TM_566

8 30|8|2024 #566 Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Kaspersky , μ εταξύ 25 δημοφιλών παγκόσμιων εταιρειών, η Google, το Facebook και η Amazon είναι οι πιο συ- χνοί στόχοι επιθέσεων phishing. Οι κυ- βερνοεγκληματίες στοχεύουν επίσης σε μεγάλο βαθμό τα διαπιστευτήρια και τα δεδομένα άλλων εταιρειών, με τον αριθ- μό των επιθέσεων να αυξάνεται σχεδόν κατά 1,5 φορές από έτος σε έτος. Η Kaspersky ανέλυσε ένα δείγμα 25 ονο- μάτων από την αξιολόγηση των Best Global Brands 2023 της Interbrand για εκ- μετάλλευση phishing. Το πρώτο εξάμηνο του 2024, άνθρωποι σε όλο τον κόσμο προσπάθησαν να αποκτήσουν πρόσβα- ση σε ψεύτικους πόρους που παρίσταναν αυτές τις μάρκες σχεδόν 26 εκατομμύρια φορές, δηλαδή σχεδόν 40% πιο συχνά από ό,τι την περίοδο Ιανουάριος - Ιούνιος 2023. Οι ειδικοί της Kaspersky αποδίδουν αυτήν την απότομη αύξηση στην αύξηση της δόλιας δραστηριότητας και όχι στη μείωση της επαγρύπνησης των χρηστών: Οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου γί- νονται όλο και πιο επιθετικοί προκειμέ- νου να αποκτήσουν τα δεδομένα και τα χρήματα των χρηστών. Μεταξύ των εταιρειών που μελετήθηκαν, οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου στό- χευαν κυρίως τις υπηρεσίες της Google στις προσπάθειές τους να κλέψουν δι- απιστευτήρια, όπως ονόματα χρήστη και κωδικούς πρόσβασης. Οι λύσεις της Kaspersky απέκλεισαν πάνω από 4 εκατομμύρια απόπειρες πρόσβασης σε ιστότοπους phishing που έχουν σχε- διαστεί για να εξαπατήσουν τους χρή- στες, ώστε να παρέχουν τα στοιχεία του λογαριασμού τους. Μετά την Google, υπήρξαν περίπου 3,7 εκατομμύρια από- πειρες εναντίον χρηστών του Facebook, ενώ η Amazon κατέλαβε την τρίτη θέση με περίπου 3 εκατομμύρια απόπειρες. Η Microsoft και η DHL ολοκλήρωσαν την πρώτη πεντάδα με 2,8 εκατομμύρια και 2,6 εκατομμύρια απόπειρες, αντίστοι- χα. Η PayPal, η Mastercard, η Apple, το Netflix και το Instagram βρέθηκαν με- ταξύ των 10 κορυφαίων εταιρειών που στοχεύουν οι κυβερνοεγκληματίες για διαπιστευτήρια και χρήματα το 2024. Ορισμένες εταιρείες αποδείχθηκαν όλο και περισσότερο στόχοι σε απόπειρες επίθεσης phishing σε σύγκριση με πέ- ρυσι. Το phishing για την Google έχει υπερτριπλασιαστεί, παρουσιάζοντας αύξηση της τάξης του 243% το πρώτο εξάμηνο του 2024 σε σύγκριση με πέρυ- σι. Η Mastercard έχει δει αύξηση της τά- ξης του 210% στις προσπάθειες κλοπής ευαίσθητων δεδομένων και χρημάτων, ακολουθούμενη από το Facebook και το Netflix, τα οποία παρουσίασαν διπλασια- σμό των αποπειρών επίθεσης. Άλλα brands που δεν μπήκαν στο top 10 αλλά στοχοποιούνται όλο και περισσό- τερο περιλαμβάνουν την HSBC, η οποία παρουσίασε οκταπλάσια αύξηση αγγίζο- ντας τις 240.000 απόπειρες phishing το 2024 και το eBay, το οποίο είδε τριπλάσια αύξηση με περισσότερες από 300.000 επιθέσεις. Η Airbnb, η American Express και το LinkedIn κατέγραψαν αυξήσεις 174%, 137% και 122% στις απόπειρες, αντίστοιχα. Οι απατεώνες συχνά στοχεύουν προϊ- όντα και υπηρεσίες με υψηλή ζήτηση, εποχιακές τάσεις ή για άλλους λόγους. Για την αποτελεσματική διαχείριση και μετριασμό αυτών των κινδύνων: Παρακολουθήστε την παρουσία σας στο διαδίκτυο: Αναζητήστε τακτικά την επωνυμία σας στις μηχανές αναζήτησης, στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και στα marketplaces. Εξετάστε το ενδεχόμενο να αναθέσετε αυτήν την εργασία σε έναν αποδεδειγμένο πάροχο ασφάλειας στον κυβερνοχώρο, ώστε να βρείτε πόρους phishing προτού κάποιος πέσει θύμα. Για παράδειγμα, η Kaspersky προσφέρει ένα ειδικό εργαλείο κατάργησης. Εκπαιδεύστε και ενημερώστε τους πε- λάτες σας: Μπορείτε να αναφέρετε στον επίσημο ιστότοπό σας εξουσιοδοτημέ- νους πόρους για το πού να αγοράζουν το προϊόν σας, να επισημάνετε επίσημα κανάλια επικοινωνίας και να αναφέρετε δημόσια τυχόν απόπειρες phishing. Google, Facebook και Amazon στο στόχαστρο phishing

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz