτων V2G, όπου τα ηλεκτρικά οχήματα ανταλλάσσουν ενέργεια με το δίκτυο, η επιφάνεια απειλής επεκτείνεται. Οι κυ- βερνοεπιθέσεις, που αποσκοπούν στη χειραγώγηση του οικοσυστήματος V2G, θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε διακο- πές ρεύματος, εκτεταμένες διαταραχές του δικτύου ή οικονομικές απώλειες μέσω μη εξουσιοδοτημένων συναλλα- γών. Οι συνέπειες τέτοιων επιθέσεων θα μπορούσαν να είναι καταστροφικές τόσο για τους παρόχους ενέργειας, όσο και για τους πελάτες. Η προστασία των υποδομών EV απαι- τεί μια ολοκληρωμένη στρατηγική, η οποία περιλαμβάνει την ενίσχυση των API, τις ασφαλείς ενημερώσεις λογισμι- κού και τη χρήση κρυπτογραφημένων μεθόδων, όπως οι ενημερώσεις over- the-air (OTA). Οι ενημερώσεις αυτές μπορούν να αποτρέψουν παραβιάσεις και να αντιμετωπίσουν τρωτά σημεία πριν γίνουν ευρύτερα γνωστά. Τα συ- στήματα ανίχνευσης και πρόληψης ει- σβολών (IDS / IPS) είναι, επίσης, κρίσιμα για την άμεση ανταπόκριση σε ύποπτες δραστηριότητες, ενώ η υιοθέτηση της αρχιτεκτονικής μηδενικής εμπιστοσύ- νης εξασφαλίζει ότι κανένα σύστημα δεν θεωρείται αξιόπιστο εξ ορισμού, μειώνοντας τον κίνδυνο παραβιάσεων. Η επιτυχία της ηλεκτροκίνησης προϋ- ποθέτει υψηλά επίπεδα ασφάλειας σε όλα τα επίπεδα της υποδομής. Η συνερ- γασία μεταξύ των κυβερνήσεων, των παρόχων τεχνολογίας και των φορέων ασφάλειας είναι απαραίτητη για την ανάπτυξη αξιόπιστων προτύπων και κανονισμών, διασφαλίζοντας έτσι την αδιάκοπη και ασφαλή λειτουργία της ηλεκτροκίνησης στο μέλλον. Τα EVs είναι η επόμενη πρόκληση για τις ψηφιακές επιθέσεις

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz