TM_485
8 9|4|2024 #485 Δύο στους τρεις Έλληνες συμβου- λεύονται κριτικές προτού αγορά- σουν ένα προϊόν ή μια υπηρεσία, αναφέρει η νέα έρευνα Customer Experience Stories της Focus Bari. Ειδικότερα, σύμφωνα με τη νέα έρευνα που διεξάγεται πανελ- λαδικά από την Focus Bari κάθε άνοιξη και φθινόπωρο: • Δύο στους τρεις Έλληνες συμ- βουλεύονται κριτικές και αξιολο- γήσεις online προτού αγοράσουν ένα προϊόν ή μία υπηρεσία, και επίσης δύο στους τρεις δηλώνουν ότι οι ίδιοι μπαίνουν να κάνουν αξιολόγηση μετά από μία εμπειρία τους με κάποιον οργανισμό, είτε όταν η εμπειρία ήταν εκπληκτική, είτε όταν ήταν πολύ κακή. • Τρεις στους τέσσερις Έλληνες δηλώνουν ότι είχαν μια εξαιρε- τική εμπειρία με κάποιον οργανισμό, ιδιωτικό ή δημόσιο μέσα στο τελευταίο εξάμηνο, αλλά και τρεις στους πέντε είχαν μια απογοητευτική εμπειρία, όπου όχι μόνο δεν εξυπηρετήθηκαν, αλλά ταλαιπωρήθηκαν, θύμωσαν, με πρόθεση να εγκαταλείψουν τον συγκεκριμένο οργανισμό. • Οι εμπειρίες των καταναλωτών καταγράφονται με δικά τους λό- για, και είτε θετικές, είτε αρνητι- κές, βοηθούν τους οργανισμούς να βελτιώνουν τη διάδραση με τους πελάτες τους. • Οι ίδιοι οι καταναλωτές περιγρά- φουν τι «χτίζει» μια εκπληκτική εμπειρία, αλλά και τι την «γκρεμί- ζει», εστιάζοντας κυρίως στο κατά πόσον εξυπηρετούνται πραγμα- τικά χωρίς να ταλαιπωρούνται, κατά πόσον οι εταιρείες αναγνωρίζουν και διορθώνουν τα λάθη τους, τηρούν τις υποσχέσεις που προβάλλουν στις διαφημίσεις τους, και πάνω απ’ όλα το σημαντικότερο στοιχείο που μπορεί να κάνει μια εμπειρία πελάτη αξέχαστη – ή και ολέθρια – είναι η συμπεριφορά του προσωπικού, ο τρόπος, η ευγένεια και το αυθεντικό ενδιαφέρον. Το ΕΒΕΑ σε συνεργασία με την εταιρεία Deloitte π ραγματοποίησε έρευνα με αντικείμενο την αποτύπωση του αισθή- ματος του «παλμού» του ελληνικού επι- χειρείν, στην οποία κάλεσε τα μέλη του να λάβουν μέρος. Η υλοποίηση της έρευνας είχε ως στόχο την αποτίμηση της αναπτυξιακής δυ- ναμικής των επιχειρήσεων - μελών του ΕΒΕΑ, στους κλάδους δραστηριοποίη- σής τους, κατά το τελευταίο τρίμηνο. Ει- δικότερα, η εν λόγω έρευνα, που θα επα- ναλαμβάνεται ανά τρίμηνο, αποσκοπεί στη «χαρτογράφηση» και αποτύπωση του κλίματος που επικρατεί στις επιχει- ρήσεις του αντίστοιχου οικοσυστήμα- τος, αναδεικνύοντας, παράλληλα, τα βασικά ζητήματα που επηρεάζουν και διαμορφώνουν την ελληνική επιχειρη- ματικότητα, με έμφαση στην εξαγωγική δραστηριότητα και στην ψηφιακή και πράσινη μετάβασή τους. Στην πρώτηπερίοδοαναφοράς της έρευ- νας, συμμετείχαν περίπου 200 μικρο- μεσαίες επιχειρήσεις όλων των κλάδων της οικονομίας και ποικίλων νομικών μορφών. Οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις συγκροτούν τη συντριπτική πλειονότη- τα της επιχειρηματικής δραστηριότητας στην Ελλάδα και στην παρούσα έρευνα αποτελούν τον «πυρήνα» του δείγματος. Ως εκ τούτου, αποτελούσε προτεραιότη- τα της συγκεκριμένης έρευνας η κατα- γραφή των απόψεων της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας γύρω από ευκαιρί- ες και προκλήσεις που αντιμετωπίζουν, με έμφαση σε δύο θεματικές ενότητες: την εξαγωγική δραστηριότητα και την ψηφιακή / πράσινη μετάβαση. Όπως προκύπτει από την έρευνα, τα κύρια συμπεράσματα μπορούν να συνο- ψιστούν ως εξής: • Ένα αρκετά μεγάλο ποσοστό των ελλη- νικών επιχειρήσεων έχουν ή σκοπεύουν να αποκτήσουν εξαγωγική δραστηρι- ότητα, η οποία, προϊόντος του χρόνου, προβλέπεται είτε να διατηρηθεί στα ίδια επίπεδα είτε να αυξηθεί σε ένα βαθμό για τις περισσότερες επιχειρήσεις. • Φαίνεται πως οι επιχειρήσεις δεν έχουν ενστερνιστεί τα δυνητικά οφέλη από την πράσινη μετάβαση στον ίδιο βαθμό που τα αναγνωρίζουν για την ψηφιακή μετάβαση. Αυτό μπορεί να οφείλεται εν μέρει και στο γεγονός ότι οι περισσότερες επιχειρήσεις δηλώνουν ότι δεν διαθέτουν την απαραίτη- τη τεχνογνωσία σχετικά με θέματα πράσινης μετάβασης. Αντιθέτως, ο ψηφιακός μετα- σχηματισμός αναγνωρίζεται ως σημαντική πηγή ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. ΕΒΕΑ και Deloitte διεξήγαγαν έρευνα για το ελληνικό επιχειρείν 2 στους 3 συμβουλεύονται κριτικές προτού αγοράσουν
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz