TM_472

12 20|3|2024 #472 H αγορά του ηλεκτρονικού εμπο- ρίου της ευρύτερης περιοχής των Βαλκανίων και της ΝΑ Ευρώπης εί- ναι από τις πλέον αναπτυσσόμενες τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε δι- εθνές επίπεδο. Ειδικότερα το 2022 η αξία του ηλεκτρονικού εμπορίου των χωρών της Κεντρικής και Ανα- τολικής Ευρώπης προσέγγισε τα 94 δισ. ευρώ, με ετήσια αύξηση 14% στη διάρκεια της τελευταίας πεντα- ετίας, ενώ το 2023 ξεπέρασε τα 100 δισ. ευρώ. Τα παραπάνω στοιχεία που βλέ- πουν το φως της δημοσιότητας όπως και πολλά ακόμη θα παρουσιαστούν στη διάρκεια του Balkan eCommerce Summit που διοργανώνεται στις 4 και 5 Απριλίου 2024 στη Σόφια της Βουλγαρίας, με την συμμετοχή 14 χωρών, μεγάλου αριθμού επιχειρήσεων και ηλεκτρονικών πλατφόρμων. Αποκλειστικός αντιπρόσωπος του συνεδρίου στην Ελλάδα είναι η εταιρία Generation Y. Τα social media αλλάζουν το ηλεκτρονικό εμπόριο - κυρί- αρχο κανάλι το smart phone Το 89% της επισκεψιμότητας σήμερα στα ηλεκτρονικά κα- ταστήματα των χωρών της Βαλκανικής προέρχεται από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media), σύμφωνα με αναλυτικά στοιχεία (έρευνα της Mediapost Hit Mail) που θα παρουσιαστούν στο συνέδριο, αναφέρει ο Nikola Ilchev. Για το λόγο αυτό το Digital Marketing θα βρεθεί στο επίκεντρο των ενημερωτικών παρουσιάσεων του συνεδρίου προς τις συμμετέ- χουσες εταιρίες, με στόχο να τις οδηγήσει σε υιοθέτηση μεθόδων για ουσιαστική αύξηση των πωλή- σεων. Άλλα στοιχεία που παρουσι- άζουν ενδιαφέρον είναι ότι το 44% των καταναλωτών ηλεκτρονικών αγορών στην Ευρώπη επιλέγει λύσεις παράδοσης εκτός σπιτι- ού, ενώ τελικά μόλις το 68% των καταναλωτών ηλεκτρονικών αγορών δίνουν προτεραιότητα στην τιμή στις αγοραστικές τους αποφάσεις. Ένα ακόμη ουσιαστικό ζήτημα, που συνδέεται με τις προοπτικές ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου, είναι η επιλογή της βέλ- τιστης λύσης που ταιριάζει σε κάθε επιχείρηση που δραστηριο- ποιείται στο ηλεκτρονικό εμπόριο στον τομέα της μεταφοράς και παράδοσης των προϊόντων στον τελικό καταναλωτή, με ταχύτη- τα και ασφάλεια. Θέμα που επίσης θα απασχολήσει το συνέδριο. Άνοδος του e-commerce στα Βαλκάνια Πόσο στοίχισαν οι ευπάθειες στην Google; Η Google κατέβαλε 10 εκατομμύρια δο- λάρια σε αμοιβές για την ανακάλυψη ευ- παθειών μόνο για το 2023, καθώς – όπως είναι φυσικό - αφού ερευνητές ασφαλεί- ας εντόπισαν χιλιάδες ευπάθειες σε όλα τα προϊόντα και τις υπηρεσίες της. Το πα- ραπάνω νούμερο σηματοδοτεί σχετική μείωση από το ποσό που είχε καταβάλ- λει η εταιρεία για τον ίδιο λόγο το 2022 (12 εκατ. δολάρια). Περισσότεροι από 600 hacker «λευ- κού καπέλου» σε πάνω από 65 χώρες ανταμείφθηκαν από τον τεχνολογικό γί- γαντα για την ανακάλυψη ατελειών στα συστήματά του. Η υψηλότερη μεμονω- μένη πληρωμή που απονεμήθηκε έφτα- σε τα 113.337 δολάρια. Από τα συνολικά 10 εκατ. δολάρια που απένειμε η Google πάνω από τα 3,4 εκατ. δολάρια δόθηκαν σε ανταμοιβές ερευνητών που αποκά- λυψαν "αξιοσημείωτες" ευπάθειες στο οικοσύστημα Android, καθώς η εταιρεία αύξησε την εστίασή της στην ασφάλεια κινητών συσκευών. Αξίζει να σημειωθεί, πως τοWear OS, μια έκδοση του λειτουρ- γικού συστήματος Android της Google που έχει σχεδιαστεί για smartwatches και άλλα wearables, προστέθηκε στο πρόγραμμα bug bounty το 2023 για να «δώσει περαιτέρω κίνητρα για την έρευ- να σε νέες τεχνολογίες wearable και να διασφαλιστεί η ασφάλεια των χρηστών». Συνολικά, η Google, από το 2010 μέχρι σήμερα, έχει καταβάλει 59 εκατ. δολάρια σε ανταμοιβές ερευνητών για τον εντο- πισμό ευπαθειών.

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz