TM_516

8 29|5|2024 #516 Σε πρόσφατη έρευνα που πραγματοποί- ησε το Εργαστήριο Συγκοινωνιακής Τεχνικής τ ου Εθνικού Μετσόβιου Πο- λυτεχνείου , υπό την επίβλεψη του Κα- θηγητή Κωνσταντίνου Κεπαπτσόγλου , σχετικά με τον κλάδο των ταξί στην Ελλά- δα, προέκυψαν σημαντικά στοιχεία που αφορούν τις επαγγελματικές δραστη- ριότητες των οδηγών ταξί. Αναλύοντας τα ευρήματα, η Freenow α ποκαλύπτει τάσεις, προοπτικές αλλά και προκλήσεις μέσα από την εμπειρία των 13 χρόνων λειτουργίας της στην Ελλάδα. Σύμφωνα με την έρευνα, επτά στους δέκα οδηγούς στην Αττική και σχεδόν εν- νιά στους δέκα οδηγούς στην υπόλοιπη Ελλάδα εργάζονται τουλάχιστον 10 ώρες την ημέρα και τουλάχιστον 6 ημέρες την εβδομάδα. Το στοιχείο αυτό είναι χαρα- κτηριστικό της ανάγκης για εκσυγχρονι- σμό του κλάδου, προκειμένου να επέλθει ισορροπία της προσωπικής και επαγγελ- ματικής ζωής, καθώς τα αυξημένα κόστη πιέζουν τους οδηγούς να εργάζονται πε- ρισσότερο για να τα βγάλουν πέρα. Αντίστοιχα, η έρευνα επιβεβαιώνει ότι οι ψηφιακές εφαρμογές όχι μόνο τυγχάνουν σημαντικής ζήτησης από τους επιβάτες, αλλά συμβάλλουν καθοριστικά στη βελ- τίωση της λειτουργικής αποτελεσματικό- τητας των οδηγών ταξί. Επιπρόσθετα, σε αντίθεση με άλλες ευρωπαϊκές πόλεις, ο αριθμός των ταξί στις ελληνικές πόλεις καλύπτει απόλυτα τις ανάγκες των κατοί- κων και των επισκεπτών, με το αναγκαίο ζητούμενο να είναι η αύξηση των διαδρο- μών ανά όχημα σε περιόδους αιχμής. Σκιαγραφώντας το προφίλ των οδηγών, η έρευνα αποκαλύπτει πληροφορίες για τα δημογραφικά χαρακτηριστικά της αγοράς ταξί υπογραμμίζοντας τις ποι- κίλες προκλήσεις που αντιμετωπίζουν. Συγκεκριμένα: Σήμερα στην Αττική, το 54% δηλώνει πως οδηγεί και έχει στην ιδιοκτησία του ταξί, με το 46% να είναι οδηγοί. Τρεις στους πέντε οδηγούς στην Αττική έχουν επαγγελματική εμπειρία ως οδηγοί ταξί από 6 έως 20 χρόνια, ενώ το αντίστοιχο ποσοστό στην υπόλοιπη Ελλάδα έχει εμπειρία από 16 έως 30 χρόνια. Στην Αττική, το 65% των οδηγών εργάζεται τουλάχιστον 10 ώρες την ημέρα, ενώ στην υπόλοιπη Ελλάδα το ποσοστό αυτό αγγίζει το 88%. Ανεξαρτήτως γεωγραφι- κής κατανομής σχεδόν εννιά στους δέκα οδηγούς ταξί εργάζονται τουλάχιστον 6 ημέρες την εβδομάδα με το 46% στην Αττική και το 44% στην υπόλοιπη Ελλά- δα να εργάζεται 7 ημέρες την εβδομάδα. Απαντώντας σε ερωτήσεις σχετικά με το μοντέλο λειτουργίας του ταξί στην Ελλάδα, οι οδηγοί δείχνουν να στηρίζουν τον εκσυγχρονισμό του πλαισίου λειτουρ- γίας, προς μια κατεύθυνση αναβάθμισης των παρεχόμενων υπηρεσιών. Ειδικότερα: • Το 93% των οδηγών στην Αττική και το 61% στην υπόλοιπη Ελλάδα δεν θα δέχο- νταν διαδρομές με χαμηλότερη τιμή από το υφιστάμενο κόμιστρο, προκειμένου να αυξήσουν τον τζίρο τους. • Το 63% των οδηγών στην Αττική και το 73% στην υπόλοιπη Ελλάδα είναι υπέρ της ελάχιστης χρέωσης. • Αρνητική άποψη κυριαρχεί ανάμεσα στους οδηγούς για την ύπαρξη μέγιστης χρέωσης ανά διαδρομή. Το 66% των οδη- γών στην Αττική είναι αρνητικό στην επι- βολή μέγιστης χρέωσης ανά διαδρομή, με το 15% να υποστηρίζει την ύπαρξή της. Αντίστοιχα, το 49% τάσσεται υπέρ της απουσίας μέγιστης χρέωσης ανά δια- δρομή, με το 37% να τάσσεται κατά. • Μία σχετικά μεγάλη μερίδα οδηγών (34% στην Αττική και 43% στην υπόλοι- πη Ελλάδα αντίστοιχα) δεν απορρίπτουν το ενδεχόμενο η εφαρμογή δυναμικής τιμολόγησης, να συνεισφέρει θετικά στον κλάδο. • Το 59% στην Αττική και το 68% στην υπόλοιπη Ελλάδα είναι υπέρ της επιδό- τησης κομίστρου με κάθε νόμιμο τρόπο ως κάτι θετικό για τον κλάδο. Ποιες είναι οι συνθήκες εργασίας των οδηγών ταξί;

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz