TM_581

10 20|9|2024 #581 Νέα έρευνα πραγματοποίησε το kariera.gr με στόχο να αναδείξει τις τάσεις γύρω από τις δεξιότητες που αναπτύσσουν οι εργαζόμενοι, ώστε να εξασφαλίσουν την επαγγελματική τους επιτυχία. Η τεχνο- λογία διαρκώς εξελίσσεται και το μέλλον της εργασίας «καλεί» τους εργαζόμενους να αναπτύσσουν όλο και περισσότερες δεξιότητες. Το 74% των συμμετεχόντων στην έρευνα θεωρούν ότι τόσο οι τεχνικές δεξιότητες όσο και οι ήπιες είναι εξίσου απαραίτητες για την επαγγελματική εξέ- λιξη ενός εργαζομένου, ενώ το 14% των ερωτηθέντων θεωρούν ότι πρέπει να ανα- πτύσσουν μόνο ήπιες δεξιότητες. Μόνο το 12% των συμμετεχόντων πιστεύουν ότι οι τεχνικές δεξιότητες είναι απαραίτητες για την επαγγελματική τους εξέλιξη. Ωστόσο, αρκετοί εργαζόμενοι δεν ανα- πτύσσουν νέες δεξιότητες στο εργασι- ακό τους περιβάλλον. Επικρατέστερη απάντηση στην ερώτηση γιατί συμβαί- νει αυτό ήταν η έλλειψη χρόνου (45%) και αμέσως επόμενη η έλλειψη πόρων (28%). Αξιοσημείωτο είναι το ποσοστό των εργαζομένων που δεν βρίσκουν κί- νητρο για να επιδιώξουν την ανάπτυξη νέων δεξιοτήτων (21%), ενώ το 6% δη- λώνει ότι έχει περιορισμένη πρόσβαση σε τέτοιου είδους γνώσεις. Σύμφωνα με την έρευνα του kariera. gr, οι ήπιες δεξιότητες είναι εκείνες που συνήθως χρειάζεται να διαθέτει ένας εργαζόμενος και ποικίλουν ανάλογα το επάγγελμα. Το 43% των συμμετεχόντων υπογραμμίζει ότι μία από τις σημαντι- κότερες ήπιες δεξιότητες που πρέπει να διαθέτει ένας εργαζόμενος είναι η προ- σαρμοστικότητα, ενώ το 30% θεωρεί ως απαραίτητη δεξιότητα την κριτική σκέψη για να ξεχωρίσει ένας εργαζόμε- νος στο εργασιακό του περιβάλλον. Το 23% των συμμετεχόντων θεωρεί σημα- ντική την επικοινωνία, ενώ μόλις το 4% κρίνει ως πιο αναγκαία την ηγεσία. Η έρευνα ανέδειξε πως η πλειοψηφία των ερωτηθέντων αντιλαμβάνεται την ανάπτυξη δεξιοτήτων όχι ως μια εφά- παξ δράση, αλλά ως μια εν εξελίξει δια- δικασία. Το 48% των ερωτηθέντων υπο- στηρίζουν ότι χρειάζεται να επενδύουν διαρκώς στην κατάρτισή τους, ενώ ένα 30% θεωρούν ότι πρέπει να ασχολού- νται με τις δεξιότητές τους κάθε χρόνο. Το 16% απάντησε ότι πρέπει να ασχο- λούνται κάθε εξάμηνο, ενώ μόνο ένα 5% θεωρεί ότι πρέπει να αναπτύσσουν δεξιότητες μόνο όταν αυτό απαιτηθεί. Η επαγγελματική εξέλιξη απαιτεί τεχνικές και ήπιες δεξιότητες Με την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, πλησιάζει στην ολοκλήρωσή της η παράδοση και εγκατάσταση των 36.000 διαδραστικών συστημάτων και των 80.000 κιτ ρομποτικού εξοπλισμού στα δημόσια σχολεία της χώρας. Προκειμένου να αξιοποιηθούν πλήρως αυτές οι νέες τεχνολογίες, το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων έχει δημιουργήσει ένα κέντρο υποστήριξης για όλους τους εκπαιδευτικούς των δημόσιων σχολείων, μέσω του οποίου, παρέχεται βοήθεια στη χρήση και αξιοποίηση του εξοπλισμού. Η Έπαφος έχει δημιουργήσει ένα πλέγμα από υπηρεσίες, δια- σφαλίζοντας ότι η υποστήριξη των εκπαιδευτικών είναι συνε- χής, αμέριστη και διαθέσιμη όποτε τη χρειάζονται. Πυρήνας του κέντρου υποστήριξης είναι ο πενταψήφιος αριθμός 10131, μέσω του οποίου οι εκπαιδευτικοί μπορούν να έχουν δωρε- άν τηλεφωνική υποστήριξη από έμπειρους εξειδικευμένους συνεργάτες υποστήριξης. Για την πληρέστερη κατανόηση και εξοικείωση με τα νέα εργαλεία, παρέχεται ένα εκτενές πρόγραμ- μα ενημερωτικών σεμιναρίων που ανακοινώνονται συστημα- τικά στο portal, με πλούσια θεματική, τόσο για αρχάριους όσο και για πιο προχωρημένους χρήστες των εργαλείων. Πρόσφατα, προστέθηκε στο portal μία νέα σειρά ασύγχρονων σεμιναρίων, προσφέροντας στους εκπαιδευτικούς τη δυνατότητα να παρα- κολουθούν τις παρουσιάσεις με βάση το δικό τους πρόγραμμα. Η διαρκής εκπαίδευση και η συνεχής υποστήριξη των εκπαιδευ- τικών είναι ζωτικής σημασίας για την εκμάθηση, την πλήρη αξι- οποίηση και την αποτελεσματική ενσωμάτωση του εξοπλισμού στην εκπαιδευτική διαδικασία και ο μοναδικός τρόπος ώστε τα νέα ψηφιακά εργαλεία να μην μείνουν αναξιοποίητα, αλλά να συμβάλλουν στη μεταμόρφωση των αιθουσών διδασκαλίας και την ενίσχυση της εκπαιδευτικής εμπειρίας των μαθητών. Διευρύνεται η υποστήριξη εκπαιδευτικών με την Έπαφος

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz