TM_577

8 16|9|2024 #577 Σε μια εποχή όπου τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης καθορίζουν τις τάσεις και οι influencers επηρεάζουν τις αντιλήψεις, μια νέα προοπτική αποκαλύπτει ανησυ- χητικές αλήθειες για το πώς αυτές οι δυ- ναμικές επηρεάζουν τα παιδιά μας. Πρό- σφατες διαπιστώσεις ρίχνουν φως στους λεπτούς αλλά σημαντικούς τρόπους με τους οποίους τα μέσα κοινωνικής δικτύ- ωσης αλλάζουν τις αντιλήψεις και τις συ- μπεριφορές των νέων, και στους απρό- βλεπτους κινδύνους που πολλοί γονείς ενδέχεται να μη γνωρίζουν. Φανταστείτε το παιδί σας να αισθάνε- ται την πίεση να αγοράσει προϊόντα ή να ακολουθήσει τάσεις που φαίνονται αθώες αλλά μπορεί να είναι επιβλαβείς για την ευημερία του, αναφέρει η ESET . Οι τάσεις αποτελούν τεράστιο μέρος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Αυτές επηρεάζουν σε μεγάλο βαθμό το περιεχόμενο που μοιράζεται στο διαδίκτυο και εγγενώς τον τρόπο με τον οποίο κάποιοι άνθρωποι βλέπουν τον εαυτό τους και ζουν τη ζωή τους. Οι τάσεις συχνά δημιουργούνται από influencers. Ωστόσο, η εποχή των mega-influencers πλησιάζει στο τέλος της και πολλές εταιρείες προτιμούν να συνεργαστούν με πιο εξειδικευμένα κοινά. Σε αυτό το σημείο έρχονται στο προσκήνιο οι micro-influencers. Οι micro-influencers επικεντρώνονται σε ένα πολύ εξειδικευμένο κοινό και συνδέονται μαζί του γύρω από ένα συγκεκριμένο θέμα. Θα μπορούσε να είναι ένα είδος λογοτεχνίας, μια συγκε- κριμένη τάση της μόδας ή ίσως συντα- γές με βάση την πρωτεΐνη. Όποιο κι αν είναι το θέμα, χάρη στο πολύ μικρότερο κοινό, αυτοί οι influencers μπορούν να είναι πολύ πιο πειστικοί λόγω του κοι- νού ενδιαφέροντος. Οι ακόλουθοι, ιδί- ως τα νεότερα μέλη, μπορεί να αισθαν- θούν ότι υπάρχει μια αίσθηση φιλίας με την αγαπημένη τους προσωπικότητα στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μπο- ρεί, επομένως, να πειστούν πιο εύκο- λα να ακολουθήσουν τις συμβουλές τους. Αυτό μπορεί να μην είναι κακό - ο influencer μπορεί να προωθεί έναν υγιεινό τρόπο ζωής ή τη θετικότητα του σώματος. Οι γονείς πρέπει να μιλήσουν στα παιδιά τους. Πρέπει να τους εξηγήσουν τι κά- νουν οι influencers στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και πώς λειτουργεί η επιρ- ροή. Να εξηγήσουν τι είναι το marketing και ότι αυτοί οι άνθρωποι κερδίζουν χρήματα από το να ακολουθούν τάσεις και να κάνουν κλικ σε συνδέσμους εται- ρειών. Είναι σημαντικό να τους το πουν από μικρή ηλικία, καθώς θα μεγαλώ- σουν και θα γίνουν πιο υπεύθυνοι ενή- λικες που θα καταλάβουν πώς λειτουρ- γούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και ότι αυτό που βλέπουν στο διαδίκτυο δεν είναι απαραίτητα και αυτό που χρειάζο- νται στη ζωή τους. Ο διαδικτυακός κόσμος, όπως και ο κα- νονικός, προσφέρει ένα μεγάλο αριθμό ευκαιριών, πραγμάτων και ανθρώπων από τους οποίους τα παιδιά μπορούν να μάθουν και να αναπτύξουν τις δι- κές τους δυνάμεις. Η συζήτηση είναι απαραίτητη, αλλά και η εξήγηση των αδυναμιών του διαδικτυακού κόσμου. Υπάρχουν κίνδυνοι που μπορεί να αντι- μετωπίσει το παιδί, όπως ο διαδικτυα- κός εκφοβισμός, η κλοπή ταυτότητας και άλλα πιθανά προβλήματα. Οι micro-influencers διαμορφώνουν τη γνώμη των νέων

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz