TM_572
2 9|9|2024 #572 Οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Βρετανία και η Ευρωπαϊκή Ένωση αναμένεται να υπο- γράψουν την πρώτη νομικά δεσμευτική διεθνή συνθήκη για τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης, όπως αναφέρεται σε δημο- σίευμα των Financial Times. Οι τρεις υπέγραψαν τη σύμβαση του Συμβουλίου της Ευρώπης στις 5 Σε- πτεμβρίου για την τεχνητή νοημοσύνη, σύμφωνα με τη βρετανική εφημερίδα, η οποία προσθέτει πως η σύμβαση κα- ταρτιζόταν για διάστημα μεγαλύτερο των δύο ετών από περισσότερες από 50 χώρες, περιλαμβανομένων του Κα- ναδά, του Ισραήλ, της Ιαπωνίας και της Αυστραλίας. Οι ΗΠΑ «δεσμεύονται να εξασφαλίζουν ότι οι τεχνολογίες AI υποστηρίζουν τον σεβασμό για τα ανθρώπινα δικαιώματα και τις δημοκρατικές αξίες» και βλέπουν «τη σημαντική προστιθέμενη αξία του Συμβουλίου της Ευρώπης στον χώρο αυτό», δήλωσε στην εφημερίδα ανώ- τερος αξιωματούχος της κυβέρνησης Biden. «Είναι η πρώτη (συμφωνία) που εί- ναι πραγματικά δεσμευτική παγκοσμίως και συνασπίζει επίσης μια ομάδα πολύ δι- αφορετικών μεταξύ τους χωρών», δήλω- σε, σύμφωνα με το δημοσίευμα, ο βρετα- νός Υπουργός Τεχνολογίας, Peter Kyle. Η συνθήκη πλαίσιο του Συμβουλίου της Ευρώπης για την τεχνητή νοημοσύνη, με την οποία αντιμετωπίζονται ζητήματα αν- θρώπινων δικαιωμάτων, δημοκρατίας και κράτους δικαίου, καταρτίσθηκε από την Επιτροπή Τεχνητής Νοημοσύνης (CAI). Σύμφωνα με τον Υπουργό Ψηφιακής Διακυβέρνησης, κο Δημήτρη Παπαστεργίου: «Στην πρόσφατη ανακοίνωση της ετήσιας έκθεσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την Ψηφια- κή Δεκαετία, καταγράφεται η σημαντική πρόοδος που έχει συντελεστεί στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια. Οι πολίτες τη βιώνουν καθημερινά, έχοντας τη δυνατότητα να πραγματοποιούν από μακριά και σε ελάχιστα λεπτά πράξεις που παλαι- ότερα απαιτούσαν ημέρες και πολλές εργατοώρες επισκέψεων σε δημόσιες υπηρεσίες, προκειμένου να διεκπεραιωθούν. Ειδικά στην ψηφιοποίηση των δημοσίων υπηρεσιών, ο δείκτης καταγράφει τη μεγαλύτερη αύξηση στην Ευρωπαϊκή Ένωση και, πλέ- ον, η Ελλάδα προσεγγίζει τον μέσο όρο στην παροχή υπηρεσιών σε πολίτες, ενώ τον υπερβαίνει στην παρο- χή υπηρεσιών σε επιχειρή- σεις. Πρόκειται για άθλο, αν αναλογιστεί κανείς το χαμηλό σημείο εκκίνησης της χώρας μας, αλλά και την αλματώδη πρόοδο της τεχνολογίας σε παγκόσμιο επίπεδο, κάτι που σημαίνει ότι εκτός από την Ελλάδα εξελίσσονται και οι χώρες που ήταν ήδη πιο προηγμένες τεχνολογικά. Ο ψηφιακός μετασχηματισμός του Ελληνικού Δημοσίου έφερε σημαντική βελτίωση στην καθημερινότητα των πολιτών κι αυτό συνετέλεσε στην καλλιέργεια μιας νέας σχέσης εμπιστοσύνης μεταξύ κράτους - πολίτη. Έτσι, στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης κάναμε την εισα- γωγή της πρώτης εφαρμογής τεχνητής νοημοσύνης στο Δημόσιο, με τον ψηφιακό βοηθ ό mAigov . Από την αρχή της λειτουργίας του, το mAigov έχει απαντή- σει σε περισσότερες από 1 εκατ. ερωτήσεις πολιτών για ζη- τήματα Δημόσιας Διοίκησης, ενώ έχει ήδη αρχίσει να εκτε- λεί και ενέργειες action bot. Παράλληλα, η χώρα μας έχει προχωρήσει σημαντικά στην προσέλκυση επεν- δύσεων σε Data Center, στην υλοποίηση του υπε- ρυπολογιστή “Δαίδαλος” και στη βελτίωση των τη- λεπικοινωνιακών υποδο- μών. Ενθαρρύνουμε κάθε σπίτι, κάθε επιχείρηση να έχει πρόσβαση σε υπε- ρυψηλές ταχύτητες και αξιοποιούμε πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης ώστε να τα καταφέρουμε. Με το Smart Readiness, συνολι- κού προϋπολογισμού 100 εκατ. ευρώ, 120.000 κτί- ρια θα αποκτήσουν οπτι- κή ίνα. Παράλληλα, με προϋπολογισμό 80 εκατ. ευρώ δίνουμε κίνητρα σε 400.000 συνδρομητές να αναβαθμίσουν την απλή σύνδεσή τους σε ευρυζω- νική, πάνω από 250Mbps, μέσω του Gigabit voucher. Από τις μεγαλύτερες προ- κλήσεις για το μέλλον είναι η έλλειψη ικανού αριθμού επαγγελματιών στον χώρο των τεχνολογιών πληροφορικής, καθώς επίσης και η διαρκής ανάγκη για επικαιροποίηση και αναβάθμιση των ψηφιακών δεξιοτήτων των πολιτών. Αντα- ποκρινόμαστε σ’ αυτήν με πρωτοβουλίες αναβάθμισης ψηφι- ακών δεξιοτήτων για εργαζομένους, όπως η εθνική συμμαχία για τις ψηφιακές δεξιότητες και την απασχόληση και η ακαδη- μία ψηφιακών ικανοτήτων». Τουλάχιστον 1 εκατ. ερωτήματα έχουν απαντηθεί από τον mAigov Συμφωνία για χρήση τεχνητής νοημοσύνης από ΗΠΑ, Βρετανία και ΕΕ
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz