TM_477

8 28|3|2024 #477 Τα χρηματοοικονομικά είναι πάντα ένας τομέας που ευδοκιμεί. Η καινοτομία και η τεχνητή νοημοσύνη προσφέρει περαι- τέρω ευκαιρίες για να ταρακουνήσει τη βιομηχανία. Οπλισμένες με τεχνολογία αιχμής, οι εταιρείες ελπίζουν να διερευ- νήσουν νέους τρόπους εργασίας και να ενισχύσουν την παραγωγικότητα, σύμ- φωνα με το Financial Times. «Υπάρχουν αρκετοί τομείς χρηματο- δότησης όπου βλέπουμε ότι η τεχνητή νοημοσύνη αρχίζει να έχει επιρροή», λέει ο Peter Weston, Αναπληρωτής Δι- ευθυντής Χρηματοπιστωτικών Υπη- ρεσιών στον υπεύθυνο προσλήψεων Harvey Nash. «Για παράδειγμα, στην επενδυτική τραπεζική και τη διαχείρι- ση επενδύσεων, έχουμε δει μια αλλαγή στον τομέα της πληροφορικής, όπου η τεχνητή νοημοσύνη χρησιμοποιείται όλο και περισσότερο ως η πρώτη γραμ- μή υποστήριξης για τις λειτουργίες του γραφείου βοήθειας». Ταυτόχρονα, οι ασφαλιστικές εταιρείες στρέφονται στην εν λόγω τεχνολογία για να βοηθήσουν στην αναδοχή και την τιμολόγηση των ασφαλίστρων. Πέ- ρυσι, η βρετανική ασφαλιστική Hiscox παρουσίασε το δικό της μοντέλο AI, το οποίο δημιούργησε σε συνεργασία με την Google, μια κίνηση που χαιρετίστη- κε ως η πρώτη στην ασφαλιστική αγορά του Λονδίνου. «Αυτό έχει πραγματικά αντίκτυπο, καθώς η μείωση των δευτερολέπτων από τον χρόνο που απαιτείται για την απάντηση σε ένα ερώτημα μπορεί να κάνει τη δια- φορά σε μια συμφωνία», λέει ο Weston. Ο Michael Conway, εταίρος και επικε- φαλής μετασχηματισμού AI στην IBM Consulting στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ιρλανδία, λέει ότι διάφοροι παρά- γοντες οδηγούν αυτήν την αλλαγή. Μεταξύ των πιο σημαντικών είναι ότι οι πελάτες θέλουν μια ψηφιακή εμπειρία υψηλού επιπέδου κατά τον χειρισμό των οικονομικών τους. «Οι μεταβαλλό- μενες προσδοκίες των πελατών, η αντα- γωνιστική αναστάτωση, η εμφάνιση επιχειρηματικών οικοσυστημάτων και πλατφορμών, οι απειλές για την ασφά- λεια στον κυβερνοχώρο, η επιχειρησι- ακή ανθεκτικότητα και οι ρυθμιστικές ενέργειες επιταχύνουν τον ρυθμό μετα- σχηματισμού των χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών και επιταχύνουν την υιοθέ- τηση μιας τεχνολογίας όπως η τεχνητή νοημοσύνη», λέει ο Conway. Οι εικονικοί βοηθοί, προσθέτει, μεταβαί- νουν από καινοτόμα και χρήσιμα αξε- σουάρ σε δυνητικά μετασχηματιστικά εργαλεία. «Οποιαδήποτε πολύπλοκη ροή εργασίας, από τον εντοπισμό οικονομικών εγκλη- μάτων και την αξιολόγηση της κανονι- στικής συμμόρφωσης έως την επεξερ- γασία πληρωμών, μπορεί να επωφεληθεί από έναν εικονικό βοηθό που παράγει αποτελέσματα με δυνατότητα δράσης», λέει. Τα δεδομένα από τον Harvey Nash αποκαλύπτουν ότι η πλειοψηφία των εταιρειών σχεδιάζει να χρησιμοποιήσει την εν λόγω τεχνολογία. Σε μια έρευ- να των εταιρειών χρηματοπιστωτικών υπηρεσιών που διενεργήθηκε πέρυσι, περισσότερο από το 60% δήλωσε ότι εξετάζει ενεργά, δοκιμάζει ή εφαρμό- ζει την τεχνητή νοημοσύνη. Τα επίπεδα απορρόφησης ποικίλλουν ανάλογα με την εργασία: από 70% για τη δημιουργία ή τη δοκιμή κώδικα έως 46% για τη δη- μιουργία γραφικών ή εικόνων. Αν και γίνεται πιο ξεκάθαρο ως προς το πού θα χαθούν θέσεις εργασίας, ο Conway είναι πεπεισμένος ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα αυξήσει τις θέσεις εργα- σίας – αντί να τις αντικαταστήσει εξ ολο- κλήρου – με νέες θέσεις απασχόλησης να ανοίγουν για να βοηθήσουν στην προώθηση της τεχνολογίας αυτής. Ταυτόχρονα, ο Weston είναι σαφής ότι συμβαίνουν ορισμένες αλλαγές που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τους τεχνο- λογικούς ρόλους, με τα μεγέθη των ομά- δων πληροφορικής να συρρικνώνονται λόγω της αυξημένης αυτοματοποίησης. Οι εργαζόμενοι σε γραφεία υποστήρι- ξης διατρέχουν μεγαλύτερο κίνδυνο, αν και αυτό θα μπορούσε να δώσει σε αυτούς τους εργαζόμενους την ευκαιρία να αναβαθμίσουν τις δεξιότητές τους και να εξειδικευτούν. Η τεχνητή νοημοσύνη αλλάζει τον χρηματοοικονομικό τομέα

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz