TM_536

4 27|6|2024 #536 Η IBM ενισχύει την ψηφιακή εμπειρία τουWimbledon Η ΙΒΜ και το All England Lawn Tennis Club π αρουσίασαν μία νέα λειτουργία για την ενίσχυση της ψηφιακής εμπειρίας του Wimbledon . Αξιοποιώντας τα δεδομένα των αγώνων με τη βοήθεια του generative AI μέσω της πλατφόρμας δεδομένων και τεχνητής νοημοσύνης watsonx της ΙΒΜ, οι φίλαθλοι θα μπορούν να ενημερώνονται για την πορεία των κορυφαίων παικτών στο Πρωτάθλημα. Η νέα λειτουργία Catch Me Up εμφανίζει κάρτες με ιστορίες και πληροφορίες για τους παίκτες πριν και μετά τον αγώνα, οι οποίες δημιουργούνται με τη βοήθεια τεχνητής νοημοσύνης. Οι κάρτες αυτές θα είναι εξατομικευμένες με βάση τα δεδο- μένα του χρήστη, όπως η τοποθεσία του και το προφίλ του myWimbledon, ξεκινώντας από τους αγαπημένους του παί- κτες. Πριν τον αγώνα, οι χρήστες θα έχουν πρόσβαση σε πλη- ροφορίες των πρόσφατων επιδόσεων του κάθε παίκτη και τα προγνωστικά του αγώνα, ενώ το περιεχόμενο μετά τον αγώνα θα περιλαμβάνει βασικά στατιστικά στοιχεία και στιγμιότυπα. Τέλος, θα παρέχει αναλυτική ημερήσια σύνοψη του αγώνα. Το «Catch Me Up» αναπτύχθηκε με τη βοήθεια των μεγάλων γλωσσικών μοντέλων (LLM) Granite της IBM για τη δημιουργία κειμένων με τεχνητή νοημοσύνη αξιοποιώντας τις δυνατότη- τες της πλατφόρμας watsonx. Η λειτουργία έχει εκπαιδευτεί στο ύφος γραφής του Wimbledon, ενώ θα ελέγχεται επίσης από το All England Lawn Tennis Club. Στόχος αυτής της νέας λειτουργίας είναι να βοηθήσει τοWimbledon να επεκτείνει την απήχηση του περιεχομένου του σε νέους και παλιούς φιλάθλους του τέ- νις παγκοσμίως, προσφέροντάς τους άμεση πρόσβαση σε έγκυρο και επιμελημένο περιε- χόμενο για τους αγώνες μονού γυναικών και ανδρών, που συχνά διεξάγονται ταυτόχρονα. Αυτή η συνεργασία προκύπτει τη στιγμή που νέα έρευνα της IBM και της Morning Consult αποκαλύπτει ότι το 55% των φιλάθλων του τένις παγκοσμίως, που συμμετείχαν σε αυτή, θεωρεί ότι η τε- χνητή νοημοσύνη θα έχει θετικό αντίκτυπο στον αθλητισμό. Οι συμμετέχοντες, όταν ερωτήθηκαν για τους τρόπους με τους οποίους η τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να βελτιώσει την εμπειρία τους, εστίασαν κυρίως στη λήψη ενημερώσεων σε πραγματικό χρόνο (36%), στο εξατομικευμένο περιεχόμενο (31%) και στις αποκλειστικές πληροφορίες (30%). Περίπου το ένα τρίτο (31%) των φιλάθλων που συμμετείχε στην έρευνα δήλωσε ότι για την παρακολούθηση αθλητικών εκδη- λώσεων χρησιμοποιεί πολλές συσκευές ταυτόχρονα, πρωτί- στως για να λαμβάνει περισσότερες πληροφορίες, να παρακο- λουθεί διαφορετικούς αγώνες ταυτόχρονα και να αλληλεπιδρά με άλλους φιλάθλους. Επιπλέον, σχεδόν οι μισοί (47%) αναφέ- ρουν ότι καταναλώνουν επιπλέον περιεχόμενο για το τένις σε καθημερινή ή εβδομαδιαία βάση, χαρακτηρίζοντας τη σύνοψη και την εξατομίκευση ως τα δύο πιο σημαντικά χαρακτηριστικά του αθλητικού περιεχομένου. Η ψηφιακή πύλη τ ου Μεγάρου Μουσι- κής Θεσσαλονίκης δίνει τη δυνατότητα σε οποιονδήποτε από οποιοδήποτε μέρος να ξεναγηθεί σε όλους τους χώρους του ΜΜΘ, καθώς επίσης και να κάνει ένα ταξί- δι στην ιστορία του, με σταθμούς σε όλες τις ημερομηνίες - ορόσημο της 24χρονης πορείας του. Κασέτες με έργα του Αιμίλιου Ριάδη, αφίσες και έντυπα προγράμματα αφιερωμένα σε μουσικές βραδιές προη- γούμενων δεκαετιών, μουσικά όργανα με βασικές πληροφορίες, όπως και κοστού- μια που χρησιμοποιήθηκαν σε παραστά- σεις «προσφέρονται» πλέον στο κοινό. Πρόκειται για το έργο Ψηφιακές δρά- σεις ανάδειξης και διατήρησης των τεκμηρίων του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης , που παρουσιάστη- κε στις 17 Ιουνίου και περιλαμβάνει ψηφιοποίηση και τεκμηρίωση των συλλογών του, δημιουργία ψηφιακού αποθετηρίου και αναβάθμιση του ιστο- χώρου του ΜΜΘ, ψηφιακό χρονολόγιο για την πολιτιστική του διαδρομή, αλλά και δύο εφαρμογές, μία για εικονική ξενάγηση και μία για την ιστορία των μουσικών οργάνων. Σημαντική παράμετρος στην εξωστρέ- φεια του Μεγάρου είναι η εικονική ξενά- γηση όπου μπορεί ο καθένας να πλοη- γηθεί εικονικά στους χώρους που έχουν αποτυπωθεί σε 360 μοίρες, λαμβάνοντας παράλληλα πληροφορίες για διάφορες πτυχές του. Επιπλέον, μέσα από μία δεύ- τερη εκπαιδευτική εφαρμογή που απευ- θύνεται σε μαθητές 12-16 ετών, παρουσι- άζεται η ιστορία των μουσικών οργάνων, μέσα από ψυχαγωγικό και διαδραστικό χαρακτήρα, με περιγραφικά κείμενα και ερωτήσεις. Τέλος, έγινε γνωστό ότι δόθηκε μεγάλη έμφαση στο κομμάτι της φιλικότητας, ώστε να είναι μία πύλη που γρήγορα κάποιος μπορεί να εξοικειωθεί με το περιεχόμενό της και να χρησιμοποιείται το ίδιο εύκολα από φορητές συσκευές, tablet, κινητά, αλλά και ηλεκτρονικούς υπολογιστές. Η ψηφιακή βιβλιοθήκη του ΜΜΘ είναι προσβάσιμη σε όλους

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz