TM_47
2 8|4|2022 #047 Τη δική τους απάντηση στις ανεξάρτη- τες πλατφόρμες παροχής χρηματοοικο- νομικών υπηρεσιών fintech ετοιμάζουν οι ελληνικές τράπεζες σε συνεργασία με τεχνολογικές εταιρείες. Στόχος τους είναι να αναστρέψουν την συνεχώς ανοδική πορεία του fintech το οποίο τους «κλέβει» συνεχώς μερίδια, καθώς προσφέρει καινοτόμες ψηφι- ακές υπηρεσίες που μέχρι σήμερα οι παραδοσιακές τράπεζες δεν έχουν κα- ταφέρει να προσφέρουν τουλάχιστον στο ίδιο υψηλό τεχνολογικό επίπεδο για τους πελάτες τους. Στόχος των τραπεζών είναι η προσέλκυ- ση της μελλοντικής γενιάς πελατών, της λεγόμενης και γενιάς Z, δηλαδή των ση- μερινών 20άρηδων και 30άρηδων, που έχουν άριστη σχέση με την τεχνολογία και στους οποίους σήμερα το fintech έχει ξεκάθαρο προβάδισμα. Στην κατεύθυνση αυτή, το πρώτο βήμα κάνει η Τράπεζα Πειραιώς, η οποία ανα- κοίνωσε την στρατηγική συμμαχία με τη Nathec, κορυφαία ελληνική εταιρεία παροχής υπηρεσιών πληροφορικής με ισχυρή παρουσία στους τομείς των χρη- ματοοικονομικών υπηρεσιών. Οι δύο πλευρές θα προχωρήσουν στην ανάπτυξη μιας ανεξάρτητης καινοτόμου ψηφιακής τράπεζας προς πελάτες στην Ελλάδα και την υπόλοιπη ευρωπαϊκή αγο- ρά για την παροχή χρηματοοικονομικών και τραπεζικών υπηρεσιών. Η νέα πλατ- φόρμα BankTech που θα αναπτυχθεί θα παρέχει υπηρεσίες Banking-as-a-Service, Buy-Now-Pay-Later, digital onboarding και άλλα χρηματοοικονομικά προϊόντα προς τους καταναλωτές, με ψηφιακό και ευέλικτο τρόπο. Η νέα πλατφόρμα BankTech, στην οποία η Τράπεζα Πειραιώς θα έχει το πλειοψη- φικό ποσοστό, θα απευθυνθεί καταρχάς σε 1 εκατομμύριο πελάτες λιανικής της Τράπεζας, οι οποίοι είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία και δεν χρησιμοποι- ούν φυσικά καταστήματα. Σημειώνεται ότι η πελατειακή βάση της Τράπεζας Πειραιώς ανέρχεται σε 5,7 εκατ. ανθρώ- πους, περίπου το 65% του «bankable» πληθυσμού της Ελλάδας. Στις συναλλα- γές μέσω e-banking η Τράπεζα Πειραιώς έχει μερίδιο περίπου 35% της αγοράς. Η κίνηση αυτήν της Πειραιώς δείχνει τον δρόμο που θα ακολουθήσουν και οι υπόλοιπες ελληνικές τράπεζες, καθώς είναι υποχρεωμένες να «ματσάρουν» την τεχνολογική εξέλιξη των fintech. Σε διαφορετική περίπτωση θα βλέπουν τον ανταγωνιστικό αυτόν κλάδο να κερ- δίζει όλο και μεγαλύτερα μερίδια τρα- πεζικών υπηρεσιών, με απρόβλεπτες συνέπειες για την επιβίωση τους. Η νέα, κοινή διοικητική ομάδα των Nova και WIND Hellas έχει αναλάβει να τρέξει τις διαδικασίες που απαιτούνται για τη συγχώ- νευση των 2 εταιρειών. Αρκετά είναι τα ζητήματα που αρχίζουν σταδιακά να παίρνουν τον δρόμο τους και για το πρώτο από αυτά η απόφαση είναι οριστική. Πρόκει- ται για την εμπορική επωνυμία της νέας εταιρείας, η οποία θα φέ- ρει το όνομα Nova. Η απόφαση που πάρθηκε δεν ήταν δύσκολη και σε αυτό 2 ήταν οι λόγοι που έπαιξαν τον ρόλο τους. Πρώτα απ’ όλα η χρήση του ονόματος WIND προϋποθέτει την πληρωμή τέλους, καθώς η εταιρεία κατέβαλε μέχρι σήμερα 20 εκατομμύρια ετησίως στον ομότιτλο ιταλικό όμιλο και δεν υπάρχει κανένας λόγος να συνεχιστεί αυτό. Επιπρόσθετα, η επωνυμία Nova είναι ένα brand name με τεράστια οντότητα στην ελληνική αγορά και σημαντική απήχηση στην ελλη- νική κοινωνία. Σύμφωνα μάλιστα με έγκυρες πληροφορίες του Techmail, τον προσεχή Σεπτέμβρη μπαίνουν τίτλοι τέλους για το brand name WIND που εισήλθε για πρώτη φορά στην ελληνική αγορά στις 5 Ιουνίου του 2007, καθώς η εται- ρεία από τότε και στο εξής θα φέ- ρει την επωνυμία Nova. Σε πρώτη φάση θα αλλάξει η επωνυμία των WIND shops σε Nova shops, ενώ γίνεται αγώνας δρόμου, ώστε τα νέα συνδυαστικά πακέτα Nova της ενοποιημέ- νης εταιρείας που προκύπτει από τη συγχώνευση των 2 εταιρι- ών, τα οποία θα περιλαμβάνουν υπηρεσίες συνδρομητικής τη- λεόρασης, σταθερής τηλεφωνίας/Internet και πλέον και κινητής τηλεφωνίας, να προσφέρονται μέσω της κοινής αλυσίδας του πανελλαδικού δικτύου 200+ καταστημάτων. Τράπεζες: Αναζητούν τεχνολογικούς συμμάχους για να «πολεμήσουν» το fintech Του Γιώργου Καλούμενου Οριστικό: Από τον Σεπτέμβρη ηWIND μετονομάζεται σε Nova! Του Χάρη Ματθαίου
Made with FlippingBook
RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz