TM_588

2 1|10|2024 #588 Με στόχο την αμεσότερη και αποτελε- σματικότερη εξυπηρέτηση των πολι- τών ανακοινώνεται πως από χθες, Δευ- τέρα, 30 Σεπτεμβρίου 2024, λειτουργεί η νέα πλατφόρμα id.gov.gr . Οι πολίτες μπορούν με απλό τρόπο να προγραμ- ματίζουν ψηφιακά ραντεβού για την έκδοση νέου τύπου ταυτότητας ή την αντικατάστασή της λόγω μεταβολής των στοιχείων, λήξης ισχύος, φθοράς ή παλαιότητας. Με τη νέα σύγχρονη πλατφόρμα θα αυξηθούν τα ραντεβού και κατ’ επέκταση θα μειωθεί ο χρόνος αναμονής για την ικανοποίηση του αιτήματος των πολιτών, με τη διαθε- σιμότητα των ψηφιακών ραντεβού να ξεκινά από σήμερα, Τρίτη, 1 Οκτωβρίου 2024. Μέσω της πλατφόρμας id.gov.gr, διασφαλίζεται ότι διατη- ρείται η χρονική απόσταση μεταξύ των ραντεβού των ενδια- φερομένων για την ίδια Αρχή Έκδοσης Δελτίων Ταυτότητας, ικανή για να ολοκληρωθεί ένα ραντεβού πριν ξεκινήσει ένα επόμενο. Επιπλέον, οι ώρες και οι ημέρες των διαθέσιμων ραντεβού μπορούν να μεταβληθούν, λαμβάνοντας υπόψη περιορισμούς στο ωράριο και τη διαθεσιμότητα της Αρχής Έκδοσης, ανά χρονικά διαστήματα και ανά θέση εργασίας. Ο πολίτης επιλέγει στην αίτησή του Αρχή Έκδοσης με βάση τη διεύθυνση μόνιμης ή προσωρινής του διαμονής στην Ελλάδα, συγκεκριμένη ημέρα και ώρα από τη λίστα διαθεσιμότητας, ώστε να εξυπηρετηθεί με φυσική πα- ρουσία. Τα στοιχεία του αντλούνται αυ- τόματα από το Μητρώο Πολιτών και το Εθνικό Μητρώο Επικοινωνίας (ΕΜΕπ). Σε περίπτωση που δεν έχει επικαιρο- ποιημένα τα στοιχεία του στο ΕΜΕπ, θα πρέπει είτε να τα ενημερώσει επιτόπου ή να τα συμπληρώσει κατά δήλωση. Με την ολοκλήρωση της υποβολής του αιτήματος λαμβάνει e-mail με τις βασικές πληροφορίες για τη διεκπε- ραίωση του ραντεβού, καθώς και τα στοιχεία επικοινωνίας της Αρχής Έκδοσης που έχει επιλέξει. Το αίτημα προγραμματισμού του ραντεβού μπορεί να επα- ναπρογραμματιστεί, να ακυρωθεί ή να υποβληθεί εκ νέου, το αργότερο μία ώρα πριν την έναρξη του προγραμματισμένου ραντεβού. Σε διάφορα διαστήματα πριν την έναρξη του προγραμματι- σμένου ραντεβού, ο ενδιαφερόμενος λαμβάνει από την πλατ- φόρμα μήνυμα υπενθύμισης στο e-mail που έχει δηλώσει. Νέα πλατφόρμα για ραντεβού έκδοσης νέας ταυτότητας Στη νέα ψηφιακή πλατφόρμα «My Street», η οποία θα παρέχει τη δυνατό- τητα στους πολίτες να ελέγχουν αν τρα- πεζοκαθίσματα και άλλες εγκαταστάσεις καταλαμβάνουν νόμιμα τον δημόσιο χώρο, αναφέρθηκε ο υπουργός Ψηφι- ακής Διακυβέρνησης, κος Δημήτρης Παπαστεργίου. Η εφαρμογή, που σχε- διάστηκε με βάση την τεχνολογία της πλατφόρμας «My Coast», θα προσφέρει μια ολοκληρωμένη εικόνα για τους χώ- ρους που παραχωρούνται νόμιμα από τους δήμους. Ο στόχος είναι να διασφα- λιστεί η πρόσβαση σε ελεύθερους δημό- σιους χώρους και να ενισχυθεί η διαφά- νεια στον τρόπο χρήσης τους. Ο Υπουργός εξήγησε ότι οι δήμοι θα έχουν τον κύριο ρόλο στην ενημέρωση της πλατ- φόρμας με τα δεδομένα των κοινόχρη- στων χώρων, ενώ η χρήση της εφαρμογής από τους πολίτες θα συμβάλλει στον έλεγ- χο και την αναφορά αυθαιρεσιών. Ειδικά για πολίτες με κινητικά προβλήματα ή για γονείς με παιδικά καρότσια, η εφαρμογή θα δώσει τη δυνατότητα να επιβεβαιώ- νουν αν οι χώροι που τους εμποδίζουν εί- ναι καταχωρημένοι νόμιμα ή όχι. «Υπάρχουν επιχειρήσεις οι οποίες νο- μίμως καταλαμβάνουν χώρο για τρα- πεζοκαθίσματα και υπάρχουν και πολύ σημαντικές αυθαιρεσίες. Είναι αυτές οι συμπεριφορικές εφαρμογές που και ο πρωθυπουργός πιστεύει πάρα πολύ. Φτιάχνουμε το My Street, στο οποίο οι δήμοι θα εντάσσουν τους χώρους που νομίμως νοικιάζουν. Ο πολίτης θα ξέρει τι είναι νόμιμο σε ένα κοινόχρηστο χώρο ή όχι», σημείωσε ο Υπουργός. «Άρα πάμε να δώσουμε πίσω, σε συνεργασία με την αυτοδιοίκηση, τον ελεύθερο χώρο που ο πολίτης δικαιούται. Ο άνθρωπος με αναπηρία δικαιούται, ο πατέρας ή η μητέρα με ένα καροτσάκι δικαιούται, να μπορεί να περπατήσει μέσα στην πόλη», πρόσθεσε. My Street Έλεγχος νομιμότητας εγκαταστάσεων σε δημόσιους χώρους

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz