TM_540
8 3|7|2024 #540 Ενώ η διαφήμιση μπορεί να είναι ένα ισχυρό εργαλείο για τις επιχειρήσεις, ο αντίκτυπός της στα παιδιά συχνά παρα- βλέπεται. «Οι έρευνες δείχνουν ότι λόγω του ότι η κριτική σκέψη τους βρίσκεται σε στάδιο ανάπτυξης, οι ανήλικοι επη- ρεάζονται περισσότερο από τις διαφη- μίσεις αυτές απ’ ό,τι οι ενήλικες. Και, αν σκεφτείτε ότι ο μέσος έφηβος περνάει πάνω από 8,5 ώρες την ημέρα κοιτάζο- ντας μια οθόνη, μπορείτε να φανταστεί- τε πόσες διαφημίσεις βλέπουν», αναφέ- ρουν ειδικοί από την παγκόσμια εταιρεία ψηφιακής ασφάλεια ς ESET . Σύμφωνα με τους ειδικούς της ESET, οι κίνδυνοι που συνδέονται με το γεγονός ότι οι νέοι άν- θρωποι γίνονται τακτικά στόχος αυτών των μηνυμάτων, είτε το γνωρίζουν είτε όχι είναι οι παρακάτω: Κανονικοποίηση ακατάλληλων συ- μπεριφορών: Ένας από τους πιο προ- φανείς κινδύνους είναι η έκθεση των παιδιών σε ακατάλληλο περιεχόμενο, προϊόντα και υπηρεσίες. Είτε πρόκειται για υλικό ακατάλληλο για ανηλίκους είτε για βία, η προβολή αυτού του είδους πε- ριεχομένου, ακόμη και σε υποσυνείδητο επίπεδο, μπορεί να περάσει το μήνυμα ότι αυτές οι συμπεριφορές είναι φυσιο- λογικές και να δημιουργήσει μια στρε- βλή αίσθηση του τι είναι σωστό και τι όχι. Οι έρευνες δείχνουν ότι η παρατεταμένη έκθεση σε αυτού του είδους το υλικό μπορεί να επηρεάσει την ανάπτυξη του προμετωπιαίου φλοιού του εγκεφάλου! Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένη επιθετικότητα και ανασταλτική συμπερι- φορά, η οποία θα ακολουθεί τους ανήλι- κους για όλη τους τη ζωή και μπορεί να τους βάλει σε μπελάδες στο μέλλον. Διαστρεβλωμένη αντίληψη της πραγ- ματικότητας: Τα μηνύματα των δια- φημίσεων, τα οποία τα παιδιά τείνουν να δέχονται άκριτα, μπορούν να δια- μορφώσουν την αντίληψή τους για τον κόσμο γύρω τους. Με την άνοδο των influencers στα κοινωνικά δίκτυα και του επιμελημένου διαδικτυακού περιεχομέ- νου, οι διαφημίσεις συχνά απεικονίζουν μια εξιδανικευμένη εκδοχή της πραγμα- τικότητας που μπορεί να μην αντικατο- πτρίζει την πολυπλοκότητα της καθημε- ρινής ζωής. Ενθάρρυνση ανθυγιεινών συνηθειών: Όταν ο σκοπός των διαφημίσεων είναι η προώθηση των πωλήσεων, η φύση των προϊόντων ή των υπηρεσιών που προω- θούνται είναι σημαντική για τον τρόπο με τον οποίο μπορούν να επηρεάσουν τις καταναλωτικές συνήθειες των νεότε- ρων. Η έρευνα δείχνει ότι η αυξημένη έκ- θεση σε αυτές τις διαφημίσεις συσχετίζε- ται άμεσα με την αυξημένη κατανάλωση τροφίμων με υψηλότερη περιεκτικότητα σε αλάτι, ζάχαρη και λιπαρά. Και δεν εί- ναι μόνο οι διαφημίσεις ανθυγιεινών τροφίμων που αποτελούν πρόβλημα: Τα προϊόντα αλκοόλ και καπνού που προω- θούνται ύπουλα σε διάφορες πλατφόρ- μες μπορούν επίσης να οδηγήσουν σε κακές συνήθειες. Αγορές εντός εφαρμογής και οικονο- μικοί κίνδυνοι: Η δυνατότητα αγοράς εικονικών νομισμάτων, πόντων, όπλων κ.λπ . στα παιχνίδια για κινητά έχει ανοί- ξει μια νέα οδό για τους διαφημιστές, ώστε να προσεγγίζουν παιδιά. Ενώ αυτές οι αγορές μπορεί να φαίνονται αβλαβείς στην αρχή, μπορούν γρήγορα να κλιμα- κωθούν, οδηγώντας σε σημαντικές χρε- ώσεις για τους γονείς ή όποιον πληρώνει τον λογαριασμό. Τα ειδικά χαρακτηρι- στικά του παιχνιδιού, οι τροποποιήσεις και τα εικονικά νομίσματα δελεάζουν τα παιδιά και τους οδηγούν να ξοδεύουν πραγματικά χρήματα μέσα στις εφαρμο- γές, συχνά χωρίς να κατανοούν πλήρως τις οικονομικές επιπτώσεις. Κίνδυνοι ασφάλειας και προστασίας της ιδιωτικής ζωής: Ορισμένες διαφη- μίσεις στις οποίες ενδέχεται να εκτεθούν τα παιδιά μπορεί να ενέχουν σημαντι- κούς κινδύνους για την ασφάλεια και την προστασία της ιδιωτικής ζωής. Αυτό μπορεί να συμβαίνει μέσω συγκεκριμέ- νων banners, εικόνων ή microsites, που έχουν δημιουργηθεί από κυβερνοεγκλη- ματίες και περιέχουν κακόβουλο λογι- σμικό ή οδηγούν σε απάτες phishing, θέτοντας σε κίνδυνο τις συσκευές και τις προσωπικές πληροφορίες των παι- διών. Εντωμεταξύ, ακόμη και γνωστές εταιρείες μπορεί να παρακολουθούν τα παιδιά μέσω διαφημίσεων, θέτοντας σε κίνδυνο την ιδιωτικότητα τους και συλ- λέγοντας ευαίσθητα δεδομένα χωρίς τη συγκατάθεση των γονέων. Η προστασία από αυτούς τους κινδύνους απαιτεί ισχυ- ρά μέτρα κυβερνοασφάλειας και γονική εποπτεία. Τα εργαλεία γονικού ελέγχου μπορούν να αποδειχθούν εξαιρετικά πολύτιμα σε αυτές τις περιπτώσεις, δί- νοντας στους γονείς και τους κηδεμόνες τη δυνατότητα να διαχειρίζονται ποιες εφαρμογές μπορούν να εγκατασταθούν και σε ποιες ιστοσελίδες μπορούν να έχουν πρόσβαση τα παιδιά. Οι online διαφημίσεις βλάπτουν τα παιδιά
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz