TM_61

10 6|5|2022 #061 Η Sparkle, ο μεγαλύτερος διεθνής πά- ροχος τηλεπικοινωνιακών υπηρεσιών διασύνδεσης στην Ιταλία και μεταξύ των δέκα κορυφαίων παγκοσμίως, και η AzerTelecom, κορυφαίος επαγγελ- ματικός τηλεπικοινωνιακός πάροχος του Αζερμπαϊτζάν, υπέγραψαν Μνη- μόνιο Συνεργασίας (Memorandum of Understanding) στο πλαίσιο του έργου «Digital Silk Way» που στοχεύει στη δη- μιουργία ενός ψηφιακού τηλεπικοινω- νιακού διαδρόμου μεταξύ Ευρώπης και Ασίας μέσω του Αζερμπαϊτζάν. Το έργο Digital Silk Way ξεκίνησε από την NEQSOL Holding και υλοποιήθηκε από την AzerTelecom για την ανάπτυξη τεχνολογιών πληροφοριών και ψηφια- κού οικοσυστήματος στο Αζερμπαϊτζάν με στόχο τη μετατροπή της χώρας σε ένα ψηφιακό κόμβο για την περιοχή. Μάλι- στα, επιλέχθηκε ως ένα από τα πέντε κα- λύτερα στρατηγικά έργα υποδομής στην Ασία στο Global Strategic Infrastructure Leadership Forum το 2020. Σύμφωνα με το μνημόνιο, που υπογράφηκε στο πλαίσιο της παγκόσμι- ας εκδήλωσης τηλεπικοινωνιών Capacity Middle East 2022, τα μέρη συμφώνησαν να αξιολογήσουν νέες επιχειρηματικές ευκαιρίες και να μελετήσουν τη σκο- πιμότητα της από κοινού δημιουργίας και διαχείρισης ενός νέου διαδρόμου μετάδοσης δεδομένων από άκρο σε άκρο μεταξύ της Κεντρικής Ασίας και της Ευρώπης, αξιοποιώντας επίσης την υπάρχουσα υποδομή της Sparkle που εκτείνεται από την Τουρκία έως την Ιτα- λία και περαιτέρω σε όλους τους κυρίαρ- χους ευρωπαϊκούς κόμβους. Το Skroutz, το #1 marketplace στην Ελλάδα, ερεύνησε τις αγοραστικές συνήθειες των κα- ταναλωτών όσον αφορά στο online shopping για την περίοδο του Πάσχα τα τελευταία 2 χρό- νια και παρουσιάζει τις μέσες τιμές ανά κατηγορία προϊόντων που προτίμησαν να αγοράσουν οι Έλληνες καταναλωτές μέσω Skroutz Marketplace. Η συγκριτική έρευνα στηρίχθηκε σε στατιστικά στοιχεία που συλλέχθηκαν για την περίοδο του Πάσχα 2022 (για το διάστημα 1 Μαρτίου 2022 έως 20 Απριλίου 2022) και για την περίοδο του Πάσχα 2021 (για το διάστημα 1 Μαρτίου 2021 έως 30 Απριλίου 2021) σε συνάρτηση με τον αριθμό επισκέψεων στην πλατφόρ- μα. Η ανάλυση καταδεικνύει τις μέσες τιμές που πλήρωσαν οι έλληνες καταναλωτές ανά κατηγορία προϊόντων, που κατά κό- ρον αποτελούν δημοφιλείς επιλογές για τα δώρα του Πάσχα, με βάση τις προτιμήσεις των επισκεπτών του Skroutz Marketplace, καθώς και τη χρονική εκείνη στιγμή που αποτέλεσε τη δημο- φιλέστερη ημέρα των περισσοτέρων για να προχωρήσουν στις αγορές τους. Τα κύρια συμπεράσματα που προκύπτουν αναφορικά με τις μέ- σες τιμές είναι τα ακόλουθα: Όσον αφορά στο πόσες μέρες νωρίτερα έκαναν κατά πλειοψη- φία τις αγορές τους πέρυσι και πόσες μέρες νωρίτερα φέτος, η ανάλυση καταδεικνύει ότι πέρυσι οι Έλληνες μάλλον κινήθηκαν πιο οργανωμένα από ότι φέτος. Τρεις βδομάδες σχεδόν πριν το Πάσχα 2021, στις 12 Απριλίου ήταν η ημέρα κατά την οποία οι περισσότεροι των καταναλωτών, επέλεξαν ώστε να ολοκληρώ- σουν τις πασχαλινές τους αγορές. Αντίθετα φέτος, κινήθηκαν σε αγορές τελευταίας στιγμής, καθώς η μέρα κατά την οποία επέλεξαν να πραγματοποιήσουν τις online αγορές τους κατά πλειοψηφία είναι ομοίως η 12η Απριλίου, ωστόσο είναι πέντε μέρες μόνο πριν την Κυριακή του Πάσχα. Παρατηρείται συγκριτικά με το 2021 μια μικρή άνοδος στις μέσες τιμές που ξόδεψαν φέτος οι Έλληνες για τις πασχαλινές τους αγορές στις περισσότερες κατηγορίες. Η άνοδος στις κατηγορίες που πα- ρατηρείται είναι μικρή της τάξεως του 2 ευρώ ανά μέσο όρο. Η μόνη κατηγορία που παρατηρείται μείωση της μέσης κατανά- λωσης σε σχέση με πέρυσι είναι η κατηγορία βαπτιστικά, (μέση τιμή 42 ευρώ ανά αγορά, έναντι 51 ευρώ που ήταν για την ίδια περίοδο του Πάσχα το έτος 2021). Σταθερότητα παρατηρείται σχετικά με το ποσό που διέθεσαν οι έλληνες καταναλωτές για τις online αγορές τους στις κατηγορίες παιδικά ρούχα, παιδικά παπούτσια κα βιβλία καθώς αποφάσι- σαν να μη βάλουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη σε σχέση με τις περσινές μέσες τιμές κατανάλωσης. Ο παρακάτω πίνακας παρουσιάζει αναλυτικά όλες μέσες τιμές που ξόδεψε ανά κατηγορία ο μέσος έλληνας προκειμένου να πραγματοποιήσει τα πασχαλινά του ψώνια: Έρευνα Skroutz: Πώς διαμορφώθηκαν οι αγορές την περίοδο του Πάσχα; Η AzerTelecom και η Sparkle συνεργάζονται στο Digital SilkWay Project Κατηγορία προϊόντος Μέση τιμή κατανάλωσης 2022 Μέση τιμή κατανάλωσης 2021 Παιχνίδια 41 € 39 € Παιδικά παπούτσια 41 € 41 € Παιδικά ρούχα 35 € 35 € Πασχαλινά 18 € 16€ Βιβλία 22 € 22 € Παιδικά βιβλία 20 € - Αξεσουάρ παιδικής μόδας 23 € 21 € Βαπτιστικά 42 € 51 €

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz