TM_559

12 30|7|2024 #559 Το ηλεκτρονικό εμπόριο εισήγαγε πολ- λές τάσεις, δημιουργώντας θετικές εξε- λίξεις τόσο για τις επιχειρήσεις όσο και για τους καταναλωτές. Η ευρύτερη γκά- μα προϊόντων, η εξοικονόμηση χρόνου και οι χαμηλότερες τιμές είναι λίγα μόλις από τα οφέλη που έχουν προκύψει από την ψηφιακή αυτή επανάσταση. Γι’ αυτό και η Nexi π ραγματοποίησε την έρευνα Ecommerce που αναλύει τις συνθήκες, τις προκλήσεις, καθώς και τις ευκαιρίες για το ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα. Οι καταναλωτές ανέκαθεν έβρισκαν ελ- κυστικά τα ποιοτικά προϊόντα που πα- ράγονται στις χώρες τους. Το καλό ελαι- όλαδο, τα μπαχαρικά και τα τυριά είναι μόνο μερικά από τα προϊόντα που με πε- ρηφάνια οι άνθρωποι χρησιμοποιούν και μοιράζονται με τον υπόλοιπο κόσμο. Και μπορεί οι άνθρωποι να νιώθουν περήφανοι για την πολιτισμι- κή κληρονομιά τους και όλα όσα αυτή έχει να προσφέρει, όμως έχουν αρχίσει επίσης να εξερευνούν τι έχουν να προσφέρουν και άλλες αγορές, πέρα από τα δικά τους σύνορα. Οι προτιμήσεις των καταναλωτών επηρεάζουν σημαντικά την επιλογή του τόπου που πραγματοποιούν τις αγορές τους. Για πολλούς, τα τοπικά ηλεκτρονικά καταστήματα διαθέτουν έναν μοναδικό χαρακτήρα και μια ασύγκριτη γοητεία, αφού προσφέ- ρουν προσωπική εξυπηρέτηση και μια αίσθηση κοινότητας. Σύμφωνα με την έκθεση της Nexi, οι χρήστες του internet επι- λέγουν να κάνουν τις αγορές τους από τοπικές επιχειρήσεις για τους ακόλουθους λόγους: • 72% καλύτερες τιμές. • 39% επιλογές παράδοσης. • 30% στήριξη μικρών / τοπικών επιχειρήσεων. Οι τιμές αποτελούν σημαντικό στοι- χείο της αγοραστικής εμπειρίας. Σε ό,τι αφορά το ηλεκτρονικό εμπόριο, οι τι- μές παίζουν καθοριστικό ρόλο για τους Έλληνες. Σε συνδυασμό με τις ευνοϊκές επιλογές παράδοσης και με την προτί- μηση των καταναλωτών να στηρίζουν μικρές / τοπικές επιχειρήσεις, οι ευκαι- ρίες προώθησης του τοπικού εμπορίου είναι αμέτρητες. 51% των χρηστών του internet στην Ελ- λάδα δήλωσαν ότι πραγματοποίησαν κάποια ηλεκτρονική αγορά από ξένο ιστότοπο τις τελευταίες 28 ημέρες του 2023. Το ευρύ φάσμα των χωρών από όπου μπορούν να ψωνίσουν οι κατανα- λωτές καθιστά ακόμα πιο ελκυστικές τις ηλεκτρονικές αγορές παγκόσμιας κλίμακας. Τα επεκτεινόμενα παγκόσμια marketplaces, όπως το Amazon και το eBay, έχουν διευκολύνει αυτή τη μετάβαση, προσφέροντας στους κατανα- λωτές κάτι ιδιαίτερα ελκυστικό: Ευκολία και άνεση. Οι περισσό- τεροι καταναλωτές θεωρούν σημαντικό πλεονέκτημα τη δυνα- τότητα πρόσβασης σε ποικιλία επιλογών, σε συνδυασμό με την εύρεση καλύτερων τιμών. Σύμφωνα με τα πορίσματα της έκθεσης, το 52% των χρηστών του internet δήλωσαν ότι η μεγάλη γκάμα προϊόντων απο- τελεί βασικό πλεονέκτημα. Υπάρχουν ακόμα ορισμένοι που προβληματίζονται σχετικά με συγκεκριμένα ζητήματα: 42% των καταναλωτών ανησυχούν για την ποιότητα των προϊό- ντων, εκφράζοντας ενδοιασμούς ή θεωρώντας πως πρόκειται για μειονέκτημα. Περισσότερες από μία στις τρεις επιχει- ρήσεις (37%) δηλώνουν ότι έχουν κενές θέσεις εργασίας, σύμφωνα με έρευνα που διεξήχθη από το Ινστιτούτο Ερευ- νών της Κεντρικής Ένωσης Επιμελητη- ρίων Ελλάδος ( ΚΕΕΕ ) σε συνεργασία με την εταιρεία Palmos Analysis , μετά από πανελλαδική έρευνα πεδίου, από τον Φε- βρουάριο μέχρι τον Μάιο του 2024, σε αντιπροσωπευτικό δείγμα 5.076 επιχει- ρήσεων. Αυτό το ποσοστό αυξάνεται στο 60% όσον αφορά επιχειρήσεις που απα- σχολούν πάνω από 25 εργαζόμενους, ενώ κινείται σε σημαντικά υψηλότερα επίπεδα, σε σχέση με τον πανελλαδικό μέσο όρο, στις νησιωτικές περιφέρειες της χώρας, αλλά και στην Περιφέρεια Θεσσαλίας. Οι κλάδοι με τα υψηλότερα ποσοστά επιχειρήσεων που δηλώνουν κενές θέ- σεις εργασίας είναι η μεταποίηση (50%), τα καταλύματα και η εστίαση (48%) και οι κατασκευές (55%), ενώ υψηλό ποσο- στό (48%) καταγράφεται και μεταξύ των επιχειρήσεων με εξαγωγικό χαρακτήρα. Με τον μέσο όρο των κενών θέσεων ερ- γασίας που αναφέρουν οι επιχειρήσεις που δηλώνουν κενές θέσεις εργασίας να υπολογίζεται σε δύο, εκτιμάται ότι στο σύνολο της χώρας υφίστανται περίπου 260.000 κενές θέσεις εργασίας. Μετα- ξύ των επιχειρήσεων που δηλώνουν ότι έχουν κενές θέσεις εργασίας, το 28% αναζητούν απασχολούμενους στην παρο- χή υπηρεσιών και πωλητές, το 27% ανειδί- κευτους εργάτες, χειρώνακτες και μικρο- πωλητές και το 23% ειδικευμένους τεχνίτες και ασκούντες συναφή επαγγέλματα. 1 στις 3 επιχειρήσεις δηλώνουν κενές θέσεις εργασίας Τοπικές επιχειρήσεις προτιμούν οι χρήστες του internet για τις αγορές τους

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz