TM_587

8 30|9|2024 #587 Πάνω από 38 δισ. απόπειρες παρακολούθησης ημερησίως Η τελευταία ανάλυση τη ς Kaspersky γ ια τις 25 πιο διαδεδομένες υπηρεσίες διαδι- κτυακής παρακολούθησης, συμπεριλαμ- βανομένων των υπηρεσιών της Google, της New Relic και της Microsoft, απο- κάλυψε πάνω από 38 δισεκατομμύρια περιστατικά συλλογής δεδομένων συ- μπεριφοράς χρηστών από web trackers το 2024, με μέσο όρο ένα εκατομμύριο ανιχνεύσεις κάθε μέρα. Η παρακολούθηση ιστού περιλαμβάνει τη συλλογή, αποθήκευση και ανάλυση δεδο- μένων για τη διαδικτυακή συμπεριφορά των χρηστών. Τα δεδομένα αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν δημογραφικά στοι- χεία, αριθμό επισκέψεων σε ιστότοπους, χρόνο παραμονής στις σελίδες και αλλη- λεπιδράσεις όπως τα κλικ, τα scrolls και οι κινήσεις του ποντικιού, που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την παραγωγή θερ- μικών χαρτών και άλλων χρήσιμων αποτε- λεσμάτων. Οι επιχειρήσεις αξιοποιούν τις πληροφορίες αυτές για την εξατομίκευση της εμπειρίας των χρηστών, την ενίσχυση της δραστηριότητάς τους, την πιο αποτε- λεσματική στόχευση διαφημίσεων και την εκτίμηση της απόδοσης των διαδικτυα- κών υπηρεσιών τους. Στην έκθεση γίνεται ανάλυση της χρήσης διάφορων υπηρεσι- ών παρακολούθησης ανά περιοχή. Τα βα- σικά ευρήματα περιλαμβάνουν: • Το Google Display & Video 360 έρχεται πρώτο μεταξύ των κορυφαίων 25 συστη- μάτων παρακολούθησης στην Ασία. Στη Νότια Ασία, αντιπροσώπευσε το 25,47% των περιστατικών πυροδότησης DNT, ενώ στην Ανατολική Ασία το ποσοστό ήταν 24,45%. Το χαμηλότερο ποσοστό, συγκεκριμένα 8,38%, εντοπίστηκε στην Κοινοπολιτεία Ανεξάρτητων Κρατών (ΚΑΚ), όπου τα τοπικά συστήματα παρα- κολούθησης είναι πιο διαδεδομένα. • Το Google Analytics, που παρακολουθεί τη συμπεριφορά των χρηστών και λέξεις κλειδί για τη βελτιστοποίηση της επισκε- ψιμότητας και της απόδοσης των ιστοσε- λίδων, παρουσιάζει το υψηλότερο ποσο- στό στη Λατινική Αμερική (14,89%), με δεύτερη τη Μέση Ανατολή (14,12%). • Τα trackers του Google AdSense επι- κρατούν στη Μέση Ανατολή (6,91%) και τη Νότια Ασία (6,85%), με τα μικρότερα ποσοστά στην Ωκεανία (3,76%) και την ΚΑΚ (2,30%). • Η παρουσία αυτών των συστημάτων παρακολούθησης έχει αυξηθεί σχε- δόν σε όλες τις περιοχές. Ενώ ορισμένα συστήματα παρουσίασαν μειώσεις σε συγκεκριμένους τομείς, κάποια άλλα επεκτάθηκαν, αλλά όλα ανήκουν στην Google. Αυτό επισημαίνει τη γενικευ- μένη παρακολούθηση χρηστών της Google, που υπερβαίνει κατά πολύ κάθε άλλη εταιρεία. • Το YouTube Analytics έχει το υψηλό- τερο ποσοστό στη Νότια Ασία (12,71%) και τη Μέση Ανατολή (12,30%) και το χαμηλότερο στην Ευρώπη (5,65%) και τη Βόρεια Αμερική (4,56%). • Τα trackers της Microsoft παρουσιά- ζουν το μεγαλύτερο μερίδιό τους στη Λατινική Αμερική (3,38%) και το μικρό- τερο στην ΚΑΚ (0,68%). • Τα trackers του Bing παρουσιάζουν αξι- οσημείωτη δραστηριότητα στην Αφρική (8,46%), με τη μικρότερη παρουσία τους να καταγράφεται στην ΚΑΚ (0,77%). • Η Νότια Κορέα, η Ιαπωνία και η Ρωσία, όπου οι τοπικές υπηρεσίες διαδικτύου είναι ιδιαίτερα ανεπτυγμένες, τα περι- φερειακά συστήματα παρακολούθησης όχι μόνο κατατάσσονται στα κορυφαία 25, αλλά μερικές φορές ξεπερνούν τους παγκόσμιους ανταγωνιστές.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz