TM_543

8 8|7|2024 #543 Ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβου- λος της Vodafone , κος Χάρης Μπρου- μίδης, συμμετείχε σε έναν διάλογο για την τεχνητή νοημοσύνη και τον ρόλο της στη βιώσιμη ανάπτυξη κοινωνιών και οικονομιών με τον παγκοσμίου φή- μης ακαδημαϊκό κο Francis Fukuyama, Senior Fellow, Centre on Democracy, Development and the Rule of Law στο Stanford University. Η συζήτηση, μεταξύ άλλων, επιχείρησε να θέσει σε ρεαλιστι- κές βάσεις τις δυνατότητες της τεχνολο- γίας αυτής και να την αναδείξει ως θετι- κή δύναμη μετασχηματισμού υπό την προϋπόθεση μιας γόνιμης ρύθμισης σε διεθνές επίπεδο, που θα έχει στο επίκε- ντρό της τα ανθρώπινα δικαιώματα και την ασφάλεια. «Μία από τις κυρίαρχες αντιλήψεις για την τεχνητή νοημοσύνη είναι ότι θα επηρεάσει αρνητικά το μέλλον της εργα- σίας, απειλώντας θέσεις εργασίας. Αντι- θέτως, πιστεύω πως είναι στο χέρι μας να μετατρέψουμε αυτή την τεχνολογία πρωτίστως σε μια ευκαιρία για την ενί- σχυση και τον εμπλουτισμό των επαγ- γελματικών ρόλων – και όχι για την αντι- κατάσταση ή εξάλειψή τους», σχολίασε χαρακτηριστικά ο κος Μπρουμίδης. Επ’ αυτού, αναφέρθηκε στη δυνατότητα της τεχνητής νοημοσύνης να αυξήσει κατά πολύ την αποτελεσματικότητα και την παραγωγικότητα, και μάλιστα με πιο βι- ώσιμο τρόπο από ποτέ, διασφαλίζοντας ότι οι εργαζόμενοι θα ξοδεύουν τον μέ- γιστο δυνατό χρόνο σε εργασίες υψηλής αξίας και δημιουργικότητας. Επιπρόσθετα, έκανε λόγο ειδικότερα για την επίδραση της τεχνητής νοημοσύ- νης στις τηλεπικοινωνίες, καθώς και τον ρόλο του κλάδου στην υπεύθυνη ανά- πτυξη και χρήση της: «Σήμερα, η τεχνη- τή νοημοσύνη αξιοποιείται σε ιδιαίτερα νευραλγικές λειτουργίες μιας τηλεπικοι- νωνιακής εταιρείας, όπως είναι η επέκτα- ση, ο σχεδιασμός και η συντήρηση των δικτύων, η αναβάθμιση της εμπειρίας του πελάτη και η ουσιαστική διευκό- λυνση των ανθρώπων που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή εξυπηρέτησης. Για παράδειγμα, μοτίβα προβλημάτων που συνήθως οδηγούν σε σφάλματα στην απόδοση του δικτύου εντοπίζονται νω- ρίς από εφαρμογές τεχνητής νοημοσύ- νης, ενώ ψηφιακοί βοηθοί δημιουργούν περισσότερο χώρο για εξατομικευμένη διαπροσωπική εξυπηρέτηση του πελάτη σε σύνθετα αιτήματα». Κλείνοντας, ο κος Μπρουμίδης υπογράμ- μισε ότι η τεχνητή νοημοσύνη έχει πράγ- ματι την προοπτική να δώσει απαντήσεις σε μερικές από τις μεγαλύτερες προκλή- σεις που αντιμετωπίζει ο πλανήτης μας, όπως η κλιματική αλλαγή, η φτώχεια, η διαχείριση των πόρων και της εφοδιαστι- κής αλυσίδας, ωστόσο απαιτείται υπευ- θυνότητα στη χρήση της από τους ορ- γανισμούς και συνετή νομοθέτηση από τις ρυθμιστικές αρχές παγκοσμίως. «Η Ευρωπαϊκή Ένωση έχει πρωτοπορήσει με το AI Act, μια νομοθεσία που επιδιώ- κει να δημιουργήσει το πρώτο ολοκλη- ρωμένο οριζόντιο πλαίσιο στον κόσμο για τη ρύθμιση της τεχνητής νοημοσύ- νης. Είναι, συνεπώς, απαραίτητο για μια τεχνολογία με τόσο γρήγορα αναπτυσ- σόμενο παγκόσμιο αποτύπωμα να ακο- λουθήσουν με συνέπεια και οι υπόλοιπες μεγάλες οικονομίες με νέους νόμους που θα επιτυγχάνουν μια προσεκτική ισορ- ροπία μεταξύ της παροχής κινήτρων για την υιοθέτηση αυτής της τεχνολογίας και της διασφάλισης ότι οι πιθανοί κίνδυνοι θα εντοπίζονται αποτελεσματικά και θα μετριάζονται, με γνώμονα την ασφάλεια, την ευημερία και τα θεμελιώδη ανθρώπι- να δικαιώματα». Χ. Μπρουμίδης Απαιτείται υπευθυνότητα στη χρήση της AI

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz