TM_454

12 22|2|2024 #454 Οι χρήστες του Facebook αυξάνονται, σύμφωνα με τα τελευταία αποτελέσματα της Meta. O Μark Ζuckerberg θέλει να εκμεταλλευτεί αυτές τις αυξητικές τάσεις χρησιμοποιώντας δεδομένα χρηστών από Facebook και Instagram για να δημι- ουργήσει εφαρμογές τεχνητής νοημοσύ- νης γενικού σκοπού. Αυτό μπορεί να έχει σαν αποτέλεσμα, οι χρήστες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης να «πληρώσουν» την ανάπτυξη της AI με διαρροές στα προσωπικά τους δεδομένα. «Το επόμενο “βήμα-κλειδί” για εμάς θα είναι η μάθηση από τα μοναδικά δε- δομένα και την ανάδραση των προϊό- ντων μας. Σε Facebook και Instagram υπάρχουν εκατοντάδες δισεκατομμύρια εικόνες και δεκάδες δισεκατομμύρια βίντεο που μοιράζονται δημόσια, που θεωρούμε ότι είναι περισσότερα από τη βάση δεδομένων, Common Crawl, και οι χρήστες επίσης μοιράζονται δημόσια μεγάλους αριθμούς κειμένων μέσω των υπηρεσιών μας». Το θέμα που αναφέρει ο Zuckerberg σχετικά με το Common Crawl προκάλεσε την έκπληξη αναλυ- τών του τομέα τεχνολογίας, καθώς το συγκεκριμένο είναι ήδη τεράστιο με 250 δισεκατομμύρια ιστοσελίδες επί 17 χρό- νια, γράφει το Bloomberg. Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα και πιο δημοφι- λή αρχεία δεδομένων που αξιοποιούν τα συστήματα ΑΙ σήμερα. Όταν η OpenAI λανσάρισε το μοντέλο γλώσσας GPT-3, το 2020, περίπου 60% των κειμένων που χρησιμοποιήθηκαν για να εκπαιδεύσουν το μοντέλο προήλθε από το Common Crawl. Αν ο όγκος δεδομένων της Meta είναι όντως ακόμη μεγαλύτερος, αυτό σημαίνει ότι μπορεί, θεωρητικά, να δημι- ουργήσει «εξυπνότερη» τεχνητή νοημο- σύνη, και αυτό γιατί η έρευνα κατέδειξε ότι η εκπαίδευση μοντέλων ΑΙ με περισ- σότερα δεδομένα τείνει να τα κάνει ακρι- βέστερα και ικανότερα. Τέλος, αν ο Zuckerberg θέλει να δημι- ουργήσει ένα ισχυρότερο chatbot, ο όγκος πληροφοριών που έχει είναι ιδι- αίτερα πολύτιμος και για έναν ακόμη λόγο, καθώς κείμενα που περιέχουν αν- θρώπινους διαλόγους είναι κρίσιμα για την εκπαίδευση των αποκαλούμενων μοντέλων συζήτησης. Ενώ ο Zuckerberg ανέφερε πως η ομάδα του χτίζει «γενική νοημοσύνη» εδώ και μια δεκαετία, προ- σέθεσε ότι μόνο τώρα θα στραφεί σε χρήση δεδομένων χρηστών. Της Ελένης Μιχαηλίδου Αλλαγές έχει αρχίσει να φέρνει, ήδη από την αρχή τους έτους, η γενετική τεχνητή νοημοσύνη (generative AI) στον τομέα της απασχόλησης, όχι μόνο στις βιομηχανίες, αλλά και στις υπηρε- σίες κι όχι μόνο σε κατώτερες βαθμίδες, αλλά και σε μεσαίες και υψηλές θέσεις του οργανογράμματος των εταιρειών. Από εταιρείες τεχνολογίας που απολύουν και προσλαμβάνουν κό- σμο για την ανάπτυξη ΑΙ μέχρι εταιρείες ταχυμεταφορών και ομίλους εκμάθησης ξένων γλωσσών που αντικαθιστούν αν- θρώπους για να «προσλάβουν» μηχανήματα, τα σημάδια ση- μαντικών ανακατατάξεων αρχίζουν να κάνουν ολοένα και πιο έντονα την εμφάνισή τους. Όλα δείχνουν πως το 2024 αναμέ- νεται ότι θα είναι κομβικό έτος για να φανεί πώς εξελίσσεται αυτή η τεχνολογία και πώς θα αντιδράσουν οι εταιρείες και οι εργαζόμενοι σε αυτή. Σε μειώσεις θέσεων εργασίας λόγω της ΑΙ έχουν προχωρήσει όχι μόνο τεχνολογικές εταιρείες όπως η Google, αλλά και με- γάλοι όμιλοι ταχυμεταφορών σαν την UPS και η εξειδικευμένη εταιρεία στην εκμάθηση ξένων γλωσσών Duolingo, σύμφωνα με νέα στοιχεία της Wall Street Journal. Στοιχεία που παρουσία- σε επίσης το CNN από την εταιρεία ResumeBuilder έδειξαν ότι το 37% των εταιρειών αντικατέστησε εργαζομένους το 2023 με τεχνολογίες τεχνητής νοημοσύνης. Το 44% των ερωτηθέντων ανέφερε επίσης ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα φέρει απολύσεις μέσα στο 2024. Όπως αναφέρθηκε πιο πάνω, από την εφαρμογή της ΑΙ δεν απειλούνται μόνο θέσεις στα κατώτερα κλιμάκια της ιεραρχίας, αλλά και στα μεσαία και τα υψηλότερα. Η δημιουργική τεχνητή νοημοσύνη αποτελεί ήδη και σύντομα θα αποτελέσει ακόμη μεγαλύτερη απειλή για μάνατζερ μεσαίου και υψηλού επιπέ- δου, σύμφωνα με συμβούλους επιχειρήσεων και στελέχη εται- ρειών που μίλησαν στην αμερικανική εφημερίδα. Ο συνολικός αριθμός των θέσεων που χάνονται λόγω της απο- καλούμενης δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης παραμένει ακόμη χαμηλός, αλλά όλο και περισσότερες εταιρείες έχουν αρχίσει να συνδέουν τέτοιες περικοπές με τις νέες τεχνολογί- ες που έχουν σκοπό την αύξηση της παραγωγικότητας. Αυτό θα συμβεί, όπως λένε, επειδή η ΑΙ δεν θα αναλαμβάνει μόνο δουλειές ρουτίνας και επαναλαμβανόμενες εργασίες, αλλά θα μπορεί να συνθέτει περιεχόμενο και να παρουσιάζει ιδέες με παρόμοιο τρόπο με αυτόν που παρουσιάζουν σήμερα ιδέες εκατομμύρια άνθρωποι οι οποίοι εργάζονται πίσω από την οθόνη ενός υπολογιστή. Οι αλλαγές που φέρνει η AI το 2024 Προσωπικά δεδομένα στον «βωμό» της AI;

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz