TM_521
10 5|6|2024 #521 Η KPMG σ την Ελλάδα ανακοίνωσε τα αποτελέσματα της ετή- σιας έρευνας The Future of Shipping για το τρέχον έτος, στην οποία καταγράφονται οι νέες τάσεις και οι προκλήσεις που καλείται ο κλάδος της ναυτιλίας να αντιμετωπίσει. Στόχος της έρευνας είναι η περιγραφή των πτυχών του θαλάσσιου εμπορί- ου, η κατανόηση του ρόλου και της θέσης των Ελλήνων πλοιο- κτητών στην παγκόσμια αγορά και η πρόβλεψη ανάπτυξης του κλάδου με βάση τους δείκτες των ναύλων. Εστιάζοντας στην ελληνική αγορά, η έρευνα εντοπίζει βασι- κούς παίκτες ανά κατηγορία και χωρητικότητας στόλου και παραθέτει τα μεγέθη τους. Επιπροσθέτως, παρουσιάζει βασι- κές τάσεις και προκλήσεις του κλάδου, ολοκληρώνοντας με στοχευμένες αναλύσεις για την πράσινη ναυτιλία, καθώς και τον ρόλο της τεχνητής νοημοσύνης στον κλάδο. Η ναυτιλία ξεχωρίζει έντονα στο παγκόσμιο εμπόριο καθώς αντιπροσω- πεύει περίπου το 90% σε χωρητικότητα και 50-60% σε αξία, ενώ ο παγκόσμιος στόλος αυξήθηκε σχεδόν κατά 40% την τε- λευταία δεκαετία. Η Ελλάδα κατατάσσεται σταθερά ως ο πα- γκόσμιος ηγέτης σε βασικές μετρήσεις, αντιπροσωπεύοντας το 17,4% του παγκόσμιου στόλου βάσει χωρητικότητας. Οι βασικές τάσεις για τον κλάδο είναι: • Απανθρακοποίηση και ενεργειακή μετάβαση προς καθαρότε- ρη ενέργεια. • Ψηφιοποίηση για βελτίωση της αποτελεσματικότητας και προ- σαρμογή στο μεταβαλλόμενο παγκόσμιο τοπίο. • Δημιουργία ανθεκτικότητας «από το σχεδιασμό», για τη μα- κροπρόθεσμη διαχείριση του ρίσκου. • Βελτιστοποίηση εφοδιαστικής αλυσίδας. • Τόσο ο κλάδος της ναυτιλίας όσο και τα λιμάνια παρουσιάζουν δυναμικό χαρακτήρα μετασχηματισμού των λειτουργιών τους προκειμένου να προσαρμοστούν στις αναδυόμενες και μετα- βαλλόμενες διαρκώς προκλήσεις. • Προσαρμογή στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου και στα νέα πρότυπα κατανάλωσης. Οι βασικές προκλήσεις για τον κλάδο είναι: • Οι πολιτικές αναταραχές που διαταράσσουν τις ναυτιλιακές διαδρομές και μεταβάλλουν τις αλυσίδες εφοδιασμού. • Οι περιβαλλοντικές ανησυχίες και η πρόκληση για την επίτευ- ξη των στόχων βιωσιμότητας. • Η ταχεία τεχνολογική αλλαγή και ικανότητα προσαρμογής. • Η έλλειψη εξειδικευμένων στελεχών λόγω των δύσκολων συν- θηκών εργασίας και του αναδυόμενου ρόλου της τεχνολογίας. Τάσεις και προκλήσεις του κλάδου της ναυτιλίας Η LG Electronics παρουσίασε μια πα- γκόσμια καμπάνια με τίτλο «Optimism your feed», η οποία έχει ως στόχο να βο- ηθήσει τους χρήστες να απολαμβάνουν περισσότερη αισιοδοξία στην εμπειρία τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μια νέα παγκόσμια έρευνα που έγινε για λογαριασμό της LG διαπίστωσε ότι τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτε- λούν πηγή άγχους και ταυτόχρονα είναι ένα μέρος όπου οι άνθρωποι απευθύ- νονται για να ψυχαγωγηθούν, να κρα- τήσουν επαφή με φίλους και οικογένεια και να ενημερωθούν για ειδήσεις και τρέχοντα γεγονότα. Σύμφωνα με την έρευνα, σχεδόν οι μισοί από τους ερω- τηθέντες (45%) αναφέρουν ότι οι ροές τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης αποτελούνται από ίση ή μεγαλύτερη ποσότητα αρνητικού περιεχομένου από ό,τι θετικού περιεχομένου. Ένας στους τέσσερις ερωτηθέντες (28%) υποστήριξε ότι το αρνητικό περιεχόμε- νο στις ροές τους στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχει αυξήσει το άγχος τους και ένας στους πέντε (20%) δήλωσε ότι τους έχει κάνει δυστυχισμένους. Άλλες μελέτες δείχνουν επίσης ότι οι αλγό- ριθμοι συχνά προωθούν αρνητικές και εξειδικευμένες συζητήσεις. Η παγκόσμια έρευνα είχε ως στόχο να κατανοήσει τους παράγοντες που επη- ρεάζουν τον τρόπο λειτουργίας των αλγορίθμων και πώς να αυξήσετε το θε- τικό περιεχόμενο της ροής σας. Το απο- τέλεσμα είναι η λίστα αναπαραγωγής «Optimism your feed» με πρωτότυπο πε- ριεχόμενο, η οποία, όταν γίνει χρήση της, θα προσελκύσει περισσότερο αισιόδοξο περιεχόμενο στην τροφοδοσία σας. Η LG Electronics προσβλέπει στην ευημερία μέσω social media
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz