TM_492

6 18|4|2024 #492 Ο τομέας Threat Intelligence τη ς Check Point Software Technologies Ltd . δ η- μοσίευσε την τελευταία κατάταξη Brand Phishing Ranking για το 1ο τρίμηνο του 2024. Η κατάταξη αναδεικνύει τις μάρ- κες που μιμούνται συχνότερα οι εγκλη- ματίες του κυβερνοχώρου στις προσπά- θειές τους να εξαπατήσουν άτομα και να κλέψουν προσωπικές πληροφορίες ή διαπιστευτήρια πληρωμών. Κατά το πρώτο τρίμηνο του 2024, η Microsoft συνέχισε να είναι το εμπορικό σήμα που μιμήθηκαν περισσότερο στις επιθέσεις phishing, αντιπροσωπεύοντας το εντυπωσιακό 38% όλων των προσπα- θειών. Η Google σημείωσε μια μικρή άνοδο στη δεύτερη θέση, καταλαμβά- νοντας το 11%, σημειώνοντας μικρή άνοδο σε σχέση με την προηγούμενη τρίτη θέση. Ομοίως, το LinkedIn σημείωσε επί- σης άνοδο στην τρίτη θέση, με 11% των εν λόγω προσπαθειών, σημειώνοντας αξιοσημείωτη αύξηση σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο. Ο τομέας της τεχνολογίας παρέμεινε αμετάβλητος ως ο κλάδος με τη μεγαλύ- τερη προσποίηση στο brand phishing, ακολουθούμενος από τα κοινωνικά δί- κτυα και τις τράπεζες. Τα brand τεχνο- λογίας κατέχουν την πρώτη θέση στις επιθέσεις phishing, πιθανότατα λόγω της ευρείας χρήσης τους σε εταιρικά και απομακρυσμένα περιβάλλοντα ερ- γασίας, γεγονός που τα καθιστά προσο- δοφόρο σημείο εισόδου στα περιουσι- ακά στοιχεία μιας εταιρείας. Σε πολλές περιπτώσεις, χρησιμοποιούνται με τα εσωτερικά διαπιστευτήρια του εργαζο- μένου και η έκθεσή τους αποτελεί ακό- μη μεγαλύτερο κίνδυνο από την αποκάλυψη των προσωπικών στοιχείων ενός ατόμου στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, στις πλατφόρμες αποστολής ή στις τραπεζικές πλατφόρμες. Έρευνα της Check Point αναδεικνύει έξαρση κυβερνοαπειλών Εκτεθειμένες οι ΜμΕ σε κυβερνοεπιθέσεις H ταχεία ανάπτυξη της τεχνολογίας και η ραγδαία εξέλιξη του διαδικτύου κάνουν ακόμα πιο απαραίτητη την άμυνα απέ- ναντι σε κυβερνοεπιθέσεις. Στην Ελλάδα, οκτώ στις δέκα επιχειρήσεις εκτιμούν ότι υπάρχουν κίνδυνοι, ενώ μόνο οι μισές έχουν σχέδιο αντιμετώπισης πιθανής κυβερνοεπίθεσης, αν και ακόμη το πο- σοστό των ελληνικών επιχειρήσεων που έχουν δεχτεί κάποια επίθεση είναι ιδιαί- τερα χαμηλό. Αυτά δείχνουν οι έρευνες αναφορικά με την κυβερνοασφάλεια των επιχειρήσεων, η οποία αποτελεί βα- σικό πρόβλημα στη νέα ψηφιακή εποχή. Σύμφωνα με στοιχεία του Συνδέσμου Ελληνικών Βιομηχανιών , κάθε 10 δευ- τερόλεπτα συμβαίνει μία επίθεση κακό- βουλου λογισμικού (ransomware), ενώ παγκοσμίως το 37% των επιχειρήσεων που δέχτηκαν κυβερνοεκφοβισμό το 2022 ήταν μικρομεσαίες. Μάλιστα, το κόστος του κυβερνοεγκλήματος το 2025 εκτιμάται ότι θα φτάσει στα 10,5 τρισ. δο- λάρια. Στην Ελλάδα, το 6,9% των ελληνι- κών επιχειρήσεων προχώρησαν ήδη σε επικαιροποίηση της στρατηγικής κυβερ- νοασφάλειας τον περασμένο χρόνο. Την ίδια στιγμή, το 92% των επιχειρήσεων που επενδύουν σε ανθρώπινο δυναμικό, δι- αδικασίες και τεχνολογία έχουν περισσότε- ρες πιθανότητες εντοπισμού και αντιμετώ- πισης των κυβερνοαπειλών. Έχει αποδειχθεί διεθνώς ότι οι τέσσερις στις δέκα μικρομε- σαίες επιχειρήσεις που υφίστανται απώλεια δεδομένων δεν επαναλειτουργούν. Πανελλαδική έρευνα σε επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα για την ασφάλειά τους στο διαδίκτυο, την οποία διενήργησε η Metron Analysis , για λογαριασμό της Vodafone , έδειξε ότι το 1/3 των ελληνικών εταιρειών ανέφερε περιστατικά κυβερνοεπίθεσης ή κυβερ- νοεγκλήματος που αφορούσαν κυρίως παραπλανητικά e-mails, καθώς και κακό- βουλο λογισμικό ή hacking κοινωνικών δικτύων και e-mails, αλλά και παραβία- ση προσωπικών δεδομένων πελατών σε μικρότερο ποσοστό. Μάλιστα, από τις επιχειρήσεις που αντιμετώπισαν κυβερ- νοεπίθεση, οι δύο στις τρεις θεωρούν ότι είναι πολύ πιθανό να επαναληφθεί και στο μέλλον, με το 21% να έχει απευθυνθεί στη Δίωξη Ηλεκτρονικού Εγκλήματος για θέματα ασφάλειας στο διαδίκτυο.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz