TM_591

10 4|10|2024 #591 Η μελέτη «The energy provider’s guide to net zero: Managing consumer affordability and an affordable energy system», η οποία περιλαμβάνει δεδο- μένα από την έρευνα « New Energy Consumer » τ ου 2024 σε 16.800 οικια- κούς καταναλωτές από 18 χώρες, απο- κάλυψε ότι 37% των νοικοκυριών παγκο- σμίως αντιμετωπίζουν προκλήσεις όσον αφορά την πληρωμή των λογαριασμών ενέργειας. Παράλληλα, μόνο 36% των καταναλωτών ανέφερε ότι είναι ικανο- ποιημένο με τη βοήθεια των παρόχων για εξοικονόμηση ενέργειας και μείωση των λογαριασμών τους. Τα δεδομένα αυτά αντανακλούν και επιβεβαιώνουν τα αντίστοιχα φαινόμενα που παρατηρού- νται και στην ελληνική αγορά. Λαμβάνοντας υπόψη την ενεργειακή κρίση, η εν λόγω μελέτη στοχεύει στην καλύτερη κατανόηση της τρέχουσας αντίληψης των καταναλωτών αναφο- ρικά με την οικονομική προσιτότητα της ενέργειας. Περιλαμβάνει, επίσης, εκτίμηση του αντικτύπου από τις «πρά- σινες» επενδύσεις στους λογαριασμούς ενέργειας των νοικοκυριών. Στην κα- τεύθυνση αυτή, η μελέτη επισημαίνει πέντε στρατηγικές για τους παρόχους ενέργειας προκειμένου να επιλύσουν το δίλημμα είτε της αύξησης των κατανα- λωτικών τιμών είτε της επιβράδυνσης των επενδύσεων που συνεπάγεται κα- θυστέρηση στην επίτευξη των καθαρών μηδενικών στόχων κατά 35 χρόνια. Η πρόκληση της οικονομικής προσιτό- τητας επιδεινώνεται από την ανάγκη των παρόχων ενέργειας να επενδύσουν για την επίτευξη των στόχων μηδενικών εκπομπών έως το 2050. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της Accenture , α παιτούνται επενδύσεις ύψους 115 τρισ. δολάρια σε παγκόσμιο επίπεδο μόνο από τον τομέα της ενέργειας. Ωστόσο, η μετακύλιση αυτών των δαπανών στους καταναλωτές θα μπορούσε να υπερδιπλασιάσει το μέσο ποσό του εισοδήματος των νοι- κοκυριών που δαπανάται στους λογα- ριασμούς ηλεκτρικής ενέργειας από 6% σε 14% έως το 2050. Το γεγονός αυτό υπογραμμίζει την ανάγκη για άμεσες και ολοκληρωμένες δράσεις από την πλευρά των παρόχων, όπως η εφαρμο- γή νέων επιχειρηματικών μοντέλων με επίκεντρο τον πελάτη, καινοτόμες προ- σεγγίσεις κόστους και παραγωγικότη- τας και συνδεδεμένες υπηρεσίες για την ενίσχυση της ανάπτυξης. Το Ινστιτούτο Βιώσιμης Κινητικότητας & Δικτύων Μεταφορών ( ΙΜΕΤ / ΕΚΕΤΑ ) π ραγματοποίησε μια ιδιαίτερα αποκαλυπτική έρευνα, η οποία αναδεικνύ- ει σημαντικές πτυχές της δημόσιας συγκοινωνίας, ιδίως σχετικά με τη χρήση των ταξί. Συμμετέχοντες στην έρευνα, η οποία διε- ξήχθη σε συνεργασία με το fyi.news και την υποστήριξη της Uber , ή ταν οι κάτοικοι της Αθήνα ς και της Θεσσα- λονίκης, των δύο μεγαλύτε- ρων πόλεων της Ελλάδας. Σύμφωνα με την έρευνα, οι δημόσιες συγκοινωνίες αξι- ολογούνται γενικά με χαμη- λές βαθμολογίες, ενώ τα ταξί παίζουν σημαντικό ρόλο στη μετακίνηση των ανθρώπων προς τον προορισμό τους. Η έρευνα δείχνει ότι, παρότι τα ταξί μπορεί να μην είναι η πιο δημοφιλής επιλογή για τις καθημερινές μετακινήσεις, είναι καθοριστικής σημασίας για τη σύνδεση των κατοίκων με κομβικά σημεία της πόλης. Συγκεκρι- μένα, στη Θεσσαλονίκη, το 27% βασίζεται στα ταξί για μεταφορές προς και από το αεροδρόμιο και τον σιδηροδρομικό σταθμό, ενώ στην Αθήνα, το 6% επιλέγει ταξί για μεταφορές προς τους τερμα- τικούς σταθμούς. Τα ευρήματα δείχνουν επίσης ότι οι κάτοικοι και των δύο πόλεων προτιμούν τη χρήση εφαρμογών ride- sharing λόγω ευκολίας. Το 27% στη Θεσσαλονίκη και το 39% στην Αθήνα βασίζονται στις εφαρμογές για άνεση και πρακτικότητα. Η άνεση έλα- βε βαθμολογία 3,8 στα 5 στη Θεσσαλονίκη και 3,5 στην Αθήνα, ενώ η ευκολία έλαβε 3,8 και 3,6 στα 5, αντίστοι- χα. Ωστόσο, το κόστος και η προσβασιμότητα για άτομα με αναπηρία αξιολογήθηκαν χαμηλότερα, υποδεικνύοντας την ανάγκη βελτίωσης σε αυ- τούς τους τομείς. Όσον αφορά στην τιμο- λόγηση της υπηρεσίας, το 52% των συμμετεχόντων στη Θεσσαλονίκη και το 51% στην Αθήνα εκφράζουν ισχυρή προτίμηση για διαφάνεια στην τιμολόγηση ανά διαδρο- μή. Η ευέλικτη τιμολόγηση βάσει ζήτησης συγκέντρωσε επίσης σημαντικό ποσοστό, με το 40% στη Θεσσαλονίκη και το 49% στην Αθήνα να την προτιμά. Καθοριστικής σημασίας για τις μετακινήσεις τα APPS σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη Δυσκολία αποπληρωμής λογαριασμών ενέργειας για το 37% των νοικοκυριών

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz