TM_511

6 22|5|2024 #511 Η τεχνητή νοημοσύνη ήδη υιοθετείται σε ευρεία κλίμακα στις διαδικασίες χρη- ματοοικονομικής πληροφόρησης των εταιρειών, με σχεδόν τα τρία τέταρτα (72%) των επιχειρήσεων να την εφαρμό- ζουν πιλοτικά ή να την χρησιμοποιούν ήδη, κάτι που αναμένεται να αυξηθεί σε σχεδόν καθολικά επίπεδα (99%) την επό- μενη τριετία, σύμφωνα με τη νέα παγκό- σμια έρευνα τη ς KPMG . Υπάρχουν διακυμάνσεις μεταξύ γεω- γραφικών περιοχών, κλάδων και μεγε- θών των εταιρειών. Σε επίπεδο περιο- χής, οι εταιρείες στη Βόρεια Αμερική κινούνται με τον ταχύτερο ρυθμό, με 39% των εταιρειών στην περιοχή να υι- οθετούν επιλεκτικά ή ευρέως την τεχνη- τή νοημοσύνη για την χρηματοοικονο- μική πληροφόρηση, ακολουθούμενες από την Ευρώπη (32%) και την περιοχή Ασίας - Ειρηνικού (29%). Σε επίπεδο κλάδου, τη μεγαλύτερη πρό- οδο έχουν σημειώσει οι επιχειρήσεις τηλεπικοινωνιών και τεχνολογίας, με το 41% να αναφέρει ότι πλέον υιοθετούν επιλεκτικά ή ευρέως την τεχνητή νοημο- σύνη στις διαδικασίες χρηματοοικονομι- κής πληροφόρησής τους, ακολουθούμε- νες από τους κλάδους της ενέργειας, των φυσικών πόρων και των χημικών (35%). Ωστόσο, τα καταναλωτικά προϊόντα και οι επιχειρήσεις λιανικής υπολείπονται ακόμα των υπόλοιπων κλάδων (26%). Η υιοθέτηση επηρεάζεται επίσης από το μέγεθος της εταιρείας, με τις μεγα- λύτερες επιχειρήσεις να έχουν κάνει πε- ρισσότερα βήματα. Η έρευνα της KPMG κατατάσσει την ωρίμανση σε τρεις ομάδες – Leaders (24% των εταιρει- ών), Implementers (52%) και Beginners (24%). Ηγέτες είναι οι 4 στις 10 από τις μεγαλύτερες εταιρείες με έσοδα άνω των 10 δισ. δολαρίων, ενώ λιγότερο από το μισό αυτό ποσοστό είναι ηγέτες στις εταιρείες με έσοδα κάτω των 5 δισ. δολαρίων. Παράλληλα με αυτές τις ριζικές αλλαγές στη χρηματοοικονομική πληροφόρη- ση, η τεχνητή νοημοσύνη έχει επίσης τεράστιο αντίκτυπο στον έλεγχο, παρέ- χοντας νέες δυνατότητες ανάλυσης και άντλησης συμπερασμάτων. Πράγματι, οι εταιρείες αναμένουν από τους ελεγκτές τους να ηγηθούν του μετασχηματισμού που φέρνει το ΑΙ, δίνοντας ώθηση και έμπνευση στον μετασχηματισμό της χρηματοοικονομικής πληροφόρησης. Πάνω από τα τρία τέταρτα των εταιρει- ών πιστεύουν ότι η χρήση της τεχνη- τής νοημοσύνης είναι από μέτρια έως πολύ σημαντική για τους εξωτερικούς ελεγκτές τους, μαζί με την αυτοματο- ποίηση και την ανάλυση δεδομένων, οι οποίες συνδέονται στενά με την υιοθέ- τηση της τεχνητής νοημοσύνης. Το με- γαλύτερο μερίδιο των εταιρειών (82%) θεωρούν ότι οι ελεγκτές τους είναι πιο μπροστά ή στο ίδιο επίπεδο με τις ίδιες στην υιοθέτηση του ΑΙ για τις χρηματο- οικονομικές αναλύσεις. Η Salesforce  δημοσίευσε πρόσφατα νέα δεδομένα από την έρευνά της AI/IT Disconnect Research , εστι- άζοντας στις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις (ΜμΕ). Τα ευρή- ματα αποκαλύπτουν πως οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις δείχνουν συνεχώς αυξα- νόμενη εμπιστοσύνη στις τεχνολογίες τεχνητής νοη- μοσύνης και την υιοθέτησή τους, ξεπερνώντας μάλιστα τους μεγαλύτερους οργανι- σμούς στην αξιοποίησή της. Η μελέτη, η οποία διεξήχθη σε συνεργασία με τη Vanson Bourne, περιελάμβανε διπλή ανώνυμη έρευνα σε 600 επαγγελματίες του τομέα της πληρο- φορικής στην Αυστραλία, τη Γαλλία, τη Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο και τις Ηνωμένες Πολιτείες, μεταξύ Δεκεμβρίου 2023 και Ιανουαρίου 2024. Συγκεκριμένα, η έρευνα αποκαλύπτει ότι η συντριπτική πλει- οψηφία (95%) των επαγγελματιών πληροφορικής στις ΜμΕ χρησιμοποιεί αποτελεσματικά την παραγωγική τεχνητή νοη- μοσύνη στην εργασία τους, το 96% δηλώνει ότι η τεχνολογία αυτή εφαρμόζεται στον οργανισμό τους και το ίδιο ποσοστό (96%) πως κατανοεί τις περιπτώσεις χρήσης της. Τα ποσοστά αυτά είναι σημαντικά υψηλότερα από τα αντίστοιχα σε μεγάλες επιχειρήσεις (81%, 87% και 85%, αντίστοιχα). Η έρευνα υπογραμμίζει επίσης τις προκλήσεις που αντιμε- τωπίζουν οι μεγαλύτερες επιχειρήσεις στην υιοθέτηση της τεχνητής νοημοσύνης. Οι ομάδες πληροφορικής των μεγάλων εταιρειών έχουν πε- νταπλάσιες πιθανότητες από τις αντίστοιχες των ΜμΕ να δυσκολευτούν να βρουν την ισορροπία μεταξύ ταχύτητας, επιχειρηματικής αξίας και ασφάλειας κατά την εφαρμο- γή νέων τεχνολογιών. Επιπλέ- ον, εκφράζουν διπλάσια ανη- συχία για το ότι οι υποδομές διαχείρισης δεδομένων και ασφάλειάς τους δεν μπορούν να ανταποκριθούν στις απαι- τήσεις της καινοτομίας. Υπενθυμίζεται πως και οι υπόλοιπες ομάδες στελεχών των ΜμΕ (πέραν των υπεύθυνων πληροφορικής) διερευνούν την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης στις δραστηριό- τητές τους. Σύμφωνα με την έκθεση SMB Trends Report (Φε- βρουάριος 2024), το 71% των ομάδων marketing των ΜμΕ έχει καθορισμένη στρατηγική ΑΙ, ενώ το 58% χρησιμοποιεί ήδη τα σχετικά εργαλεία και τεχνολογίες. Επιπρόσθετα, το 64% των υπαλλήλων γραφείου των ΜμΕ πιστεύει ότι η παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη θα μπορούσε να βελτιώσει την αποτελε- σματικότητά τους και το 62% ότι θα μπορούσε να βελτιώσει την εξυπηρέτηση πελατών. Σημειώνεται πως μόνο το 33% των ομάδων πωλήσεων χρησιμοποιεί επί του παρόντος εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης, ενώ το 72% του χρόνου τους δαπανάται σε δραστηριότητες που δεν σχετίζονται άμεσα με τις πωλήσεις και οι οποίες θα μπορούσαν να υποστηριχθούν από την ΑΙ. Αύξηση στις εταιρείες που χρησιμοποιούν ΑΙ Salesforce Οι ΜμΕ εμπιστεύονται την παραγωγική τεχνητή νοημοσύνη

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz