TM_62

6 9|5|2022 #062 Η Πληροφορική, είναι ένας από τους λίγους τομείς που γνώ- ρισαν «άνθιση» εν μέσω πανδημίας, ευνοώντας όχι μόνο τους επαγγελματίες του κλάδου, αλλά και το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο. Η «Κρατική μηχανή», υλοποίησε ψηφιακές μεταρρυθ- μίσεις σε χρόνο-ρεκόρ, μειώνοντας δραστικά τη γραφειοκρα- τία, διευκολύνοντας έτσι πολίτες και επιχειρήσεις. Παράλληλα, όμως, αναδείχθηκαν σημαντικά ζητήματα, η αντιμετώπιση των οποίων αποτελεί αδήριτη ανάγκη, για τη διατήρηση του υψη- λού ρυθμού ανάπτυξης. Η Ελλάδα κατατάσσεται 25η ανάμεσα στις 28 χώρες του Δεί- κτη Ψηφιακής Οικονομίας και Κοινωνίας (DESI). Σύμφωνα με τα στοιχεία, το 30% του πληθυσμού δεν διαθέτει καμία ψηφιακή δεξιότητα, ενώ το 20% βρίσκεται σε χαμηλό επίπεδο. Βασικές ψηφιακές δεξιότητες, διαθέτει το 30% του πληθυσμού, ενώ μό- λις ένας στους πέντε πολίτες (20%), βρίσκεται σε προηγμένο επίπεδο. Προκειμένου να συμβαδίσουν οι δεξιότητες των πολι- τών με τις απαιτήσεις της ψηφιακής μεταρρύθμισης, θα πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα, για τη βελτίωση της ψηφιακής μας ωριμότητας και η Πληροφορική να γίνει μέρος της ζωής όλων των κοινωνικών στρωμάτων. Ενδεικτικά προτείνονται: • Προγράμματα επιμορφωτικού χαρακτήρα, μηδενικού κό- στους, άμεσα προσβάσιμα και χωρίς διακρίσεις, για το σύνολο του πληθυσμού. • Πρόσβαση στο διαδίκτυο από κάθε σημείο της χώρας. • Ελεύθερη πρόσβαση σε Wi-Fi με βασικές δυνατότητες, με κρα- τική, δημοτική ή κοινοτική αρωγή. • Μεγαλύτερη συμβολή του κράτους στις αδύναμες κοινωνικά ομά- δες, για την παροχή κουπονιών προμήθειας ψηφιακών συσκευών. • Εμπλουτισμός της «Ψηφιακής Αλληλεγγύης» και πληρέστερη ενημέρωση του κοινού για τις δυνατότητές της. Αντιμετώπιση της έλλειψης εξειδικευμένου κι έμπειρου αν- θρώπινου δυναμικού Η ραγδαία αύξηση της ζήτησης υπηρεσιών Πληροφορικής που δημιουργήθηκε λόγω της πανδημίας, κατέδειξε την έλλειψη κα- ταρτισμένου προσωπικού με πρακτική πείρα, αναδεικνύοντας παράλληλα τη σημασία της εξειδίκευσης. Για τη γεφύρωση αυ- τού του χάσματος, θα πρέπει να ληφθεί πρόνοια και να τεθούν οι απαραίτητες βάσεις, κυρίως στους νέους. Από την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, θα πρέπει να διδάσκονται βασικές δεξιότητες και αγωγή Πληροφορικής, με την εξειδί- κευση να έρχεται στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, προετοι- μάζοντας τα παιδιά που επιθυμούν να ακολουθήσουν τομείς όπως προγραμματισμός, δίκτυα και ασφάλεια, data science, ρομποτική κ.ά. Παράλληλα, κρίνεται αναγκαία η αναβάθμιση των syllabus κι ο εκσυγχρονισμός των σχολών Πληροφορικής, δημοσίων και μη. Σε κάθε περίπτωση, καθοριστικής σημασίας είναι η συνεργα- σία μεταξύ Κράτους και ιδιωτικού τομέα, τόσο στην ανάπτυξη προγραμμάτων απόκτησης εργασιακής πείρας, όσο και στην «απορρόφηση» των αποφοίτων. Η στελέχωση των εταιρειών με εξειδικευμένους επαγγελματίες Πληροφορικής, μπορεί -και πρέπει- να αποτελέσει συγκριτικό πλεονέκτημα για τη διατή- ρηση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων, σε ένα διαρκώς μεταβαλλόμενο και άκρως απαιτητικό περιβάλλον. Δείτε το πλήρες άρθρ ο εδώ . Μελέτη της Cysoft για το μέλλον της Πληροφορικής στην Ελλάδα

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz