TM_618
8 13|11|2024 #618 Το Εργαστήριο Ασφαλείας Συστημάτων του Τμήματος Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιώς διεξάγει μεγάλη έρευνα για το χάσμα δεξιοτήτων στον κρίσιμο τομέα της κυβερνοασφά- λειας. Με επικεφαλής τον καθηγητή Χρή- στο Ξενάκη, η έρευνα «Cybersecurity Skills Gap» επιδιώκει να καταγράψει τις απόψεις επαγγελματιών και φοιτητών, αποσκοπώντας στην καλύτερη κατανόη- ση των ψηφιακών προκλήσεων της σύγ- χρονης εποχής, αλλά και του προβλήμα- τος έλλειψης δεξιοτήτων γύρω από την κυβερνοασφάλεια. Στη σύγχρονη εποχή, η κοινωνία είναι ιδιαίτερα ευάλωτη απέναντι σε επιθέσεις και απειλές του διαδικτύου, ενώ παράλ- ληλα οι οργανισμοί αναζητούν διαρκώς ειδικευμένο προσωπικό που θα συμβά- λει στη θωράκισή τους. Ο κλάδος της κυ- βερνοασφάλειας πάσχει από ελλείψεις σε δεξιότητες και γνώσεις, εξαιτίας των ραγδαίων και συνεχόμενων εξελίξεων που επιφέρει ο ψηφιακός μετασχηματι- σμός. Το γεγονός αυτό υποδεικνύει την ανάγκη για καλύτερη κατανόηση του συ- γκεκριμένου προβλήματος. Η εν λόγω έρευνα διενεργείται με ερω- τηματολόγιο και εστιάζει στο παρα- πάνω χάσμα δεξιοτήτων, στοχεύοντας στη σταδιακή αλλά αποτελεσματική γεφύρωσή του. Με την καταγραφή και τη μελέτη των δεδομένων, επιδιώκει να συμβάλει στη διαμόρφωση καλύτερων εκπαιδευτικών και επαγγελματικών προ- γραμμάτων που θα αντιμετωπίσουν το πρόβλημα, τόσο σε εθνικό όσο και σε δι- εθνές επίπεδο. Για να συμμετάσχετε στην έρευνα μπορείτε να πατήσετ ε εδώ . Το ΠαΠει ερευνά το χάσμα δεξιοτήτων στον κλάδο cybersecurity Οι τάσεις στις σχέσεις καταναλωτών και AI Η πιο πρόσφατη έρευνα της Salesforce « State of the AI Connected Customer» ανα- λύει τις προσδοκίες των κα- ταναλωτών σε σχέση με την αξιοποίηση της τεχνητής νο- ημοσύνης στην αγοραστική τους εμπειρία. Σύμφωνα με την έρευνα, η εμπιστοσύνη των καταναλωτών απέναντι στις επιχειρήσεις είναι στα χαμηλότερα επίπεδα των τε- λευταίων ετών. Το 72% των καταναλωτών εμπιστεύεται τις εταιρείες λιγότερο σε σύ- γκριση με ένα χρόνο πριν και το 65% θεωρεί ότι οι εταιρείες δεν εστιάζουν στην προστασία των προσωπικών τους δεδομένων. Η έρευνα δείχνει επίσης ότι, ενώ οι καλύτερες προσφορές αποτελούν βασικό κίνητρο για να στραφούν σε μια νέα μάρκα οι καταναλωτές, η εμπειρία εξυπηρέτησης, η ευκολία και η σταθερή ποιότητα προϊόντων ή υπηρεσιών είναι σημαντικότεροι παράγοντες για τη μακρο- πρόθεσμη πίστη σε αυτήν. Συγκεκριμένα, το 43% των καταναλωτών δηλώνει ότι η δυσά- ρεστη εμπειρία εξυπηρέτησης θα τους εμπόδιζε από το να προ- βούν σε επαναλαμβανόμενη αγορά από μια εταιρεία ή μάρκα, ενώ πάνω από το 1⁄3 των κα- ταναλωτών ισχυρίζεται ότι η ταλαιπωρία, όπως μια δύσκο- λη διαδικασία επιστροφής, μπορεί να τους αποτρέψει από μια επόμενη αγορά. Ακό- μα, σχεδόν το 60% των κατα- ναλωτών προτιμά τη χρήση λιγότερων σημείων επαφής για την πρόσβαση σε πληρο- φορίες ή την ολοκλήρωση ενός αιτήματος. Ενόψει των αγορών της εορ- ταστικής περιόδου και της παγκόσμιας ανόδου των ηλε- κτρονικών αγορών, και με τους AI agents να αποτελούν πλέον αναπόσπαστο μέρος της αλ- ληλεπίδρασης με τους πελάτες, τα ευρήματα της έρευνας κατα- δεικνύουν ότι οι επιχειρήσεις μπορούν να αποκαταστήσουν την εμπιστοσύνη των καταναλωτών, αξιοποιώντας διαφανείς και αξι- όπιστες λύσεις τεχνητής νοημοσύνης, ώστε να χτίσουν πιο ισχυ- ρές και μακροχρόνιες σχέσεις με τους αγοραστές. Η εστίαση στη διαφάνεια, την εξατομίκευση και την προστασία των δεδομένων καθορίζει τη θετική στάση των καταναλωτών απέναντι στην τε- χνητή νοημοσύνη, καθιστώντας σαφές ότι η ηθική της διάσταση είναι εξίσου σημαντική με την τεχνολογική εξέλιξη.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz