TM_448

10 14|2|2024 #448 Νέα καμπάνια ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης για την ηλε- κτρονική απάτη με το μήνυμα «Κάποιες Ειδοποιήσεις είναι Κα- λύτερο να τις Αγνοείς» δημιουργήθηκε από την Ελληνική Ένω- ση Τραπεζών σε συνεργασία με τ η Mastercard . Παρά το γεγονός ότι οι απάτες με τα σύγχρονα μέσα ηλεκτρονικών συ- ναλλαγών εμφάνισαν περαιτέρω μεί- ωση, οι ελληνικές τράπεζες κρίνουν αναγκαία τη συνεχή ενημέρωση των συναλλασσόμενων για τις νέες τυπο- λογίες απάτης που εφαρμόζουν οι δράστες, αλλά και ενδεδειγμένους τρόπους προστασίας από αυτές. Οι συχνότερες μέθοδοι περιλαμ- βάνουν την απάτη μέσω τηλεφω- νικής κλήσης (Vishing), μέσω email (Phishing) και μέσω SMS (SMiShing). Συνήθως ο χρήστης λαμβάνει ψεύτι- κους ψηφιακούς συνδέσμους (links) με αληθοφανή χαρακτηριστικά (επωνυμία ή λογότυπο τράπεζας ή άλλου οργανισμού). Η επίσκεψη σε αυτούς τους συνδέσμους μπορεί να οδηγήσει σε επιζήμιες ενέργειες, όπως την αποκάλυψη ευαίσθητων προσω- πικών δεδομένων και κωδικών ασφαλείας, την αποστολή χρη- ματικών ποσών για υποτιθέμενη αγορά ή ακόμα και την εγκα- τάσταση κακόβουλου λογισμικού σε συσκευές. Για τον σκοπό της καμπάνιας δημιουργήθηκαν ισάριθμα τηλεοπτικά σποτ που καλύπτουν και τα 3 είδη ηλεκτρονικής απάτης. Με την ενημέρωση του κοινού σχετικά με τις δόλιες ηλεκτρο- νικές τακτικές, αναπτύσσεται μια κουλτούρα κυβερνοασφά- λειας, όπου μαθαίνει να εντοπίζει τις κακόβουλες επιθέσεις με τη μορφή ειδοποιήσεων, τις οποίες είναι καλύτερο να αγνοεί για την προστασία του. Η νέα καμπάνια, που αποτελεί συνέχεια της προηγούμενης αντί- στοιχης πρωτοβουλίας «Μία παύση αρκεί», απευθύνεται και στο- χεύει στην ενημέρωση του συνόλου τού πληθυσμού, ενώ πραγ- ματοποιείται σε δύο χρονικά στάδια: Το πρώτο ξεκίνησε στις 13 Δεκεμβρίου 2023 και ολοκληρώθηκε στις 6 Φεβρουαρίου 2024. Το δεύτερο είναι προγραμματισμένο για το χρονικό διάστημα 26 Φεβρουαρίου έως και 24 Μαρτίου 2024. Μπορείτε να ενημερωθείτε σήμερα κιόλας για τα διάφορα είδη ηλεκτρονικής απάτης από την ιστοσελίδα της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών: «Κάποιες Ει- δοποιήσεις Είναι Καλύτερο Να Τις Αγνοείς», να προστατευτείτε και να αξιοποιήσετε με ασφαλή τρόπο την ηλεκτρονική τραπεζική. Ο Πρόεδρος της Συντονιστικής Επιτροπής Επικοινωνίας και Δημο- σίων Σχέσεων της ΕΕΤ κος Γιάννης Γραμματικός δήλωσε: «Οι ελληνι- κές τράπεζες επενδύουν διαρκώς σε ανθρώπινους πόρους και υπο- δομές, για την ασφάλεια των ψη- φιακών τραπεζικών συναλλαγών. Χάρη σε αυτή την προσπάθεια, ιδι- αίτερα τα τελευταία χρόνια, έχου- με περιορίσει σημαντικά τα περι- στατικά απάτης, ως ποσοστό στο σύνολο των συναλλαγών. Συγχρόνως, τόσο η ΕΕΤ όσο και τα μέλη της, επενδύουμε στην ενημέρωση του κοινού. Τα αντίμετρα των τραπεζών και η ευ- αισθητοποίηση των καταναλωτών δείχνουν τον δρόμο για την ασφάλεια των συναλλαγών». Ο κος Παναγιώτης Πολύδωρος , Country Manager της Mastercard, για την Ελλάδα, την Κύπρο και τη Μάλτα δήλωσε σχετικά: «Είμαστε ιδιαίτερα υπερήφανοι για τη δημιουργία της καμπάνιας ευαισθητοποίησης της Ελληνικής Ένωσης Τραπε- ζών και της Mastercard σχετικά με την ηλεκτρονική απάτη. Στη Mastercard η ασφάλεια των συναλλαγών αποτελεί δέσμευση και ύψιστη προτεραιότητα. Ως εκ τούτου, επενδύουμε καθημε- ρινά στην ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, λύσεων και εργαλείων για την ανίχνευση και καταπολέμηση περιστατικών απάτης. Συ- νεχίζουμε να εστιάζουμε στην κυβερνοασφάλεια με στόχο να εκπαιδεύσουμε τους καταναλωτές σχετικά με τις ηλεκτρονικές απάτες, να θωρακίσουμε το οικοσύστημα συναλλαγών και να προσφέρουμε μία απρόσκοπτη εμπειρία πληρωμής». Καμπάνια τραπεζών κατά της ηλεκτρονικής απάτης

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz