TM_489
8 15|4|2024 #489 Την πρώτη του διαδρομή με επιβάτες πραγματοποίησε την Τε- τάρτη, 10 Απριλίου, το ένα από τα έξι ηλεκτρικά λεωφορεία του ΟΑΣΘ π ου εκτελούν αυτό το χρονικό διάστημα δοκιμαστικά δρομολόγια. Οι επιβάτες σε αυτό το δρομολόγιο ήταν εκπρόσωποι των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, οι οποίοι ανταποκρίθηκαν στο κάλε- σμα του Οργανισμού, προκειμένου να «γνωριστούν» με τα καινούρια ηλεκτρικά λεωφορεία και να μετα- φέρουν τις εντυπώσεις τους στο επιβατικό κοινό της Θεσσαλονίκης. Ο ΟΑΣΘ παραλαμβάνει 110 και- νούρια ηλεκτρικά λεωφορεία, 55 σταθερούς φορτιστές διπλής φόρ- τισης και τρεις φορητούς φορτι- στές, έπειτα από διεθνή διαγωνι- σμό του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Η ολοκλήρωση των δοκιμαστικών θα γίνει μόλις το καθένα από τα έξι λεωφορεία διανύσει 5.000 χι- λιόμετρα, δηλαδή, όπως υπολογίζεται, στο τέλος Απριλίου. Αμέ- σως μετά θα παραληφθούν από το Ελληνικό Δημόσιο και θα δο- θούν στον ΟΑΣΘ. Παράλληλα, έχει ήδη αρχίσει η εγκατάσταση της τηλεματικής και των μηχανημάτων επικύρωσης εισιτηρίων. Ακολούθως τα λεωφορεία θα πάρουν πινακίδες κυκλοφορίας και θα ασφαλιστούν. Μέσα στον Μάιο, οι σχετικές διαδικασίες θα έχουν ολοκληρωθεί και θα αρχίσουν τα δρομολόγια. Τα έξι λεωφορεία φορτίζονται από δύο φορτιστές, οι οποίοι τοποθε- τήθηκαν προσωρινά στο αμαξο- στάσιο του ΟΑΣΘ, στη Σταυρούπο- λη. Τις επόμενες εβδομάδες, μόλις ολοκληρωθούν τα δοκιμαστικά, οι δύο φορτιστές θα μεταφερθούν σε διπλανό οικόπεδο, όπου κατασκευ- άζεται ο σταθμός φόρτισης των 110 ηλεκτρικών λεωφορείων και θα εγκατασταθούν μόνιμα και οι 55 φορτιστές. Τα ηλεκτρικά λεωφορεία είναι 12m, 75 επιβατών. Φορτίζονται σε περί- που τρεις ώρες. Βάσει των προδια- γραφών του διαγωνισμού, πρέπει να έχουν αυτονομία τουλάχιστον 180km. Τα έως τώρα δοκιμαστικά δρομολόγια έχουν δείξει ότι η αυτονομία των λεωφορείων μπορεί να αγγίζει και τα 300km. Διαθέτουν σύστημα κλιματισμού, εξαερισμού και ανακλινόμε- να παράθυρα. Έχουν ράμπα για την πρόσβαση των ΑΜΕΑ στη μεσαία θύρα και ειδική θέση για αναπηρικό αμαξίδιο. Μεγάλη έρευνα για το ΣΣΜΑ από τον ΟΑΣΑ O ΟΑΣΘ πραγματοποίησε το πρώτο δρομολόγιο με ηλεκτρικό λεωφορείο Ο ΟΑΣΑ γ υρίζει νέα σελίδα στην αστική μετακίνηση με την έναρξη διεξαγωγής εκτεταμένης έρευνας και μετρήσεων για την εκπόνηση του Στρατηγικού Σχεδίου Μεταφορών Αττικής (ΣΣΜΑ), ενός ολι- στικού σχεδίου δράσεων που θα καθο- ρίσει το μέλλον των μετακινήσεων στην πρωτεύουσα. Στόχος του ΣΣΜΑ είναι η βελτίωση της κινητικότητας των πολιτών και η αποδο- τικότερη λειτουργία του ευρύτερου συ- στήματος των αστικών συγκοινωνιών, με ορίζοντα εικοσαετίας και με έμφαση στη διαλειτουργικότητα των μέσων και την προώθηση βιώσιμων αστικών μεταφορών. «Το Στρατηγικό Σχέδιο Μεταφορών της Αττικής θα συμβάλλει στη δημιουρ- γία ενός νέου συστήματος μεταφορών στην πρωτεύουσα, επικεντρωμένο στις δημόσιες αστικές συγκοινωνίες για τα επόμενα είκοσι χρόνια. Οι δράσεις του σχεδίου αυτού θα υλοποιηθούν με σκο- πό οι Συγκοινωνίες Αθηνών να είναι προ- σβάσιμες από όλους και να αποτελούν την πρώτη επιλογή για την μετακίνηση όλων. Συνεπώς, οι έρευνες είναι απαραί- τητες και η συμμετοχή των πολιτών με- τράει», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΑΣΑ, κος Γιώργος Σπηλιόπουλος , σχολιάζοντας την έναρξη της διεξαγω- γής της μεγάλης έρευνας στο ευρύ κοινό. Ο ΟΑΣΑ καλεί τους πολίτες και επι- σκέπτες της Αττικής να συμμετάσχουν ενεργά στη διαμόρφωση του ΣΣΜΑ, συμμετέχοντας στη μεγάλη έρευνα που θα πραγματοποιηθεί. Η έρευνα θα διεξα- χθεί, τουλάχιστον, σε 36.600 νοικοκυριά, 71.200 μετακινούμενους σε σταθμούς μετρό, τραμ, λεωφορείων, τρόλεϊ και τρέ- νων, αλλά και σε λιμάνια και αεροδρόμια. Επίσης, σε οδηγούς ταξί και εταιρείες αστικών εμπορευματικών μεταφορών.
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz