TM_533
8 21|6|2024 #533 Η ΕΥ έ χει αναδείξει, από τις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας, την ανάγκη ενός νέου παραγωγικού μοντέλου για την ελληνική οικονομία που θα στηρίζε- ται στην εξωστρέφεια, την ενσωμάτωση της ψηφιακής τεχνολογίας, τη μετάβαση στην κυκλική οικονομία και τη βιώσιμη ανάπτυξη, καθώς και την ενίσχυση και αξιοποίηση του πολυτιμότερου κεφα- λαίου της χώρας, του ανθρώπινου δυνα- μικού της. Η νέα μελέτη Mind the gap: Γεφυρώνο- ντας το χάσμα μεταξύ Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης και Αγοράς Εργασίας , κα- ταγράφει τα ποιοτικά χαρακτηριστικά των πανεπιστημιακών τμημάτων της Ελλάδας σήμερα, τις δυνατότητες επανειδίκευσης που προσφέρουν τα μεταπτυχιακά προ- γράμματα και τα προγράμματα κατάρ- τισης, ενώ αναδεικνύει και την έλλειψη εστίασης σε τομείς και δεξιότητες που χρειάζεται σήμερα η οικονομία. Επιβε- βαιώνει, δε, το χάσμα αυτό, μέσα από την ανάλυση των αγγελιών εργασίας της τελευταίας εξαετίας, αλλά και με τις διαπι- στώσεις στελεχών της αγοράς, καταλήγο- ντας σε προτεινόμενες παρεμβάσεις για την καλύτερη σύνδεση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και της αγοράς εργασίας. Για να πραγματοποιηθεί το αναπτυξιακό άλμα που χρειάζεται η Ελλάδα, να μειωθεί σημαντικά η ανεργία και να αναπληρωθεί το ένα εκατομμύριο θέσεων εργασίας που χάθηκαν λόγω της οικονομικής κρίσης και του brain drain, η Ελλάδα θα πρέπει να δημιουργήσει τα επόμενα χρόνια μερι- κές εκατοντάδες χιλιάδες θέσεις εργασίας υψηλής εξειδίκευσης. Οι νέες ποιοτικές θέσεις εργασίας αφορούν κλάδους όπου μπορούν να επιτευχθούν υψηλοί ρυθμοί ανάπτυξης, με την αξιοποίηση των συ- γκριτικών πλεονεκτημάτων της χώρας, όπως η πράσινη ενέργεια, οι ψηφιακές τε- χνολογίες και το ηλεκτρονικό εμπόριο, η αγροδιατροφή και η εξειδικευμένη πρω- τογενής παραγωγή, ο τουρισμός υψηλής προστιθέμενης αξίας, η εφοδιαστική αλυσίδα και οι μεταφορές – ιδιαίτερα η ναυτιλία – τα επώνυμα καινοτόμα κατα- ναλωτικά προϊόντα, τα διεθνώς πιστο- ποιημένα βιομηχανικά προϊόντα υψηλής εξειδίκευσης κ.ά. Ωστόσο, ενώ η χώρα μας διαθέτει ένα καλά εκπαιδευμένο ανθρώπινο δυναμι- κό και αξιόλογα πανεπιστημιακά ιδρύ- ματα, υπάρχει ένα μεγάλο χάσμα μεταξύ των δεξιοτήτων που απαιτεί σήμερα η αγορά εργασίας και αυτών που παράγει το εκπαιδευτικό σύστημα. Η ΕΥ γεφυρώνει το χάσμα Γ/βάθμιας εκπαίδευσης και αγοράς εργασίας Ο Διευθύνων Σύμβουλος της LG Electronics , κος William Cho , πραγματοποίησε επίσκεψη στις Ηνωμένες Πολιτείες Αμερικής. Κατά τη διάρκεια της παραμονής του στις ΗΠΑ, ο κος Cho επικε- ντρώθηκε σε καίρια ζητήματα, όπως η προσέλκυση ταλέντων τεχνητής νοημοσύνης υψηλού επιπέδου, η παρουσίαση του ορά- ματος και της στρατηγικής της εταιρείας σε παγκόσμιους επεν- δυτές και η συμμετοχή του στο MS CEO Summit. Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού του, ο Cho είχε συζητήσεις σχετικά με την τεχνητή νοημοσύνη που έχει πρόσφατα αναδειχθεί ως κρίσιμο σημείο καμπής στον κλάδο. Ετησίως, η LG εισάγει στην αγορά περίπου 100 εκατομμύρια προϊόντα. Δεδομένου ότι η διάρκεια ζωής των προϊόντων είναι επτά χρόνια, υπολογίζεται ότι σχε- δόν 700 εκατομμύρια προϊόντα LG χρησιμοποιούνται σήμερα παγκοσμίως. Ο Cho ήταν οικοδεσπότης σε ένα τεχνολογικό συνέδριο στο Cupertino της Καλιφόρνια. Στους βασικούς συμμετέχοντες περι- λαμβάνονταν η διοικητική ομάδα του AI Lab της LG και στελέχη από διάφορες επιχειρήσεις της LG, όπως ο Park Hyoung-sei, Πρό- εδρος της LG Home Entertainment Company κ.ά. Στο συνέδριο συμμετείχαν επίσης πολλοί ειδικοί σε θέματα τεχνητής νοημοσύνης που εργάζονται σε μεγάλες εταιρεί- ες τεχνολογίας και startups στο Bay Area, καθώς και ερευνητές από φη- μισμένα πανεπιστήμια της Βόρειας Αμερικής. Το συνέδριο επικεντρώ- θηκε σε συζητήσεις σχετικά με το όραμα της εταιρείας, τη στρατηγική Έρευνας και Ανάπτυξης και τη μελ- λοντική πορεία της τεχνολογίας AI. Επίσης, παρείχε λεπτομερείς πλη- ροφορίες σχετικά με το όραμα «Affectionate Intelligence» της LG για την τεχνητή νοημοσύνη, το οποίο παρουσιάστηκε νωρίτερα φέτος στη CES 2024. Ο Cho υπο- γράμμισε ότι «η τεχνητή νοημο- σύνη θα πρέπει βασικά να χρησι- μοποιείται για να φροντίζει και να κατανοεί τους πελάτες, να παρέχει απτά οφέλη και να βελτιώνει την εμπειρία του πελάτη», μια αντίληψη που βρήκε βαθιά απή- χηση στους παρευρισκόμενους. «Η LG αλλάζει και από παγκόσμιος ηγέτης στις οικιακές συσκευ- ές και τα ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης, μετατρέπε- ται σε μια “Smart Life Solution Company”, που επεκτείνει και διασυνδέει διάφορους τομείς και εμπειρίες των πελατών». Και πρόσθεσε: «Οραματίζομαι να συνεργαζόμαστε για να επανα- προσδιορίσουμε τα όνειρα, καθώς αναλαμβάνουμε τολμηρά εγχειρήματα, τροφοδοτούμενοι από την αισιοδοξία για ένα λα- μπρότερο μέλλον και μια καλύτερη ζωή». Ο CEO της LG πραγματοποίησε επίσκεψη στις ΗΠΑ
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz