TM_451

8 19|2|2024 #451 H Salesforce δ ημοσίευσε την ετήσια ανα- φορά Mulesoft Benchmark Connectity Report, σύμφωνα με την οποία το 85% των ειδικών στον κλάδο της Πληροφορι- κής αναμένει πως η Τεχνητή Νοημοσύνη (ΤΝ) θα αυξήσει την παραγωγικότητα των προγραμματιστών στους οργανισμούς και τις εταιρείες τους τα επόμενα τρία χρόνια. Αυτό προκαλεί ιδιαίτερη ανακού- φιση στον κλάδο, καθώς τα στελέχη ανα- φέρουν 39% αύξηση στα αιτήματα που σχετίζονται με την πληροφορική μόνο τον τελευταίο χρόνο. Ωστόσο, το 62% δη- λώνει επίσης ότι ο οργανισμός τους δεν είναι ακόμη εξοπλισμένος για να ενοποι- ήσει τα συστήματα δεδομένων ώστε να αξιοποιήσει πλήρως την ΤΝ, γεγονός που εμποδίζει τη μετάβαση και αυξάνει περαι- τέρω την πίεση στις ομάδες τους. Σε αυτές τις ανησυχίες έρχεται να προ- στεθεί το ότι η συντριπτική πλειοψηφία (98%) των οργανισμών πληροφορικής σήμερα αναφέρει πως αντιμετωπίζει του- λάχιστον κάποιο βαθμό πρόκλησης στην προσπάθεια της ψηφιακής μετάβασης, με το 80% να αναφέρει τα σιλό δεδομένων ως πρόβλημα και το 72% να «παλεύει» με συστήματα που εξαρτώνται υπερβολικά το ένα από το άλλο. Οι ηγέτες της πληροφορικής αναμένουν αύξηση κατά 69% του μέσου αριθμού των LLM (γλωσσικών μοντέλων) που θα χρησιμοποιήσουν τα επόμενα τρία χρό- νια, ενώ το 80% των οργανισμών ανα- φέρει ότι χρησιμοποιεί ήδη πολλαπλά προγνωστικά και παραγωγικά μοντέλα τεχνητής νοημοσύνης. Ωστόσο, φαίνε- ται πως κατά μέσο όρο μόνο το 28% των εφαρμογών σήμερα είναι συνδεδεμένες, ενώ το 95% των διευθυντικών στελεχών πληροφορικής αναφέρει ότι τα προβλή- ματα ενοποίησης εμποδίζουν την υιο- θέτηση της ΤΝ. Ένα σημαντικό ποσοστό (64%) των στελεχών αναφέρει, επίσης, ότι έχει ενδοιασμούς ως προς την ηθική χρή- ση και την υιοθέτηση της ΤΝ. Η αυτοματοποίηση παραμένει πηγή αντιπαράθεσης μεταξύ των ενδιαφε- ρομένων μερών της πληροφορικής και των επιχειρήσεων. Συγκεκριμένα, ενώ οι χρήστες επωφελούνται από την εξοικονό- μηση χρόνου (1,9 ώρες ανά εργαζόμενο την εβδομάδα) και ζητούν μεγαλύτερη ευελιξία στην αυτοματοποίηση, οι ομάδες πληροφορικής, που συχνά είναι υπεύθυνες για την υιοθέτηση της αυτοματοποίησης, δείχνουν επιφυλακτικότητα. Τα δύο τρίτα (66%) των έργων αυτοματοποίησης έχουν ως μοναδικό «φύλακα» τα τμήματα ΙΤ και μόνο το 22% των επικεφαλής του κλάδου αναφέρει ενημερωμένες στρατηγικές για την ενσωμάτωση εφαρμογών και πηγών δεδομένων μέσω των APIs (Application Programming Interfaces), ώστε να βοηθη- θούν οι μη-τεχνικοί χρήστες. Τα API απλοποιούν την πρόσβαση και τη χρήση δεδομένων για να τροφοδοτήσουν την ανάπτυξη, συνδέοντας απρόσκοπτα διαφορετικές εφαρμογές και συστήματα. Στην πραγματικότητα, εκτιμάται ότι το 33% του συνόλου των εσόδων προέρχε- ται από προσφορές που σχετίζονται με API, αριθμός που έχει παραμείνει σταθε- ρός τα τελευταία τρία χρόνια. Μάλιστα τα API συνέβαλαν στην αύξηση των εσόδων σύμφωνα με το 39% των ερωτηθέντων και στη μείωση του λειτουργικού κόστους για το 35%, αφού ενισχύουν τη λειτουρ- γική αποδοτικότητα και βελτιώνουν την παραγωγικότητα (σύμφωνα με το 48% των ερωτηθέντων). Salesforce Ανάγκη ενσωμάτωσης λύσεων ΑΙ στις επιχειρήσεις

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz