TM_579

12 18|9|2024 #579 Σύμφωνα με τη νέα πανελλαδική έρευνα τη ς Focus Bari και του φορέα Γίνε Άνθρωπος, με θέμα Γυναικοκτονίες στην Ελλάδα: Αλήθειες και κατανόηση του φαινομένου , διαπιστώνεται ότι: • Το 91% των πολιτών βλέπει ως κύριους δράστες των γυναικο- κτονιών τους ερωτικούς συντρόφους ή συζύγους, με τη ζήλεια να είναι το κύριο κίνητρο σε ποσοστό 84%. • Οι νεότερες γενιές βλέπουν τις γυναικοκτονίες ως ένα σύνθετο ζήτημα που συνδέεται όχι μόνο με την ενδοοικογενειακή βία, αλλά και με ψυχικές ασθένειες, στερεότυπα κατά των γυναι- κών, και κοινωνικές ανισότητες, υποδεικνύοντας παράλληλα την αδυναμία προστασίας των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων. • Το 82% των Ελλήνων δεν εμφανίζεται ικανοποιημένο από την αντίδραση του δικαστικού συστήματος για στην αντιμετώπιση των γυναικοκτονιών, ενώ το 78% πιστεύει πως δεν υπάρχουν αρκετές υποστηρικτικές υπηρεσίες για τα θύματα. • Σημαντική πλειοψηφία των πολιτών αναγνωρίζει τον κρίσιμο ρόλο των ΜΜΕ στη διαμόρφωση της κοινής γνώμης για τις γυ- ναικοκτονίες, αν και οι απόψεις διαφέρουν ως προς τον τρόπο κάλυψης του θέματος. • Υπάρχει ευρεία συναίνεση των πολιτών για την ανάγκη πρό- ληψης και ευαισθητοποίησης του κοινού, προκειμένου να αντι- μετωπιστεί το φαινόμενο των γυναικοκτονιών και να διατηρη- θεί η κοινωνική συνοχή. Έρευνα της Focus Bari για τις γυναικοκτονίες H νέα Prosumers έρευνα του δικτύου Havas που πραγματοποιήθηκε και πα- ρουσιάζεται και στην Ελλάδα από την Solid Havas , εξετάζει σε βάθος πώς αι- σθάνονται οι άνθρωποι για την τεχνητή νοημοσύνη και το Gen AI, πώς θα τα χρη- σιμοποιούν στο μέλλον και πώς θα επη- ρεάσουν την καθημερινή μας ζωή. Για να απαντήσει σε αυτές τις ερωτή- σεις η Havas ρώτησε περισσότερα από 14.000 άτομα σε 32 χώρες, συμπεριλαμ- βανομένης και της Ελλάδας, συγκρίνο- ντας τις απαντήσεις των «Mainstream» καταναλωτών με αυτούς που προσδι- ορίζονται ως «Prosumers» (δηλαδή με το ποσοστό εκείνο του πληθυσμού που επηρεάζει τη συμπεριφορά των άλλων, τις επιλογές των brands και προβλέπει αναδυόμενες τάσεις που θα υιοθετη- θούν από το Mainstream κοινό τους επό- μενους 6 έως 18 μήνες). Η έρευνα διαπίστωσε ότι, ενώ δεν αι- σθάνονται όλοι το ίδιο για το μέλλον της Gen AI, ένα πράγμα στο οποίο σχε- δόν όλοι μπορούν να συμφωνήσουν (95% των Ελλήνων Prosumer και 87% των mainstream) είναι ότι πρόκειται για μια επαναστατική τεχνολογία που θα αλλάξει τα πάντα. Μάλιστα, 7 στους 10 Έλληνες Prosumers και 6 στους 10 Mainstream καταναλωτές έχουν ήδη χρησιμοποιήσει εργαλεία Gen AI, όπως ChatGPT, Midjourney, Dall-E κ.λπ. Διερευνήθηκαν και μεγαλύτερα κοινωνι- κά ζητήματα, όπως η ασφάλεια, η διακυ- βέρνηση, η υγειονομική περίθαλψη και η εκπαίδευση. Συνοπτικά: AI για την επιλυση προβληματων: Τα δύο τρίτα των Prosumers στην Ελλάδα πιστεύουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να βοηθήσει στην καταπολέμη- ση της κλιματικής αλλαγής και μόνο 1 στους 4 θεωρεί ότι μπορεί να εξαλείψει την ανεργία (παγκόσμιος Μ.Ο. 50%) και να μειώσει τις πολιτικές συγκρούσεις. Εργασία και ΑΙ: Το 88% των Prosumer και το 69% των Mainstream ερωτηθέ- ντων στην Ελλάδα πιστεύουν ότι η AI θα αφανίσει πολλές θέσεις εργασίας στο εγ- γύς μέλλον, αλλά όχι τις δικές τους (21% Prosumer και 38% Mainstream απάντη- σαν θετικά). Η νέα κοινωνία, κανόνες και φράγ- ματα: Οι Prosumers πιστεύουν ότι, ως κοινωνία, θα πρέπει να προωθήσουμε την καινοτομία της τεχνητής νοημοσύ- νης για να βελτιώσουμε στο μέγιστο την εκπαίδευση, την ασφάλεια και την ιατρι- κή. Ωστόσο, δεν είναι έτοιμοι να δουν την τεχνητή νοημοσύνη να αναλαμβά- νει κάθε τομέα, καθώς μόνο οι μισοί θα εμπιστεύονταν ένα εργαλείο AI να τους κάνει χειρουργική επέμβαση. Πώς μπορούν οι επωνυμίες να κερ- δίσουν στην μάχη του ΑΙ: Το 74% των Ελλήνων Prosumers πιστεύουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη πρέπει να χρησιμοποιείται από επώνυμα brands για την εξατομίκευση προϊόντων και υπηρεσιών, εξακολουθούν όμως (67% Prosumers και 77% mainstream) να συ- νομιλούν με φυσικό εκπρόσωπο στην εξυπηρέτηση πελατών. Η Prosumer έρευνα εξετάζει πως αισθάνονται οι άνθρωποι για την AI

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz