TM_443

12 7|2|2024 #443 Εκδότης Αργύρης Νομικός arnomikos@tech-mail.gr Διευθύντρια Έκδοσης Βασιλική Χονδροδήμου v.chondrodimou@librapress.gr Διευθυντής Σύνταξης Σωτήρης Χατζηστρατής Αρχισυντάκτης Χρίστος Κρανάκης x.kranakis@librapress.gr Υπεύθυνη Διαφήμισης Αφροδίτη Μπαλίδου a.balidou@librapress.gr Σύνταξη Παναγιώτης Αποστολόπουλος Χάρης Ματθαίου Νίκος Δρικάκης Ελένη Μιχαηλίδου Συνεργάτες Παύλος Κερασίδης Ανταποκριτής Β. Ελλάδας Κώστας Παπαζαχαρίου Καλλιτεχνική Επιμέλεια Σωτήρης Ανδρίτσος Web Developer Λευτέρης Χαμακιώτης Videographer Αντώνης Παπαθανασίου Νομική Υποστήριξη Βασιλική Κέντογλου Λογιστήριο Χρύσα Τσιαντούλα fin@librapress.gr ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑ Καυκάσου 145,113 64, Αθήνα, Τηλ.: 210-8815417, Fax: 210-8815416 e-mail: info@tech-mail.gr Site: www.tech-mail.gr Η μελέτη “The future of Consumer goods: The market of luxury goods” που πραγμα- τοποίησε η KPMG σ την Ελλάδα, έχει ως στόχο την ενδελεχή ανάλυση της αγοράς προσωπικών ειδών πολυτελείας. Παρέχει μια ολοκληρωμένη επισκόπηση της πα- γκόσμιας αγοράς, εξετάζοντας το μέγεθος, τις τάσεις ανάπτυξης και τους σημαντικούς παίκτες της. Επιπλέον, εμβαθύνει στην ανά- λυση της οικονομικής κατάστασης των εμπορικών σημάτων πολυτελείας στην Ελ- λάδα. Η μελέτη αναδεικνύει τις ιδιαιτερότη- τες της εγχώριας αγοράς ειδών πολυτελεί- ας, η οποία βρίσκεται σε ανοδική πορεία, τροφοδοτούμενη από την αύξηση του του- ρισμού και τη βαθιά ριζωμένη προτίμηση των Ελλήνων αγοραστών στα είδη πολυ- τελείας. Τα βασικά ευρήματα της έρευνας είναι τα παρακάτω: Οι προοπτικές της παγκόσμιας αγοράς προσωπικών ειδών πολυτελείας παραμέ- νουν αισιόδοξες, παρά τις οικονομικές προ- κλήσεις. Αναλυτικά ανά γεωγραφική περιοχή, η Ασία κατέχει το μεγαλύτερο μερίδιο της αγο- ράς προσωπικών ειδών πολυτελείας με 38%, ακολουθεί η Αμερική με μερίδιο 32%, η Ευρώ- πη με 27% και ο υπόλοιπος κόσμος με 3%. Η ελληνική αγορά ειδών πολυτελείας συνέ- χισε την ανοδική της πορεία το 2023, ενι- σχυμένη από τον αυξημένο τουρισμό και τα ανοίγματα νέων σημείων λιανικής πώλησης. Η Αθήνα και η Μύκονος αποτελούν βα- σικούς εμπορικούς προορισμούς , με μια σειρά διαφορετικών μοντέλων διανομής που υιοθετούνται από τα εμπορικά σήματα. Η απαίτηση της Gen Z για βιωσιμότητα επαναπροσδιορίζει την πολυτέλεια , ενώ τα εμπορικά σήματα στοχεύουν τις νεότε- ρες γενιές στο κανάλι στο οποίο είναι πιο αφοσιωμένες – τα μέσα κοινωνικής δικτύ- ωσης. Επιπλέον, οι εταιρείες ειδών πολυτε- λείας παγκοσμίως υιοθετούν βιώσιμες πρα- κτικές, εστιάζοντας στην ηθική προμήθεια πρώτων υλών, στη λήψη κοινωνικών και περιβαλλοντικών μέτρων κατά μήκος της αλυσίδας εφοδιασμού, στις δράσεις για τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης, στην κυκλική οικονομία και στις δίκαιες πρακτι- κές εργασίας. Η αγορά μεταχειρισμένων ειδών πολυτελείας κερδίζει έδαφος , με τα κορυφαία εμπορικά σήματα να επενδύουν σε αυτή την αγορά απευθείας ή μέσω συνεργασιών με υφιστάμε- νες πλατφόρμες μεταπώλησης. Οι τεχνολογικές εξελίξεις ωθούν τις μάρκες πολυτελείας να ενσωματώσουν ψηφιακές καινοτομίες , διατηρώντας παράλληλα την κληρονομιά τους. Υιοθετούν ψηφιακές στρατηγικές, συμπεριλαμβανομένων των NFTs, το generative και το multimodal AI, για να ενισχύσουν τη συμμετοχή των πελα- τών τους και να προσελκύσουν τους νέους που είναι εξοικειωμένοι με την τεχνολογία. Το 2022, η παγκόσμια αγορά προσωπικών ειδών πολυτελείας έφτασε τα 234,4 δισ. ευρώ, επιδεικνύοντας σταθερή πορεία ανάπτυξης, με μέσο ετήσιο ρυθμό αύξησης (CAGR) των πωλήσεων στο 2,3% μεταξύ 2018 και 2022. Οι προβλέψεις των παγκό- σμιων πωλήσεων για την επόμενη πενταε- τία δείχνουν μια συνεχιζόμενη θετική τάση, με προβλεπόμενο CAGR στο 3,2%. Όσο αφορά στη συγκέντρωση της αγοράς, πε- ρίπου το 80% των πωλήσεων προσωπικών ειδών πολυτελείας παράγεται από τις 10 κορυφαίες παγκόσμιες εταιρείες προσωπι- κών ειδών πολυτελείας, υπογραμμίζοντας την κυρίαρχη παρουσία τους στην αγορά. Στην Ελλάδα, η αγορά προσωπικών ειδών πολυτελείας παρουσίασε αξιοσημείωτες επιδόσεις το 2022, επιτυγχάνοντας καθα- ρές πωλήσεις συνολικού ύψους 509,8 εκατ. ευρώ, με μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 13,2% μεταξύ 2018 και 2022. Συμπερασματικά, η αγορά ειδών πολυτελεί- ας διανύει μια περίοδο μεγάλης ανάπτυξης, παρά τις παγκόσμιες προκλήσεις που έχουν προκύψει. Η ελληνική αγορά προσωπικών ειδών πολυτελείας ανθίζει, ακολουθώντας τις παγκόσμιες τάσεις. Η ενσωμάτωση προηγμένων τεχνολογιών σε ολόκληρη την αλυσίδα αξίας, από τις λειτουργίες του back-office έως τις λειτουργίες που απευ- θύνονται στον καταναλωτή, πρόκειται να αποφέρει σημαντικά πλεονεκτήματα σε όλους τους συμμετέχοντες. Η υιοθέτηση νέων τεχνολογιών θα ωθήσει σε περαιτέρω ανάπτυξη, ενισχύοντας την αλληλεπίδραση μεταξύ των εταιρειών ειδών πολυτελείας και της επιλεκτικής πελατείας τους. «Ανθίζει» η ελληνική αγορά ειδών πολυτελείας

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz