TM_546

12 11|7|2024 #546 Μια σημαντική αλλαγή στη στάση των ερ- γαζομένων απέναντι στην τεχνητή νοημο- σύνη αναδεικνύει πρόσφατη έρευνα της Salesforce , η οποία διεξήχθη σε περίπου 6.000 άτομα σε όλον τον κόσμο. Σύμφω- να με τα στοιχεία της μελέτης, οι εργαζό- μενοι αισθάνονται όλο και πιο άνετα να «συνεργάζονται» με την AI και, μάλιστα, να της αναθέτουν συγκεκριμένες εργασίες – όπως η συγγραφή κώδικα και η σύνταξη κειμένων – για αυτόνομη ολοκλήρωση. Η μελέτη αποκάλυψε μια αυξανόμενη αποδοχή της AI, με το 43% των εργαζο- μένων να την εμπιστεύεται για τη διεκπε- ραίωση εργασιών, οι οποίες αποτελούν περίπου το ήμισυ των καθηκόντων τους. Αξιοσημείωτο είναι πως το 77% των ερ- γαζομένων παγκοσμίως δήλωσε ότι θα εμπιστευτεί τελικά την αυτόνομη λει- τουργία της AI με την πάροδο του χρό- νου. Σε αυτό το 77% περιλαμβάνονται: • Το 10% των εργαζομένων που ήδη εμπι- στεύονται την αυτόνομη λειτουργία της AI. • Το 26% των εργαζομένων που δήλωσαν πως θα εμπιστευτούν την αυτόνομη λει- τουργία της AI σε λιγότερο από τρία χρόνια. • Το 41% των εργαζομένων που θα εμπι- στευτούν την αυτόνομη λειτουργία της AI σε τρία ή περισσότερα χρόνια. Παρά την αυξανόμενη εμπιστοσύνη στην AI, η ανθρώπινη αλληλεπίδραση παραμένει σημαντική. Η πλειονότη- τα των εργαζομένων (54%) προτιμά μια συνεργατική προσέγγιση, με τους ανθρώπους να χρησιμοποιούν την AI για τις περισσότερες εργασίες τους. Υπάρχει, βέβαια, και μια μικρή ομάδα εργαζομένων, η οποία αισθάνεται ήδη άνετα με την ανάθεση συγκεκριμένων καθηκόντων στην αυτόνομη AI, συ- μπεριλαμβανομένης της συγγραφής κώδικα (15%), της σύνταξης κειμένων για διάφορες εταιρικές επικοινωνίες (12%) και της λειτουργίας της AI ως προσωπικού βοηθού (12%). Οι εργαζόμενοι δίνουν προτεραιότητα στην ανθρώπινη συμμετοχή σε «ευαί- σθητα» καθήκοντα, όπως η συμπερίλη- ψη (47%), η ασφάλεια των δεδομένων (40%), η ενσωμάτωση και η εκπαίδευση των εργαζομένων (46%), τα οποία εξα- κολουθούν να εμπιστεύονται κατά κύριο λόγο στους ανθρώπους. Αυξάνεται η εμπιστοσύνη στην AI από τους εργαζόμενους Το 62,2% των Ελλήνων δεν θα ταξιδέψει λόγω του κόστους ζωής Η Klarna π αρουσιάζει τον δεύτερο γύρο στοιχείων από την τε- λευταία έρευνα που έτρεξε με τίτλο «Travel Report». Η έρευνα αποκαλύπτει τις επιπτώσεις που έχει η συνεχιζόμενη αύξηση του κόστους ζωής στα σχέδια των Ελλήνων καταναλωτών για τις φετινές καλοκαιρινές διακοπές. Ένα μεγάλο ποσοστό των Ελλήνων καταναλωτών έχει προσαρ- μόσει τον προϋπολογισμό του για τις διακοπές στη νέα πραγ- ματικότητα που διαμορφώνει η αύξηση του κόστους ζωής. Σύμφωνα με την έρευνα της Klarna, το 53% των ερωτηθέντων επιλέγουν πιο προσιτά καταλύματα αυτό το καλοκαίρι, ενώ το 39,7% αναζητούν πιο προσιτές επιλογές μεταφοράς. Επιπλέον, το 29,7% των Ελλήνων καταναλωτών σχεδιάζει να μειώσει τον αριθμό των ταξιδιών που πραγματοποιεί και το 25,3% επιλέγει να συντομεύσει τη διάρκεια των διακοπών του. Από το σύνολο των Ελλήνων καταναλωτών που συμμετείχαν στην έρευνα, το 6% δήλωσε ότι δεν θα ταξιδέψει καθόλου αυτό το καλοκαίρι, με την πλειονότητά τους (62,2%) να αναφέρει την αύξηση του κόστους ζωής ως τον κύριο λόγο για την απόφαση αυτή. Μια δημοφιλής ταξιδιωτική τάση σε Ευρώπη και ΗΠΑ, που συμβάλλει επίσης στη μείωση των εξόδων διακοπών, είναι οι «Staycations», όπου οι ταξιδιώτες επιλέγουν να εξερευνήσουν τις χώρες τους. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι περισσότεροι Ευρωπαίοι και Αμερικανοί ταξιδιώτες (51%) σχε- διάζουν να κάνουν διακοπές στη χώρα τους. Ομοίως, το 73% των Ελλήνων καταναλωτών σχεδιάζει να ταξι- δέψει εντός της Ελλάδας για διακοπές. Περίπου 6 στους 10 της Gen Z (18-25) και πάνω από το 70% των Millennials (26-41), της Gen X (42-57) και των Baby boomers (58-78) θα επιλέξουν τον εσωτερικό τουρισμό φέτος.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz