TM_430

12 19|1|2024 #430 Σύμφωνα με την τελευταία έκθεση Brand Phishing Report της Check Point Research, η Microsoft είναι το νούμερο ένα εμπο- ρικό σήμα που υποδύονται οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου, ενώ ο τομέας της τεχνολογίας κυριαρχεί στην πρώτη δεκάδα. Η έκθεση αναδεικνύει τα εμπορικά σήματα που μιμήθηκαν συ- χνότερα οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου στις προσπάθειές τους να κλέψουν προσωπικές πληροφορίες ή οικονομικά δια- πιστευτήρια κατά τη διάρκεια του Οκτωβρίου, Νοεμβρίου και Δεκεμβρίου 2023. Το προηγούμενο τρίμηνο, η Microsoft κατέλαβε την πρώτη θέση ως το νούμερο ένα μιμούμενο εμπορικό σήμα, αντιπροσωπεύο- ντας το 33% όλων των προσπαθειών phishing μέσω εμπορικών σημάτων. Ο τομέας της τεχνολογίας ξεχώρισε ως ο πιο στοχευμέ- νος κλάδος συνολικά, με την Amazon να «εξασφαλίζει» τη δεύτε- ρη θέση με 9% και την Google να βρίσκεται στην τρίτη θέση με 8%. Τα κοινωνικά δίκτυα και οι τράπεζες αντιπροσώπευαν τους άλλους δύο κλάδους που αποτέλεσαν τον μεγαλύτερο στόχο. Οι καταναλωτικές δαπάνες που σχετίζονταν με την εορταστική περίοδο έδιναν λόγο στους εγκληματίες του κυβερνοχώρου να συνεχίζουν τη στόχευσή τους προς το λιανεμπόριο και τις ταχυ- μεταφορές το 4ο τρίμηνο του 2023. Η ευρέως γνωστή εταιρεία διανομής DHL μετακινήθηκε στην πρώτη δεκάδα, πιθανώς λόγω της αυξημένης αγοραστικής δραστηριότητας κατά τον μήνα Νοέμβριο, ενώ η κατάταξη της Amazon μπορεί να αποδοθεί σε μεγάλο βαθμό στην ετήσια φθινοπωρινή εκπτωτική περίοδο Amazon Prime Day που είχε προγραμματιστεί τη δεύτερη εβδομάδα του Οκτωβρίου. «Ενώ αποχαιρετήσαμε το 2023, ένα πράγμα μας ακολούθησε στο νέο έτος και αυτό είναι η απειλή του phishing. Ακόμη και οι εγκληματίες του κυβερνοχώρου με περιορισμένη τεχνογνωσία στον τομέα της πληροφορικής μπορούν να μιμηθούν με ακρί- βεια νόμιμες μάρκες για να εξαπατήσουν ανυποψίαστους πελά- τες και να πραγματοποιήσουν επιθέσεις κοινωνικής μηχανικής», δήλωσε ο Omer Dembinsky, Data Group Manager στην Check Point Software. «Με την ευρεία χρήση της τεχνητής νοημοσύνης, μπορούμε να περιμένουμε να δούμε φέτος μεγαλύτερο όγκο εκστρατειών phishing που θα είναι ακόμα πιο δύσκολο να ξεχωρίσουν από τις πραγματικές εταιρικές επικοινωνίες. Καθώς τα μεγαλύτερα ονό- ματα της τεχνολογίας, της κοινωνικής δικτύωσης και των τραπε- ζών συνεχίζουν να πέφτουν θύματα μίμησης, οι τελικοί χρήστες πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικοί όταν εμπλέκονται με μηνύ- ματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου που θεωρητικά προέρχονται από αξιόπιστες μάρκες». Ακολουθούν τα 10 κορυφαία εμπορικά σήματα που κατατάσ- σονται με βάση τη συνολική τους εμφάνιση σε περιστατικά ηλεκτρονικού «ψαρέματος» κατά το τέταρτο τρίμηνο του 2023: Microsoft (33%), Amazon (9%), Google (8%), Apple (4%), Wells Fargo (3%), LinkedIn (3%), Home Depot (3%), Facebook (3%), Netflix (2%), DHL (2%). Τα «αγαπημένα» brands των hackers

RkJQdWJsaXNoZXIy NjE3Njcz